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HP
Hubert Piquet
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Documents
Affiliations actuelles
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Identifiants chercheurs
- hubert-piquet
- ResearcherId : D-4396-2013
- IdRef : 05972952X
- 0000-0002-3736-2676
- Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=fRsKe94AAAAJ&hl=fr
- ResearcherId : http://www.researcherid.com/rid/D-4396-2013
Présentation
professeur à l'**ENSEEIHT** (Toulouse INP) - [département **3EA**](https://www.enseeiht.fr/fr/formation/formation-ingenieur/departement-3ea.html) (Electronique, Energie Electrique, Automatique)
membre du laboratoire **LAPLACE** - [équipe **GENESYS**](https://www.laplace.univ-tlse.fr/genesys/) (Energie Electrique & Systémique)
**enseignement** : contributions principalement en électronique de puissance ; responsable du parcours de 3ème année 3EA-CERE "Conversion Electrique et Réseaux d'Energie" et responsable Toulouse INP des masters E2CMD et MSc EES
**recherche** - domaines d'application principaux de mes investigations :
\+ conception de convertisseurs de puissance pour l'alimentation de procédés plasma
\+ micro-réseaux d'énergie électrique, stationnaires ou embarqués
professor at **ENSEEIHT** (Toulouse INP) - [**3EA** department](https://www.enseeiht.fr/fr/formation/formation-ingenieur/departement-3ea.html) (Electronics, Electrical Energy, Automatics)
member of **LAPLACE** laboratory - [**GENESYS** team](https://www.laplace.univ-tlse.fr/genesys/) (Electrical Energy & Systemic)
**teaching**: contributions mainly in power electronics ; responsible for the 3EA-CERE 3rd year option "Electrical Conversion and Energy Networks" and for Toulouse INP responsible of E2CMD master and EES MSc.
**research** - main fields of application of my investigations:
\+ design of power converters for supplying plasma processes
\+ electrical energy micro-grids, stationary or on-board
Publications
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Energy Management in Hybrid Electrical Systems with StorageXavier Roboam. Systemic Design Methodologies for Electrical Energy Systems: Analysis, Synthesis and Management, Chapter 6, ISTE; John Wiley & Sons, Inc., pp.223-285, 2013, 9781848213883. ⟨10.1002/9781118569863.ch6⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02882244v1
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Gestion de l'énergie dans les systèmes électriques hybrides avec stockageConception systémique pour la conversion d'énergie électrique : Tome 1, Gestion, analyse et synthèse, 2012, 9782746231924
Chapitre d'ouvrage
hal-02733044v1
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Graphes de liens causaux pour systèmes à énergie renouvelable (partie 1)Systèmes électriques pour énergies renouvelables, Base documentaire : TIB248DUO (d3970), Editions T.I., pp.1-18, 2006, ⟨10.51257/a-v1-d3970⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02735350v1
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Graphes de liens causaux pour systèmes à énergie renouvelable (partie 2)Systèmes électriques pour énergies renouvelables, Base documentaire : TIB248DUO (d3971), Editions T.I., pp.1-11, 2006, ⟨10.51257/a-v1-d3971⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02769085v1
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AC electrical architecture propelling systems for aeronauticsMEA 2021 More Electric Aircraft, SEE - 3AF, Oct 2021, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-03419609v2
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Matrix approach based on Quadripole for quality analysis in Aircraft Electrical Power Distribution SystemElectrimacs, May 2019, Salerno, Italy. pp.21 - 23
Communication dans un congrès
hal-02489994v1
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Methodologies for the optimal design of the Integrated Modular Power Electronics Cabinet (IMPEC)MEA 2015 More Electric Aircraft, Feb 2015, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02514790v1
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Comparative study of stochastic optimization methods to solve load allocation problem for aircraft electrical power system designXII-th International Workshop on Optimization and Inverse Problems in Electromagnetism (OIPE 2012) - Ghent, 2012, Ghent, Belgium
Communication dans un congrès
hal-02186315v1
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Knowledge-based system for aircraft electrical power system reconfiguration2nd International Conference on Electrical Systems for Aircraft Railway And Ship Propulsion 2012 (ESARS 2012) - Bologne, 2012, Bologne, Italy. ⟨10.1109/ESARS.2012.6387377⟩
Communication dans un congrès
hal-02186306v1
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Experimental Validation of Hybrid Emergency Electrical Network for Aircraft ApplicationVPPc 2010: Vehicle Power Propulsion conference, Lille, France, 2010, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-03865577v1
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Hybridization of an aircraft emergency electrical network: Experimentation and benefits validation2010 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Sep 2010, Lille, France. pp.0, ⟨10.1109/VPPC.2010.5728987⟩
Communication dans un congrès
hal-01737098v1
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Power Quality and Stability Issues in More-Electric Aircraft Electrical Power SystemsMOET dissemination Forum, Barcelone, SPAIN, 2009, Barcelone, Spain
Communication dans un congrès
hal-03988413v1
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Stratégies d'hybridation pour l'optimisation de l'énergie massique dans un réseau de bord aéronautique de secoursEF'2007 : Electronique du futur, Toulouse, France, 2007, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-03865514v1
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A novel structure for aeronautic DC distribution: the Mixed function for Actuation & Power Flow Control (MAPFC)2007 IEEE International Electric Machines and Drives Conference, IEMDC07, May 2007, Antalya, Turkey. pp.1695-1700, ⟨10.1109/IEMDC.2007.383685⟩
Communication dans un congrès
hal-02516714v1
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Power Electronics and Network Quality and StabilitySAE-AE-7 SAE-Aerospace Electrical Power and Equipment Committee, Toulouse, France, 2007, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-03988412v1
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Bond Graph Modeling of an Electro-Hydrostatic Actuator for Aeronautic Applications17th IMACS World Congress, Jul 2005, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02517142v1
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Intégration en Electronique de Puissance2008
Autre publication scientifique
hal-04065180v1
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