Hélène Buisson-Fenet
11
Documents
Affiliations actuelles
- 145357
Identifiants chercheurs
- helene-fenet
- IdRef : 059638079
- 0000-0003-3396-8221
Présentation
Directrice de recherche CNRS section 40 (Politique, pouvoir, organisation) - Sociologie de l’éducation et de la formation, à l'[UMR5206 Triangle](http://triangle.ens-lyon.fr/spip.php?article1814)
Publications
- 11
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 2
- 1
- 2
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 5
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
School evaluation and educating States : trends in four European countriesP. Lang, pp.210, 2014, Action publique / Public action, 978-2-87574-163-9
Ouvrages
halshs-01065102v1
|
Entre Etat et professions : rôles et modalités de "l'expertise" en éducation [dossier du n°37 de : Carrefours de l'éducation]Carrefours de l'éducation, 37, pp.280, 2014
N°spécial de revue/special issue
halshs-01015203v1
|
The Teaching Profession in France since the Late Nineteenth Century: Greater Integration or Reinforced Segmentation?Dumay, Xavier; Burn, Katharine. The Status of the Teaching Profession : Interactions between Historical and New Forms of Segmentation, Routledge, Chap. 4, 2022, ⟨10.4324/9781003042563-5⟩
Chapitre d'ouvrage
halshs-03800786v1
|
|
MediationsChristia Maroy; Xavie Pons. Accountability Policies in Education. A Comparative and Multilevel Analysis in France and Quebec, Springer, pp.151-183, 2019, Educational governance research, ⟨10.1007/978-3-030-01285-4_6⟩
Chapitre d'ouvrage
halshs-01984496v1
|