Filtrer vos résultats
- 7
- 1
- 6
- 1
- 1
- 8
- 1
- 3
- 2
- 2
- 6
- 2
- 4
- 4
- 4
- 1
- 8
- 8
- 7
- 5
- 4
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
8 résultats
|
|
triés par
|
Approche de ludification des enseignements ou comment motiver des étudiants aux concepts mathématiquesCIMOM'18, Nov 2018, Mayotte, France
Communication dans un congrès
hal-02181431v1
|
|||
Jeux sérieux: une approche de ludification au sein de filières technologiques pour la formation en présentiel et en distanciel (Chapitre 7)Pratiques et innovations à l'ère du numérique en formation à distance Technologie, pédagogie et formation, Presses de l'Université du Québec, pp.139-156, 2019, Formation à distance / Distance Learning, 978-2-7605-5173-2
Chapitre d'ouvrage
hal-02315667v1
|
|||
Scenario modeling for serious games : an approach for industry sectorICWL 2016 - International Conference on Web-based Learning, Oct 2016, Roma, Italy
Communication dans un congrès
hal-01372232v1
|
|||
A Gamification Approach for Serious Games2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE), Dec 2018, Wollongong, Australia. pp.551-558, ⟨10.1109/TALE.2018.8615285⟩
Communication dans un congrès
hal-02181404v1
|
|||
Serious Games for vocational training: a compared approachAICCSA 2016 - 13th ACS/IEEE International Conference on Computer Systems and Applications, Nov 2016, Agadir, Morocco
Communication dans un congrès
hal-01372242v1
|
|||
Teaching generation Y and Z with mixed reality: from virtual with serious game to real with IoT (full paper)E-Learn 2015: World Conference on E-Learning, Oct 2015, Kona, Hawaii, United States
Communication dans un congrès
hal-01214892v1
|
|||
Serious game framework confronted with specificities of industrial training: application to steel industryThe 9th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2015, Oct 2015, Steinkjer, Norway
Communication dans un congrès
hal-01213529v1
|
|||
|
Teaching Digital Literacy: The Outcomes from a Learning LabJournal of Electrical Engineering, 2018, 6 (2), pp.75-84. ⟨10.17265/2328-2223/2018.02.003⟩
Article dans une revue
hal-01889025v1
|