Accéder directement au contenu

Isabelle Régner

5
Documents

Présentation

### **Fonctions actuelles:** Vice-Présidente Egalité Femmes Hommes et Lutte contre les Discriminations, Aix-Marseille Univiersté Responsable de l’équipe Cognition et Neurosciences Sociales, Laboratoire de Psychologie Cognitive, UMR CNRS 7290 ### Coordonnées: Laboratoire de Psychologie Cognitive Aix-Marseille Université, Site Saint Charles 3 Place Victor Hugo, 13331 Marseille Cedex 3 Tel: +33 (0)4 13 55 09 93 Email: isabelle.regner@univ-amu.fr ### Thématique : Mes recherches portent sur la régulation sociale des performances cognitives. J’étudie principalement le rôle des stéréotypes sociaux, de la comparaison sociale, de l’identité culturelle et de l’identité de genre sur les auto-évaluations de compétences, la motivation (buts d'accomplissement de soi), et les performances.

Publications

annique-smeding

The Development of Gender Stereotypes about Academic Aptitude among European French and North African French Boys

Adam Hoffman , Beth Kurtz-Costes , Florence Dumas , Florence Loose , Annique Smeding
European Journal of Developmental Psychology, 2021, pp.1-26. ⟨10.1080/17405629.2021.2012144⟩
Article dans une revue hal-03502831v1

Approach goal orientations in North African French adolescents: The longitudinal effects of ethnic identity and valuing of school.

Adam Hoffman , Beth Kurtz-Costes , Florence Loose , Florence Dumas , Annique Smeding
Journal of Educational Psychology, 2019, ⟨10.1037/edu0000348⟩
Article dans une revue hal-02096519v1
Image document

Development of Gender Typicality and Felt Pressure in European French and North African French Adolescents

Adam Hoffman , Florence Dumas , Florence Loose , Annique Smeding , Beth Kurtz-Costes
Child Development, 2017, 29 (5), pp.e23026. ⟨10.1111/cdev.12959⟩
Article dans une revue hal-01991673v1
Image document

Order of administration of math and verbal tests: An ecological intervention to reduce stereotype threat on girls’ math performance.

Annique Smeding , Florence Dumas , Florence Loose , Isabelle Regner
Journal of Educational Psychology, 2013, 105 (3), pp.850-860. ⟨10.1037/a0032094⟩
Article dans une revue hal-01991677v1

Individual Differences in Working Memory Moderate Stereotype-Threat Effects

Isabelle Régner , Annique Smeding , David Gimmig , Catherine Thinus-Blanc , Jean-Marc Monteil
Psychological Science, 2010, 21 (11), pp.1646-1648. ⟨10.1177/0956797610386619⟩
Article dans une revue hal-01440448v1