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CV de Isabelle Negro


Article dans une revue13 documents

  • Charlotte Lusson, Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. Subject-verb agreement errors: On-line and off-line studies in children and adults. Journal of Writing Research, 2016, sous presse (en 2014). <hal-01360214>
  • Isabelle Négro, Isabelle Bonnotte, Bernard Lété. How does statistical learning interact with rule-based learning? The case of the acquisition of past participle inflections. Reading and Writing, Springer Verlag, 2014, 27 (Issue 7), pp.1255-1280. <10.1007/s11145-013-9485-9>. <hal-01360327>
  • Isabelle Négro, Sophie Genelot. The role of language skills in learning to read: The case of bilingualism in French overseas departments. Applied Psycholinguistics, Cambridge University Press (CUP), 2012, 33 (4), pp.799-828. <halshs-00736053>
  • Isabelle Négro, Sophie Genelot. Les prédicteurs en grande section maternelle de la réussite en lecture en fin de première année d'école élémentaire : l'impact du nom des lettres. Bulletin de psychologie, Groupe d etude de psychologie, 2009, 62 (3 (501)), pp.291-306. <halshs-00444532>
  • Sophie Genelot, Isabelle Négro, Dominique Peslages. Compétences bilingues français/créole chez des enfants de 5 ans en contexte martiniquais. Etudes créoles, Laboratoire Parole et Langage, 2006, 28 (2), pp.41-66. <halshs-00218168>
  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. Explicit and implicit training : Grammatical encoding in 3rd and 5th grades. L1 Educational Studies in Language and Literature, IAIMTE, 2005, pp.193-214. <hal-01360227>
  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. The effect of psycholinguistic research on the teaching of writing. L1 Educational Studies in Language and Literature, IAIMTE, 2005, pp.105-111. <hal-01360225>
  • Isabelle Négro, Maryse Louis-Sydney, Lucile Chanquoy, Michel Fayol. Subject-verb agreement in children and adults: Serial or hierarchical processing. Journal of Psycholinguistic Research, Springer Verlag, 2005, pp.233-258. <hal-01360226>
  • I. Negro, L. Chanquoy, Michel Fayol, M. Louis-Sydney. Subject-verb agreement in children and adults : Serial or hierarchical processing.. Journal of Psycholinguistic Research, Springer Verlag, 2005, 34, pp.233-258. <hal-00114719>
  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. Etude des erreurs d'accord sujet-verbe au présent et à l'imparfait: Analyse comparative entre des collégiens et des adultes. Annee Psychologique, Centre Henri Pieron/Armand Colin, 2000, pp.209-240. <hal-01360228>
  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. Subject-verb agreement with present and imperfect tenses: A developmental study from 2nd to 7th grade. European Journal of Psychology of Education, Springer Verlag, 2000, pp.113-133. <hal-01360229>
  • Lucile Chanquoy, Isabelle Négro. Subject-verb agreement errors in written productions. Study in French children and adults. Journal of Psycholinguistic Research, Springer Verlag, 1996, pp.553-570. <hal-01360230>
  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. La charge cognitive permet-elle d’expliquer les erreurs d’accord sujet-verbe chez des adultes ?. Psychologie Française, Elsevier Masson, 1996, pp.355-364. <hal-01360231>

Communication dans un congrès3 documents

  • Michael Fartoukh, Isabelle Négro, Lucile Chanquoy. Children’s acquisition of French lexical and grammatical spelling: Towards an integrative model of spelling?. 14th International Conference of the EARLI SIG Writing, 2014, Amsterdam, Netherlands. 2014. <hal-01360347>
  • Lucile Chanquoy, Michael Fartoukh, Isabelle Négro. Effect of lexical variables on subject-verb agreement in young graders. Writing Research Across Borders III, 2014, Paris, France. 2014. <hal-01360348>
  • Sophie Genelot, Isabelle Négro, Dominique Peslages. Bilinguisme familial et acquisitions scolaires. Le cas des départements d'outremer français (DOM). Congrès International d'Actualité de la Recherche en Education et en Formation, Aug 2007, Strasbourg, France. 9 p., 2007. <halshs-00205048>

Autre publication1 document

  • Sophie Genelot, Isabelle Négro, Dominique Peslages. Compétences langagières acquises en milieu familial et acquisitions scolaires en cycle 2 : Le cas du créole et du français en contexte martiniquais. Projet retenu dans l'appel à projet en 2003. ACI Ecole et Sciences cognitives (Ministère délégué .. 2006. <halshs-00218159>