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Influence des caractéristiques de consistance orthographique et fréquence lexicale sur la nature des « fautes » d’orthographe en français : profils développementaux du CE1 à la troisième
Marie-Claire Hazard
,
Bruno de Cara
,
Lucile Chanquoy
,
Isabelle Négro
Article dans une revue
hal-03131306v1
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Subject-verb agreement in children and adults: Serial or hierarchical processing
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
,
Michel Fayol
,
Maryse Louis-Sydney
Journal of Psycholinguistic Research, 2005, 34 (3), pp.233-258
Article dans une revue
hal-01360226v1
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Subject-verb agreement with present and imperfect tenses: A developmental study from 2nd to 7th grade
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
European Journal of Psychology of Education, 2000, XV (2), pp.113-133
Article dans une revue
hal-01360229v1
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Bilinguisme familial et acquisitions scolaires. Le cas des départements d'outremer français (DOM)
Sophie Genelot
,
Isabelle Négro
,
Dominique Peslages
Congrès International d'Actualité de la Recherche en Education et en Formation, Aug 2007, Strasbourg, France. 9 p
Communication dans un congrès
halshs-00205048v1
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Subject-verb agreement errors in written productions. Study in French children and adults
Lucile Chanquoy
,
Isabelle Négro
Journal of Psycholinguistic Research, 1996, 25 (5), pp.553-570
Article dans une revue
hal-01360230v1
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How do French students in primary grades process past participle inflections and their N-1 and N+1 in sentence dictation tasks? An analysis of the effects of verb frequency and verb consistency
Isabelle Négro
,
Françoise Lefèvre
,
Isabelle Bonnotte
Article dans une revue
hal-03631704v1
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Etude des erreurs d'accord sujet-verbe au présent et à l'imparfait: Analyse comparative entre des collégiens et des adultes
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
L'Année psychologique, 2000, vol. 100, n°2, pp.209-240
Article dans une revue
hal-01360228v1
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Explicit and implicit training : Grammatical encoding in 3rd and 5th grades
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
L1 Educational Studies in Language and Literature, 2005, 5 (2), pp.193-214
Article dans une revue
hal-01360227v1
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La charge cognitive permet-elle d’expliquer les erreurs d’accord sujet-verbe chez des adultes ?
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
Psychologie Française, 1996, 41 (4), pp.355-364
Article dans une revue
hal-01360231v1
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Compétences bilingues français/créole chez des enfants de 5 ans en contexte martiniquais
Sophie Genelot
,
Isabelle Négro
,
Dominique Peslages
Etudes créoles, 2006, 28 (2), pp.41-66
Article dans une revue
halshs-00218168v1
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How does statistical learning interact with rule-based learning? The case of the acquisition of past participle inflections
Isabelle Négro
,
Isabelle Bonnotte
,
Bernard Lété
Article dans une revue
hal-01360327v1
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Compétences langagières acquises en milieu familial et acquisitions scolaires en cycle 2 : Le cas du créole et du français en contexte martiniquais
Sophie Genelot
,
Isabelle Négro
,
Dominique Peslages
[Rapport de recherche] Ministère délégué à la recherche et aux nouvelles technologies. 2006, 89 p
Rapport
halshs-00218159v1
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Effect of lexical variables on subject-verb agreement in young graders
Lucile Chanquoy
,
Michael Fartoukh
,
Isabelle Négro
Writing Research Across Borders III, 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01360348v1
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Subject-verb agreement errors: On-line and off-line studies in children and adults
Charlotte Lusson
,
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
Journal of Writing Research, In press, sous presse (en 2014)
Article dans une revue
hal-01360214v1
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The effect of psycholinguistic research on the teaching of writing
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
L1 Educational Studies in Language and Literature, 2005, 5 (2), pp.105-111
Article dans une revue
hal-01360225v1
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Est-ce que les enfants avec un Trouble Développemental du Langage Oral scolarisés en milieu ordinaire choisissent d’écrire des mots fréquents et consistants pour éviter les fautes d’orthographe ?
Lucie Broc
,
Isabelle Négro
,
Nelly Joye
,
Thierry Olive
Article dans une revue
hal-04275772v1
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Quels tests pour évaluer l’orthographe ?
Isabelle Négro
,
Marie-Claire Hazard
[Rapport de recherche] CNESCO (Conseil national d'évaluation du système scolaire). 2018
Rapport
hal-03631711v1
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Epreuves morphologiques pour un nouveau test d’orthographe collectif destiné aux élèves du CE1 au collège
Marie-Claire Hazard
,
Lucile Chanquoy
,
Michael Fartoukh
,
Isabelle Négro
58ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-02433387v1
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The role of language skills in learning to read : The case of bilingualism in French overseas departments
Isabelle Négro
,
Sophie Genelot
Article dans une revue
hal-01360328v1
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Children’s acquisition of French lexical and grammatical spelling: Towards an integrative model of spelling?
Michael Fartoukh
,
Isabelle Négro
,
Lucile Chanquoy
14th International Conference of the EARLI SIG Writing, 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-01360347v1
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The relation between spelling and pronunciation: the case of French and the phonological variation /e/ ~ /ε/ in different French dialects
Catherine Brissaud
,
Isabelle Négro
,
Carole Fischer
Written Language and Literacy, 2012, 15 (1), pp.46-64
Article dans une revue
hal-01360329v1
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