Accéder directement au contenu

Gwen Le Cor

Professeur des Universités, Université Paris 8
31
Documents
Identifiants chercheurs

Présentation

Publications

Online courses in times of pandemic: ESP and applied English classes at Université Paris 8

Gwen Le Cor , Margaux Coutherut
ASp - La revue du GERAS, 2020, 78, pp.7-17. ⟨10.4000/asp.6481⟩
Article dans une revue hal-03980150v1

From erasure poetry to e-mash-ups, “reel on/ another! power!”

Gwen Le Cor
Convergence, 2016
Article dans une revue hal-01471569v1
Image document

"At any rake," angles of "linguistic condensation" and shock in Percival Everett's The Water Cure: "All this while we play and pain with a language that is private."

Gwen Le Cor
Lectures du monde anglophone, 2015, 1
Article dans une revue hal-03247939v1

Ripples of Trauma in Jonathan Safran Foer’s Extremely Loud & Incredibly Close and in Art Spiegelman’s In the Shadow of No Towers

Gwen Le Cor
Sillages Critiques, 2015, 19, ⟨10.4000/sillagescritiques.4285⟩
Article dans une revue hal-03248055v1

La composante visuelle de l’écriture scientifique : vers une analyse des formes

Gwen Le Cor
ASp - La revue du GERAS, 2015, 68, pp.87-102. ⟨10.4000/asp.4721⟩
Article dans une revue hal-03247945v1

Les « fleurs mathématiques » de la poésie et la fiction américaine contemporaine : enjeux d’une intersection littérature-mathématiques pour l’étude de l’anglais scientifique

Gwen Le Cor
ASp - La revue du GERAS, 2014, 66, pp.121-136. ⟨10.4000/asp.4605⟩
Article dans une revue hal-03247953v1

“In midsentence as it were”. Piercings textuels et gestes cyborgs dans Tree of Codes de Jonathan Safran Foer

Gwen Le Cor
Revue Française d'Etudes Américaines, 2014, 141 (4), pp.220. ⟨10.3917/rfea.141.0220⟩
Article dans une revue hal-03248006v1

‘Iteration, you see’: Floating Text and Chaotic Reading/Viewing in slippingglimpse.

Gwen Le Cor
Electronic book review- EBR, 2014
Article dans une revue hal-01471560v1

The Critical Voice and the Narrative Voice: Robert Penn Warren’s Essay on Coleridge and All the King’s Men

Gwen Le Cor
Mississippi quarterly, 2010, 63 (1-2), pp.119-133. ⟨10.1353/mss.2010.0027⟩
Article dans une revue hal-03248562v1

Vision in Robert Penn Warren's Poetry

Gwen Le Cor
rWp : An Annual of Robert Penn Warren Studies, 2006, Robert Penn Warren Studies: Vol. 6 https://digitalcommons.wku.edu/rpwstudies/vol6/iss1/8
Article dans une revue hal-03248590v1

Silence and Voices in Robert Penn Warren’s The Cave.

Gwen Le Cor
Mississippi quarterly, 2003, Vol LVI, number 1. (Winter 2002-2003)
Article dans une revue hal-03248606v1

Esthétiques de la ruine, du fragment et du glitch : l’apocalypse dévoyée dans la littérature post-11 Septembre

Gwen Le Cor
Apocalypses, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03247867v1

Esthétiques de la ruine, du fragment et du glitch : l’apocalypse dévoyée dans la littérature post-11 Septembre

Gwen Le Cor
Hélène Machinal, Monica Michelin et Arnaud Regnauld (dir.). Apocalypses, Edition Kimé, pp.351-366, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03980166v1

‘The first cyborg also a mouse’: figures de transgression et gestes hybrides

Gwen Le Cor
Sylvie Bauer, Hélène Machinal, Monica Michlin, Arnaud Regnauld (dir.). Subjectivités numériques et posthumain, Presses Universitaires de Rennes, pp.201-216, 2020, 978-2-7535-7924-8
Chapitre d'ouvrage hal-03980210v1

‘The first cyborg also a mouse’: figures de transgression et gestes hybrides

Gwen Le Cor
Sylvie Bauer, Hélène Machinal, Monica Michlin, Arnaud Regnauld (dir.). Posthumain et subjectivités numériques, Presses Universitaires de Rennes, pp.201-216, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03248063v1

"Narrer le 11 septembre : effets d’ondes dans Extremely Loud & Incredibly Close de Jonathan Safran Foer et In the Shadow of no Towers de Art Spiegelman"

Gwen Le Cor
Yves Davo & S. Ravez (dir). Après la terreur : Ondes de choc et reconstructions, Leaves 1 (nov. 2015), CLIMAS, Université Bordeaux-Montaigne, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-03248665v1

‘A divergent elsewhere’: Erasure and Layering in Tree of Codes by Jonathan Safran Foer and The Desert by Jen Bervin

Gwen Le Cor
Claire Larsonneur, Arnaud Regnauld, Pierre Cassou-Noguès, Sara Touiza (dir.). The Digital Subject / Le Sujet digital, Les presses du réél, pp.182-199, 2014, 978-2-84066-794-0
Chapitre d'ouvrage hal-03248653v1

La mise en récit dans les sciences dures : de l’élaboration théorique à la démonstration mathématique

Gwen Le Cor
Catherine Resche (dir.). La mise en récit dans les discours spécialisés, Peter Lang, pp.121-137, 2006
Chapitre d'ouvrage hal-03248631v1

“Of things PASD: the post-apocalyptic, the post-traumatic and the post-human.

Gwen Le Cor
13th Beyond Humanism Conference (BHC), CRISES AND THE POSTHUMAN: Post- Trans- and Metahumanist Reflections on Contemporary Challenges Session ERUA (European Reform University), Jul 2023, Mytilini, University of the Aegean Campus, Lesvos, Greece
Communication dans un congrès hal-04474527v1

“Writing with Data and Algorithms”

Gwen Le Cor
Society for Science Literature and the Arts 2023 Conference, “Alien”, Panel “Going Alien: 21st century writing and reading practices”, Arizona State University, Oct 2023, Tempe, United States
Communication dans un congrès hal-04474877v1

“We shall wander along yet/ not be able to understand” : Reading and wandering in fluxes of meaning”

Gwen Le Cor
Reading Minds, Society for Science Literature and the Arts 2022 Conference, Purdue University, Oct 2022, West Lafayette, Indiana, United States
Communication dans un congrès hal-04474887v1

Hydrology Of Media: digital media, hydrology, art-science-technology

Everardo Reyes , Gwen Le Cor , Andres Burbano
Critical Edge Alliance, Jun 2022, Saint Denis La Plaine, France. ⟨10.21428/2c0fb609.eb210dbf⟩
Communication dans un congrès hal-04474510v1

‘And what if all this is a ruse’: blurred narrative lines in Percival Everett by Virgil Russel and The Water Cure.” 33rd Annual American Literature Association conference, Chicago, Il, May 26-29, 2022

Gwen Le Cor
33rd Annual American Literature Association Conference, May 2022, Chicago, Il, United States
Communication dans un congrès hal-04474882v1
Image document

Restitution aux enseignants de l'évaluation des apprentissages dans des EIAH

Bénédicte Le Grand , Gwen Le Cor , Alice Albano , Fatima Harrak
Atelier Évaluation des Apprentissages et Environnements Informatiques de la conférence EIAH 2015 (Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain),, Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès hal-01170320v1