Accéder directement au contenu

Isabelle Régner

6
Documents

Présentation

### **Fonctions actuelles:** Vice-Présidente Egalité Femmes Hommes et Lutte contre les Discriminations, Aix-Marseille Univiersté Responsable de l’équipe Cognition et Neurosciences Sociales, Laboratoire de Psychologie Cognitive, UMR CNRS 7290 ### Coordonnées: Laboratoire de Psychologie Cognitive Aix-Marseille Université, Site Saint Charles 3 Place Victor Hugo, 13331 Marseille Cedex 3 Tel: +33 (0)4 13 55 09 93 Email: isabelle.regner@univ-amu.fr ### Thématique : Mes recherches portent sur la régulation sociale des performances cognitives. J’étudie principalement le rôle des stéréotypes sociaux, de la comparaison sociale, de l’identité culturelle et de l’identité de genre sur les auto-évaluations de compétences, la motivation (buts d'accomplissement de soi), et les performances.

Publications

florence-loose

Approach goal orientations in North African French adolescents: The longitudinal effects of ethnic identity and valuing of school.

Adam Hoffman , Beth Kurtz-Costes , Florence Loose , Florence Dumas , Annique Smeding
Journal of Educational Psychology, 2019, ⟨10.1037/edu0000348⟩
Article dans une revue hal-02096519v1
Image document

Development of Gender Typicality and Felt Pressure in European French and North African French Adolescents

Adam Hoffman , Florence Dumas , Florence Loose , Annique Smeding , Beth Kurtz-Costes
Child Development, 2017, 29 (5), pp.e23026. ⟨10.1111/cdev.12959⟩
Article dans une revue hal-01991673v1
Image document

Order of administration of math and verbal tests: An ecological intervention to reduce stereotype threat on girls’ math performance.

Annique Smeding , Florence Dumas , Florence Loose , Isabelle Regner
Journal of Educational Psychology, 2013, 105 (3), pp.850-860. ⟨10.1037/a0032094⟩
Article dans une revue hal-01991677v1

Are Academic Discounting and Devaluing Double-Edged Swords? Their Relations to Global Self-Esteem, Achievement Goals, and Performance Among Stigmatized Students

Florence Loose , Isabelle Regner , Alexandre J. S. Morin , Florence Dumas
Journal of Educational Psychology, 2012, 104 (3), pp.713-725. ⟨10.1037/a0027799⟩
Article dans une revue hal-01439704v1

Students' perceptions of parental and teacher academic involvement: Consequences on achievement goals

Isabelle Régner , Florence Loose , Florence Dumas
European Journal of Psychology of Education, 2009, 24 (2, SI), pp.263-277
Article dans une revue hal-01440471v1
Image document

Relationship of sociocultural factors and academic self-esteem to school grades and school disengagement in North African French adolescents

Isabelle Regner , Florence Loose
British Journal of Social Psychology, 2006, 45 (4), pp.777-797. ⟨10.1348/014466605x83610⟩
Article dans une revue hal-01991678v1