« Des flammes à la lumière » : 100 ans de dark tourism autour du champ de bataille de Verdun
Sandrine Virgili
,
Hélène Delacour
,
Frederic Bornarel
,
Sébastien Liarte
31ème conférence de l’AFM , May 2015, Marrakech, Maroc
Communication dans un congrès
hal-01697928v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Travail à distance et innovation : la confiance pour inventer de nouveaux modes de travail collaboratifs ?
Sandrine Virgili
,
Frédéric Bornarel
,
Hélène Delacour
Technologie et innovation , A paraître
Article dans une revue
hal-04508147v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The Red Queen Effect: Principle, synthesis and implications for strategy.
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
M@n@gement , 2012, 15 (3), pp.314 - 330
Article dans une revue
hal-01380659v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How the malleability of material artefacts contributes to institutional maintenance: The Guimard Metropolitan Railway entrances, 1914–2000. Organization Studies
Amélie Boutinot
,
Hélène Delacour
Article dans une revue
hal-03521613v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A space of their own? Spatial work in the emergence and development of a new organizational field
Hélène Delacour
,
Candace Jones
,
Bernard Leca
36th EGOS colloquium , Jul 2020, Hambourg (on line), Germany
Communication dans un congrès
hal-02971539v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Exploring travelers’ experiences when visiting Verdun battlefield : A TripAdvisor case study
Frederic Bornarel
,
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
,
Sandrine Virgili
Article dans une revue
hal-02971466v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A Salon's life. Field configuring event, power and resistance in a creative field
H. Delacour
,
B. Leca
Brian Moeran, Jesper Strandgaard Pedersen. Négotiating values in the créative industries : fairs, festivals and other competitive events , Cambridge University Press, pp.36-58, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-00808902v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sustainable Academia: Open, Engaged, and Slow Science
Héloïse Berkowitz
,
Hélène Delacour
Article dans une revue
hal-02527707v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’intelligence artificielle, un artiste comme un autre ? Le collectif Obvious et son programme au regard de la sociologie de l’art
Amélie Boutinot
,
Hélène Delacour
2019
Autre publication scientifique
hal-02971601v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Explaining industry emergence through focal key activities in interorganizational innovation networks: A longitudinal study on the autonomous vehicle industry
Gulsemin Altundas
,
Hélène Delacour
Association Internationale de Management Stratégique (AIMS) , 2020, Toulouse (on line), France
Communication dans un congrès
hal-02971530v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Management stratégique de l’innovation
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
Economica, pp.175, 2014, Collection Management, 978-2-7178-6740-4
Ouvrages
hal-01695180v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Grandeur et Décadence du Salon de Paris : Une Etude du processus de désinstitutionalisation d'un événement configurateur de champ dans les activités culturelles
H. Delacour
,
B. Leca
M@n@gement , 2011, 14 (1), pp.47-78
Article dans une revue
hal-00802333v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A review and redirections of future research on creative industries
Amélie Boutinot
,
Hélène Delacour
15th International conference on arts and cultural management (AIMAC), , Jun 2019, Venise, Italy
Communication dans un congrès
hal-02971555v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Open science, FAIR data: Challenges and principles of opening research data in social sciences
Héloïse Berkowitz
,
Hélène Delacour
L’action publique des données & Les données de l’action publique - ESR , 2022, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-03819303v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Stratégie d'innovation continue dans un contexte de Red Queen Effect : Une étude empirique
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
Article dans une revue
hal-01370245v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The Paradox of Controversial Innovation: Insights From the Rise of Impressionism
Hélène Delacour
,
Bernard Leca
Article dans une revue
hal-02511853v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Résolution de guerre de standards par la coordination : De l’émergence à l’instrumentalisation d’un point focal
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
Article dans une revue
hal-01370136v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
On the fluidity of institutional change: Complex interrelations between multiple types of institutional work during the Serbian transition
Andreea Zara
,
Hélène Delacour
Article dans une revue
hal-02971457v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Reconciling exploration and exploitation in practice in creative industries: Ambidexterity in haute patisserie
Hélène Delacour
,
R. Bocquet
,
Isabelle Bouty
39th EGOS (European Group for Organizational Studies) Colloquium ST 59 , Jul 2023, Cagliari, Italy
Communication dans un congrès
hal-04383045v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Alone in the dark: Towards an etiology of the Freudian pyschoanalysis business model creation
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
EURAM 2013 13th Annual Conference "Democratising Management" , EURAM, European Academy of Management, Jun 2013, Istanbul, Turkey
Communication dans un congrès
hal-01376666v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Recherches en sciences de gestion et pratiques managériales : réalité, possibilité et pertinence d’un lien controversé
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
,
Romain Pierronnet
"L'impact de la Recherche en Sciences de Gestion" - Etats Généraux du Management , Fondation Nationale pour l'Enseignement de la Gestion des Entreprises, May 2016, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-01370984v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
«Je t'aime... Moi non plus !»: De la marginalisation à l'intégration de l'industrie du cinéma pornographique dans le réseau Blu-Ray.
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
Article dans une revue
hal-01369247v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Explaining industry emergence through focal key activities in interorganizational innovation networks: A longitudinal study on the autonomous vehicle industry
Gulsemin Altundas
,
Hélène Delacour
EURAM , Dec 2020, Dublin (on line), Ireland
Communication dans un congrès
hal-02971534v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les barrières et leviers à l’adoption d’une innovation médicale : le cas de la cabine de télémédecine
Omar Bentahar
,
Martin Beaulieu
,
Hélène Delacour
,
Emilie Di Cesare
Article dans une revue
hal-03361254v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
J'irai payer sur vos tombes " … Opportunités, enjeux et limites de la création de valeur économique à travers le dark tourism
Sébastien Liarte
,
Hélène Delacour
,
Frederic Bornarel
,
Sandrine Virgili
2ème congrès de l’AFMAP , EM Strasbourg, May 2015, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-01697905v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The influence of an expert negative judgment on the consumers’ judgment in the haute cuisine field
Amélie Clauzel
,
Hélène Delacour
,
Sébastien Liarte
27. Conférence de l’AIMS , Jun 2018, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-02971587v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Barriers and drivers to the adoption of e-health business model: a french case study
Omar Bentahar
,
Hélène Delacour
,
Emilie Di Cesare
EBEE , 2019, Bali, Indonesia
Communication dans un congrès
hal-03021390v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Exploring the ontological origins of dualism: Towards a conjunctive structure of thought in organization studies
Andreea Zara
,
Hélène Delacour
Article dans une revue
hal-04497873v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A Salon's life: Field configuring event, power and contestation in a creative field
Bernard Leca
,
Hélène Delacour
Brian Moeran, Jesper Strandgaard Pedersen. Negotiating Values in the Creative Industries , Cambridge University Press, p. 36-58, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-00738920v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'évolution des lieux de la concurrence. Le cas du marché de l'art contemporain
H. Delacour
,
B. Leca
Entreprises et Histoire , 2009, 53, pp.91-99
Article dans une revue
hal-00802360v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More