|
|
La motivation autodéterminée
Geraldine Escriva-Boulley
,
Damien Tessier
,
Philippe Sarrazin
Revue EPS, 2019
Article dans une revue
hal-03230478v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le climat motivationnel d’auto-détermination. Un moyen pour réduire les stratégies d'auto-handicap déclarées des élèves en EPS
Guillaume Coudevylle
,
Geraldine Escriva-Boulley
,
Lucie Finez
,
Karen Eugene
,
Nicolas Robin
Enseigner l'EPS, 2021, 283, pp.38-39
Article dans une revue
hal-03230477v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Need-supportive professional development in elementary school physical education: Effects of a cluster-randomized control trial on teachers’ motivating style and student physical activity.
Geraldine Escriva-Boulley
,
Damien Tessier
,
Nikos Ntoumanis
,
Philippe Sarrazin
Article dans une revue
hal-03230480v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The intergenerational transmission of implicit and explicit attitudes toward physical activity and sedentary behaviors
Géraldine Escriva-Boulley
,
Julie Boiché
23rd annual Congress of the European College of Sport Science, 4-7 Juillet 2018, 2018, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès
hal-03073660v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Rôle des émotions et représentations dans le recours à la m-health chez les membres d’une communauté d’intérêt en ligne en lien avec le cancer, les Seintinelles
Myriam Pannard
,
Tanguy Leroy
,
Geraldine Escriva-Boulley
,
Camille Bernetière
,
Orélie Desfriches
,
et al.
Article dans une revue
hal-03821846v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Cognitions and behaviours of general practitioners in France regarding HPV vaccination: A theory-based systematic review
Geraldine Escriva-Boulley
,
Olena Mandrik
,
Marie Préau
,
Rolando Herrero
,
Patricia Villain
Article dans une revue
hal-03287871v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Style motivationnel des professeurs des écoles et promotion de l'activité physique en EPS : efficacité d'une formation ancrée dans la théorie de l'autodétermination
Géraldine Escriva-Boulley
Thèse
tel-01280371v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Social Representations of Digital Health Technology in different contexts: Why People Keep or Quit Using It?
Géraldine Escriva-Boulley
,
Camille Bernetière
,
Marie Préau
,
Françoise Paquienséguy
,
Tanguy Leroy
2021
Pré-publication, Document de travail
hal-03163023v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Predicting Changes in Physical Education Teachers’ Behaviors Promoting Physical Activity During the COVID-19 Pandemic Using an Integrated Motivational Model
Silvio Maltagliati
,
Attilio Carraro
,
Géraldine Escriva-Boulley
,
Maurizio Bertollo
,
Damien Tessier
,
et al.
Article dans une revue
hal-03821850v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L’engagement des élèves en EPS ; la motivation autodéterminée.
Philippe Sarrazin
,
Géraldine Escriva-Boulley
,
D. Tessier
L’engagement de l’élève en EPS. D’une approche pluridisciplinaire aux perspectives professionnelles, Editions EP&S, pp.67-75, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-02028888v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Association between parents’ and children’ implicit and explicit attitudes towards physical activity and sedentary behaviors
Geraldine Escriva-Boulley
,
Julie Boiché
Article dans une revue
hal-03821848v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Augmenter le temps d’enseignement de l’éducation physique et sportive à l’école primaire : sur quels facteurs peut-on agir ?
Geraldine Escriva-Boulley
,
Damien Tessier
,
Philippe Sarrazin
Article dans une revue
hal-03230473v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Antecedents of primary school teachers’ need-supportive and need-thwarting styles in physical education
Geraldine Escriva-Boulley
,
Leen Haerens
,
Damien Tessier
,
Philippe Sarrazin
Article dans une revue
hal-03230472v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
An experimental investigation of claimed self-handicapping strategies across motivational climates based on achievement goal and self-determination theories
Guillaume R. Coudevylle
,
Géraldine Boulley-Escriva
,
Lucie Finez
,
Karen Eugène
,
Nicolas Robin
Article dans une revue
hal-02531439v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Digital health interventions to help living with cancer: A systematic review of participants' engagement and psychosocial effects
Geraldine Escriva-Boulley
,
Tanguy Leroy
,
Camille Bernetière
,
Françoise Paquienseguy
,
Orélie Desfriches-Doria
,
et al.
Article dans une revue
hal-03230475v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Adopting the Situation in School Questionnaire to Examine Physical Education Teachers’ Motivating and Demotivating Styles Using a Circumplex Approach
Géraldine Escriva-Boulley
,
Emma Guillet-Descas
,
Vanessa Lentillon-Kaestner
,
Nathalie Aelterman
,
Maarten Vansteenkiste
,
et al.
Article dans une revue
hal-03284475v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Promoting Physical Activity during School Closures Imposed by the First Wave of the COVID-19 Pandemic: Physical Education Teachers’ Behaviors in France, Italy and Turkey
Erica Gobbi
,
Silvio Maltagliati
,
Philippe Sarrazin
,
Selenia Di Fronso
,
Alessandra Colangelo
,
et al.
Article dans une revue
hal-03230479v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Predicting Changes in Physical Education Teachers’ Behaviors Promoting Physical Activity During the COVID-19 Pandemic Using an Integrated Motivational Model
Silvio Maltagliati
,
Attilio Carraro
,
Géraldine Escriva-Boulley
,
Maurizio Bertollo
,
Damien Tessier
,
et al.
2022
Pré-publication, Document de travail
hal-03729168v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Motivated To Teach, but Stressed Out by Teacher Education": A Content Analysis of Self-Reported Sources of Stress and Motivation Among Preservice Teachers
Fernando Núñez-Regueiro
,
Geraldine Escriva-Boulley
,
Soufian Azouaghe
,
Nadia Leroy
,
Santiago Núñez-Regueiro
Article dans une revue
hal-03713663v2
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Antecedents of primary school teachers’ need-supportive and need-thwarting styles in physical education
Géraldine Escriva-Boulley
,
Leen Haerens
,
Damien Tessier
,
Philippe Sarrazin
Article dans une revue
hal-03228332v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Need-supportive professional development in elementary school physical education: Effects of a cluster-randomized control trial on teachers’ motivating style and student physical activity.
Géraldine Escriva-Boulley
,
Damien Tessier
,
Nikos Ntoumanis
,
Philippe Sarrazin
Sport, Exercise, and Performance Psychology, 2018, 7 (2), pp.218-234
Article dans une revue
hal-02025968v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|