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21 résultats

Influence des caractéristiques de consistance orthographique et fréquence lexicale sur la nature des « fautes » d’orthographe en français : profils développementaux du CE1 à la troisième

Marie-Claire Hazard , Bruno de Cara , Lucile Chanquoy , Isabelle Négro
Psychologie Française, 2020, 65 (3), pp.225-241. ⟨10.1016/j.psfr.2019.06.001⟩
Article dans une revue hal-03131306v1

Subject-verb agreement in children and adults: Serial or hierarchical processing

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy , Michel Fayol , Maryse Louis-Sydney
Journal of Psycholinguistic Research, 2005, 34 (3), pp.233-258
Article dans une revue hal-01360226v1

Subject-verb agreement with present and imperfect tenses: A developmental study from 2nd to 7th grade

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
European Journal of Psychology of Education, 2000, XV (2), pp.113-133
Article dans une revue hal-01360229v1
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Bilinguisme familial et acquisitions scolaires. Le cas des départements d'outremer français (DOM)

Sophie Genelot , Isabelle Négro , Dominique Peslages
Congrès International d'Actualité de la Recherche en Education et en Formation, Aug 2007, Strasbourg, France. 9 p
Communication dans un congrès halshs-00205048v1

Subject-verb agreement errors in written productions. Study in French children and adults

Lucile Chanquoy , Isabelle Négro
Journal of Psycholinguistic Research, 1996, 25 (5), pp.553-570
Article dans une revue hal-01360230v1

How do French students in primary grades process past participle inflections and their N-1 and N+1 in sentence dictation tasks? An analysis of the effects of verb frequency and verb consistency

Isabelle Négro , Françoise Lefèvre , Isabelle Bonnotte
Reading and Writing, 2022, ⟨10.1007/s11145-022-10277-3⟩
Article dans une revue hal-03631704v1

Etude des erreurs d'accord sujet-verbe au présent et à l'imparfait: Analyse comparative entre des collégiens et des adultes

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
L'Année psychologique, 2000, vol. 100, n°2, pp.209-240
Article dans une revue hal-01360228v1

Explicit and implicit training : Grammatical encoding in 3rd and 5th grades

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
L1 Educational Studies in Language and Literature, 2005, 5 (2), pp.193-214
Article dans une revue hal-01360227v1

La charge cognitive permet-elle d’expliquer les erreurs d’accord sujet-verbe chez des adultes ?

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
Psychologie Française, 1996, 41 (4), pp.355-364
Article dans une revue hal-01360231v1
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Compétences bilingues français/créole chez des enfants de 5 ans en contexte martiniquais

Sophie Genelot , Isabelle Négro , Dominique Peslages
Etudes créoles, 2006, 28 (2), pp.41-66
Article dans une revue halshs-00218168v1

How does statistical learning interact with rule-based learning? The case of the acquisition of past participle inflections

Isabelle Négro , Isabelle Bonnotte , Bernard Lété
Reading and Writing, 2014, 27 (Issue 7), pp.1255-1280. ⟨10.1007/s11145-013-9485-9⟩
Article dans une revue hal-01360327v1
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Compétences langagières acquises en milieu familial et acquisitions scolaires en cycle 2 : Le cas du créole et du français en contexte martiniquais

Sophie Genelot , Isabelle Négro , Dominique Peslages
[Rapport de recherche] Ministère délégué à la recherche et aux nouvelles technologies. 2006, 89 p
Rapport halshs-00218159v1

Effect of lexical variables on subject-verb agreement in young graders

Lucile Chanquoy , Michael Fartoukh , Isabelle Négro
Writing Research Across Borders III, 2014, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01360348v1

Subject-verb agreement errors: On-line and off-line studies in children and adults

Charlotte Lusson , Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
Journal of Writing Research, In press, sous presse (en 2014)
Article dans une revue hal-01360214v1

The effect of psycholinguistic research on the teaching of writing

Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
L1 Educational Studies in Language and Literature, 2005, 5 (2), pp.105-111
Article dans une revue hal-01360225v1
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Est-ce que les enfants avec un Trouble Développemental du Langage Oral scolarisés en milieu ordinaire choisissent d’écrire des mots fréquents et consistants pour éviter les fautes d’orthographe ?

Lucie Broc , Isabelle Négro , Nelly Joye , Thierry Olive
La Nouvelle revue Éducation et société inclusives, 2023, 1 (97), pp.157-176. ⟨10.3917/nresi.097.0157⟩
Article dans une revue hal-04275772v1

Quels tests pour évaluer l’orthographe ?

Isabelle Négro , Marie-Claire Hazard
[Rapport de recherche] CNESCO (Conseil national d'évaluation du système scolaire). 2018
Rapport hal-03631711v1

Epreuves morphologiques pour un nouveau test d’orthographe collectif destiné aux élèves du CE1 au collège

Marie-Claire Hazard , Lucile Chanquoy , Michael Fartoukh , Isabelle Négro
58ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès hal-02433387v1
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The role of language skills in learning to read : The case of bilingualism in French overseas departments

Isabelle Négro , Sophie Genelot
Applied Psycholinguistics, 2012, 33 (33 (04)), pp.799-828. ⟨10.1017/s0142716411000579⟩
Article dans une revue hal-01360328v1

Children’s acquisition of French lexical and grammatical spelling: Towards an integrative model of spelling?

Michael Fartoukh , Isabelle Négro , Lucile Chanquoy
14th International Conference of the EARLI SIG Writing, 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès hal-01360347v1

The relation between spelling and pronunciation: the case of French and the phonological variation /e/ ~ /ε/ in different French dialects

Catherine Brissaud , Isabelle Négro , Carole Fischer
Written Language and Literacy, 2012, 15 (1), pp.46-64
Article dans une revue hal-01360329v1