Gérard Assayag
22
Documents
Publications
- 22
- 6
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 2
- 3
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
GELISP : A Framework to represent musical constraint satisfaction problems and search strategiesJournal of Theoretical and Applied Information Technology, 2016, 86 (2), pp.327-331
Article dans une revue
hal-01580474v1
|
|
NTCCRT : A Concurrent Constraint Framework for Soft Real-Time Music InteractionJournal of Theoretical and Applied Information Technology, 2015, 82 (1), pp.184-193
Article dans une revue
hal-01580493v1
|
|
Formal Aspects of Iannis Xenakis' "Symbolic Music": A Computer-Aided Exploration of Compositional ProcessesJournal of New Music Research, 2004, 33 (2), pp.145-159
Article dans une revue
hal-01106085v1
|
|
Computer Assisted Composition at IrcamComputer Music Journal, 1999, 23 (5), pp.59-72
Article dans une revue
hal-01106193v1
|
|
On architecture and formalisms for computer assisted improvisationSound and Music Computing conference, Jul 2010, Barcelona, Espagne. pp.1-1
Communication dans un congrès
hal-01157074v1
|
OpenMusic: Design and Implementation Aspects of a Visual Programming LanguageEuropean Lisp Symposium - ELS'08, 2008, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-01106321v1
|
|
|
OpenMusic 5: A Cross-Platform Release of the Computer-Assisted Composition EnvironmentBrazilian Symposium on Computer Music (SBCM'05), 2005, Belo Horizonte, Brazil
Communication dans un congrès
hal-01161332v1
|
OM :A Graphical extension of CLOS using the MOPILC, 2003, NA, France
Communication dans un congrès
hal-01105847v1
|
|
Programmation Visuelle et Editeurs Musicaux pour la Composition Assistée par Ordinateur.Interface Homme Machine, Nov 2002, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01105751v1
|
|
Representation and Rendering of Rhythmic StructuresWedelMusic 2002, 2002, NA, France
Communication dans un congrès
hal-01106194v1
|
|
|
The Geometrical Groove : rythmic canons between Theory, Implementations and Musical ExperimentJournées d'Informatique Musicale, Jun 2001, Bourges, France
Communication dans un congrès
hal-02987411v1
|
Recherche adaptative et contraintes musicalesJFPLC, 2001, NA, France
Communication dans un congrès
hal-01105724v1
|
|
|
CAO et contraintesJournées d'Informatique Musicale, 2001, NA, France
Communication dans un congrès
hal-01105725v1
|
High Level Musical Control of Sound Synthesis in OpenMusicICMC: International Computer Music Conference, Aug 2000, Berlin, Allemagne
Communication dans un congrès
hal-01105534v1
|
|
Objects, Time and Constraints in OpenMusicICMC: International Computer Music Conference, Oct 1998, Ann Arbor Michigan, États-Unis
Communication dans un congrès
hal-01106256v1
|
|
|
An Object Oriented Visual Environment for Musical CompositionICMC: International Computer Music Conference, Sep 1997, Thessaloniki Hellas, Greece. pp.364-367
Communication dans un congrès
hal-01161427v1
|
The OM Composer's Book 3Editions Delatour France / IRCAM-Centre Pompidou, 2016
Ouvrages
hal-01354935v1
|
|
Mathematics and Computation in MusicSpringer. 6726, 2011, Lecture Notes in Artificial Intelligence
Ouvrages
hal-01106680v1
|
|
The OM Composer's Book 2Editions Delatour France / Ircam-Centre Pompidou, 2008
Ouvrages
hal-01106311v1
|
|
The OM Composer's Book 1Editions Delatour France / Ircam-Centre Pompidou, 2006
Ouvrages
hal-01106274v1
|
Outils informatiques pour la composition musicale assistée par ordinateur : un état de l’art.Euresis Edizioni; Jacopo Baboni Schilingi. Book of articles and essays of PRISMA group,, 2003
Chapitre d'ouvrage
hal-01105846v1
|
|
Object-Oriented Programming in OpenMusicBirkhäuser Verlag Ed. Topos of Music,, 2002
Chapitre d'ouvrage
hal-01105754v1
|