Accéder directement au contenu

Isabelle Régner

6
Documents

Présentation

### **Fonctions actuelles:** Vice-Présidente Egalité Femmes Hommes et Lutte contre les Discriminations, Aix-Marseille Univiersté Responsable de l’équipe Cognition et Neurosciences Sociales, Laboratoire de Psychologie Cognitive, UMR CNRS 7290 ### Coordonnées: Laboratoire de Psychologie Cognitive Aix-Marseille Université, Site Saint Charles 3 Place Victor Hugo, 13331 Marseille Cedex 3 Tel: +33 (0)4 13 55 09 93 Email: isabelle.regner@univ-amu.fr ### Thématique : Mes recherches portent sur la régulation sociale des performances cognitives. J’étudie principalement le rôle des stéréotypes sociaux, de la comparaison sociale, de l’identité culturelle et de l’identité de genre sur les auto-évaluations de compétences, la motivation (buts d'accomplissement de soi), et les performances.

Publications

florence-dumas
Image document

Order of administration of math and verbal tests: An ecological intervention to reduce stereotype threat on girls’ math performance.

Annique Smeding , Florence Dumas , Florence Loose , Isabelle Regner
Journal of Educational Psychology, 2013, 105 (3), pp.850-860. ⟨10.1037/a0032094⟩
Article dans une revue hal-01991677v1

Are Academic Discounting and Devaluing Double-Edged Swords? Their Relations to Global Self-Esteem, Achievement Goals, and Performance Among Stigmatized Students

Florence Loose , Isabelle Regner , Alexandre J. S. Morin , Florence Dumas
Journal of Educational Psychology, 2012, 104 (3), pp.713-725. ⟨10.1037/a0027799⟩
Article dans une revue hal-01439704v1

Phantom Behavioral Assimilation Effects: Systematic Biases in Social Comparison Choice Studies

Herbert W. Marsh , Marjorie Seaton , Hans Kuyper , Florence Dumas , Pascal Huguet
Journal of Personality, 2010, 78 (2), pp.671-710. ⟨10.1111/j.1467-6494.2010.00630.x⟩
Article dans une revue hal-01440455v1

Students' perceptions of parental and teacher academic involvement: Consequences on achievement goals

Isabelle Régner , Florence Loose , Florence Dumas
European Journal of Psychology of Education, 2009, 24 (2, SI), pp.263-277
Article dans une revue hal-01440471v1

Clarifying the role of social comparison in the big-fish-little-pond effect (BFLPE): An integrative study

Pascal Huguet , Florence Dumas , Herbert Marsh , Isabelle Regner , Ladd Wheeler
Journal of Personality and Social Psychology, 2009, 97 (1), pp.156 - 170. ⟨10.1037/a0015558⟩
Article dans une revue hal-01472529v1

In search of the big fish: Investigating the coexistence of the big-fish-little-pond effect with the positive effects of upward comparisons

Marjorie Seaton , Herbert W. Marsh , Florence Dumas , Pascal Huguet , Jean-Marc Monteil
British Journal of Social Psychology, 2008, 47 (1), pp.73-103. ⟨10.1348/014466607X202309⟩
Article dans une revue hal-01440572v1