Filtrer vos résultats
- 19
- 8
- 18
- 8
- 1
- 25
- 5
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 2
- 1
- 3
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 17
- 10
- 15
- 5
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 27
- 10
- 9
- 7
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
27 résultats
|
|
triés par
|
Dynamic Generation of an Interface for the Capture of Educational MetadataITS 2002 - 6th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, Jun 2002, Biarritz, France. pp.249-258, ⟨10.1007/3-540-47987-2_29⟩
Communication dans un congrès
istex
hal-01561976v1
|
|||
Tackling Mobile & Pervasive Learning in IBSTInnovative Methods for Science Education: Hisrtory of Science, ICT and Inquiry Based Science Teaching, FFranck & Timme, pp.161-180, 2012, Verlag fur wissenschaftLiche Literatur, 978-3-86596-354-3
Chapitre d'ouvrage
hal-00797545v1
|
|||
Measuring the Learners' Learning Style based on Tracks Analysis in Web based Learning14th IEEE Symposium on Computers and Communications ISCC 2009, Jul 2009, Sousse, Tunisia. pp.98-103, ⟨10.1109/ISCC.2009.5202282⟩
Communication dans un congrès
hal-01295326v1
|
|||
Détermination d'indicateurs pour l'identification des styles d'apprentissage : Cas de l'indicateur de typologie de navigation.Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, EIAH 2009, Jun 2009, Le Mans, France. pp.21-28
Communication dans un congrès
hal-01294534v1
|
|||
Un entrepôt pour stocker et rechercher des composants logiciels utiles aux EIAHSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, 12, pp.299-341
Article dans une revue
hal-01174484v1
|
|||
|
Modeling Smart Sensors on top of SOSA/SSN and WoT TD with the Semantic Smart Sensor Network (S3N) modular OntologyISWC 2018 : 17th Internal Semantic Web Conference, Oct 2018, Monterey, United States. pp.163 - 177, ⟨10.3233/978-1-61499-894-5-163⟩
Communication dans un congrès
hal-01885330v1
|
||
Un outil d'aide à la création de profils d'applicationTechnologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'Ingénieurs et dans l'Industrie, Oct 2006, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-01351319v1
|
|||
Détection des Styles d'Apprentissage par l'Analyse des Comportements dans un Espace NumériqueTechnologies de l'Information et de la Communication pour l'Education, Oct 2008, Paris, France. pp.35-42
Communication dans un congrès
hal-01302145v1
|
|||
Influence des modalités de sortie dun système sur les modalités de lutilisateur. Cas des environnements ambiants de type pièces intelligentesRevue des Sciences et Technologies de l'Information - Série TSI : Technique et Science Informatiques, 2013, 32, pp.575-604
Article dans une revue
hal-01836643v1
|
|||
A Mobile Learning Scenario improvement for HST Inquiry Based learningWorkshop Emerging Web Technologies, Facing the Future of Education, Apr 2012, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01175561v1
|
|||
Analyzing Learning Styles using Behavioral Indicators in Web based Learning EnvironmentsEDM 2010 International Conference on Educational Data Mining, Jun 2010, Pittsburgh, United States. pp.279-280
Communication dans un congrès
hal-01291276v1
|
|||
|
Exploring the Limits of Lexicon-based Natural Language Processing Techniques for Measuring Engagement and Predicting MOOC’s CertificationCSEDU 2022: 14th International Conference on Computer Supported Education, Apr 2022, Online Streaming, France. pp.95-104, ⟨10.5220/0011085300003182⟩
Communication dans un congrès
hal-03667269v1
|
||
|
Un dispositif de suivi des apprentissages pour soutenir l'orchestration de la classeEIAH 2023 : 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Association des Technologies de l’Information pour l’Éducation et la Formation, Jun 2023, BREST, France. pp.356-359
Communication dans un congrès
hal-04100923v1
|
||
|
Contributions de l'Action Spécifique "Conception d'une Plateforme pour la recherche en EIAH" à l'ingénierie des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain.STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, 12, pp.343-360
Article dans une revue
hal-00696401v1
|
||
An Oriented Software Component Repository to build ILEI2LOR LORNET 2006, Nov 2006, Montreal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01351322v1
|
|||
Ontologie modulaire pour la fabrication et l'exploitation de vêtements intelligents dédiés au sport28es Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances IC 2017, Jul 2017, Caen, France. pp.139-144
Communication dans un congrès
hal-01570131v1
|
|||
Supervised classification on navigational behaviours in Web-based learning systems to identify learning stylesInternational Journal of Learning Technology, 2011, 6 (1), pp.24-45. ⟨10.1504/IJLT.2011.040148⟩
Article dans une revue
hal-01174494v1
|
|||
|
L'informatique au service de la démocratisation des enseignements fondés sur l'évaluation formativeLes Grands Challenges des ORPHEE RDV 2017, 2017, Font-Romeu, France. pp.17-19
Communication dans un congrès
hal-01599064v1
|
||
To Store and Retrieve Software Components for Interactive Learning Environments: the ECR RepositoryInternational Journal of Advanced Media and Communication, 2008, 2 (1), pp.73-95. ⟨10.1504/IJAMC.2008.016214⟩
Article dans une revue
hal-01174436v1
|
|||
|
Analysing the relationship between learning styles and navigation behaviour in web-based educational systemKnowledge Management & E-Learning: An International Journal, 2010, 2 (4), pp.400 - 421. ⟨10.34105/j.kmel.2010.02.029⟩
Article dans une revue
hal-02549085v1
|
||
How to determine the Learners' Learning Styles in e-Learning Situation?ICCE'2008, International Conference on Computer in Education, Oct 2008, Taiwan, China
Communication dans un congrès
hal-01300841v1
|
|||
Indicators for Deducting the Learners' Learning Styles: Case of the Navigation Typology IndicatorICALT 2009 IEEE International Conference on Advance Learning Technologies, Jul 2009, Riga, Latvia. pp.385-389, ⟨10.1109/ICALT.2009.220⟩
Communication dans un congrès
hal-01294530v1
|
|||
|
Des métadonnées pour la description des composants logiciels pédagogiquesTechnologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.80-87
Communication dans un congrès
edutice-00000699v1
|
||
Multimodal Interaction within Ambient Environments: An Exploratory StudyINTERACT 2009, Aug 2009, Uppsala, Sweden. pp. 89-92
Communication dans un congrès
hal-00420970v1
|
|||
|
Le concept de iMOOC pour une ouverture maîtriséeEIAH 2013 : atelier thématique MOOC - Massive Open Online Course - État des lieux de la recherche francophone, May 2013, Toulouse, France. 10 p
Communication dans un congrès
hal-00942448v1
|
||
Learners’ navigation behavior identification based on trace analysisUser Modeling and User-Adapted Interaction, 2010, 20 (5), pp.455-494. ⟨10.1007/s11257-010-9081-5⟩
Article dans une revue
istex
hal-02549078v1
|
|||
Dynamic Reconfiguration of Smart Sensors: * A Semantic Web based ApproachIEEE Sensors Journal, 2019, pp.1-1. ⟨10.1109/JSEN.2019.2947236⟩
Article dans une revue
emse-02350486v1
|