Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

21 résultats

La motivation autodéterminée

Geraldine Escriva-Boulley , Damien Tessier , Philippe Sarrazin
Revue EPS, 2019
Article dans une revue hal-03230478v1

Le climat motivationnel d’auto-détermination. Un moyen pour réduire les stratégies d'auto-handicap déclarées des élèves en EPS

Guillaume Coudevylle , Geraldine Escriva-Boulley , Lucie Finez , Karen Eugene , Nicolas Robin
Enseigner l'EPS, 2021, 283, pp.38-39
Article dans une revue hal-03230477v1

Need-supportive professional development in elementary school physical education: Effects of a cluster-randomized control trial on teachers’ motivating style and student physical activity.

Geraldine Escriva-Boulley , Damien Tessier , Nikos Ntoumanis , Philippe Sarrazin
Sport, Exercise, and Performance Psychology, 2018, 7 (2), pp.218-234. ⟨10.1037/spy0000119⟩
Article dans une revue hal-03230480v1

The intergenerational transmission of implicit and explicit attitudes toward physical activity and sedentary behaviors

Géraldine Escriva-Boulley , Julie Boiché
23rd annual Congress of the European College of Sport Science, 4-7 Juillet 2018, 2018, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès hal-03073660v1
Image document

Rôle des émotions et représentations dans le recours à la m-health chez les membres d’une communauté d’intérêt en ligne en lien avec le cancer, les Seintinelles

Myriam Pannard , Tanguy Leroy , Geraldine Escriva-Boulley , Camille Bernetière , Orélie Desfriches , et al.
Bulletin du Cancer, 2022, 109 (10), pp.1040-1050. ⟨10.1016/j.bulcan.2022.04.016⟩
Article dans une revue hal-03821846v1
Image document

Cognitions and behaviours of general practitioners in France regarding HPV vaccination: A theory-based systematic review

Geraldine Escriva-Boulley , Olena Mandrik , Marie Préau , Rolando Herrero , Patricia Villain
Preventive Medicine, 2020, 143, pp.106323. ⟨10.1016/j.ypmed.2020.106323⟩
Article dans une revue hal-03287871v1
Image document

Style motivationnel des professeurs des écoles et promotion de l'activité physique en EPS : efficacité d'une formation ancrée dans la théorie de l'autodétermination

Géraldine Escriva-Boulley
Psychologie. Université Grenoble Alpes, 2015. Français. ⟨NNT : 2015GREAS011⟩
Thèse tel-01280371v1
Image document

Social Representations of Digital Health Technology in different contexts: Why People Keep or Quit Using It?

Géraldine Escriva-Boulley , Camille Bernetière , Marie Préau , Françoise Paquienséguy , Tanguy Leroy
2021
Pré-publication, Document de travail hal-03163023v1
Image document

Predicting Changes in Physical Education Teachers’ Behaviors Promoting Physical Activity During the COVID-19 Pandemic Using an Integrated Motivational Model

Silvio Maltagliati , Attilio Carraro , Géraldine Escriva-Boulley , Maurizio Bertollo , Damien Tessier , et al.
Journal of Teaching in Physical Education, 2021, 42 (1), pp.23-33. ⟨10.1123/jtpe.2021-0116⟩
Article dans une revue hal-03821850v1

L’engagement des élèves en EPS ; la motivation autodéterminée.

Philippe Sarrazin , Géraldine Escriva-Boulley , D. Tessier
L’engagement de l’élève en EPS. D’une approche pluridisciplinaire aux perspectives professionnelles, Editions EP&S, pp.67-75, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-02028888v1
Image document

Association between parents’ and children’ implicit and explicit attitudes towards physical activity and sedentary behaviors

Geraldine Escriva-Boulley , Julie Boiché
Movement & Sport Sciences - Science & Motricité, 2022, 2 (116), pp.49-59. ⟨10.1051/sm/2022013⟩
Article dans une revue hal-03821848v1
Image document

Augmenter le temps d’enseignement de l’éducation physique et sportive à l’école primaire : sur quels facteurs peut-on agir ?

Geraldine Escriva-Boulley , Damien Tessier , Philippe Sarrazin
Revue Française de Pédagogie, 2020, 3 (204), pp.33-46. ⟨10.4000/rfp.8406⟩
Article dans une revue hal-03230473v1

Antecedents of primary school teachers’ need-supportive and need-thwarting styles in physical education

Geraldine Escriva-Boulley , Leen Haerens , Damien Tessier , Philippe Sarrazin
European Physical Education Review, 2021, 27 (4), ⟨10.1177/1356336X211004627⟩
Article dans une revue hal-03230472v1

An experimental investigation of claimed self-handicapping strategies across motivational climates based on achievement goal and self-determination theories

Guillaume R. Coudevylle , Géraldine Boulley-Escriva , Lucie Finez , Karen Eugène , Nicolas Robin
Educational Psychology, 2020, pp.1-20. ⟨10.1080/01443410.2020.1746237⟩
Article dans une revue hal-02531439v1
Image document

Digital health interventions to help living with cancer: A systematic review of participants' engagement and psychosocial effects

Geraldine Escriva-Boulley , Tanguy Leroy , Camille Bernetière , Françoise Paquienseguy , Orélie Desfriches-Doria , et al.
Psycho-Oncology, 2018, 27 (12), pp.2677-2686. ⟨10.1002/pon.4867⟩
Article dans une revue hal-03230475v1

Adopting the Situation in School Questionnaire to Examine Physical Education Teachers’ Motivating and Demotivating Styles Using a Circumplex Approach

Géraldine Escriva-Boulley , Emma Guillet-Descas , Vanessa Lentillon-Kaestner , Nathalie Aelterman , Maarten Vansteenkiste , et al.
International Journal of Environmental Research and Public Health, 2021, 18 (14), pp.7342. ⟨10.3390/ijerph18147342⟩
Article dans une revue hal-03284475v1
Image document

Promoting Physical Activity during School Closures Imposed by the First Wave of the COVID-19 Pandemic: Physical Education Teachers’ Behaviors in France, Italy and Turkey

Erica Gobbi , Silvio Maltagliati , Philippe Sarrazin , Selenia Di Fronso , Alessandra Colangelo , et al.
International Journal of Environmental Research and Public Health, 2020, 17 (24), pp.15. ⟨10.3390/ijerph17249431⟩
Article dans une revue hal-03230479v1
Image document

Predicting Changes in Physical Education Teachers’ Behaviors Promoting Physical Activity During the COVID-19 Pandemic Using an Integrated Motivational Model

Silvio Maltagliati , Attilio Carraro , Géraldine Escriva-Boulley , Maurizio Bertollo , Damien Tessier , et al.
2022
Pré-publication, Document de travail hal-03729168v1
Image document

Motivated To Teach, but Stressed Out by Teacher Education": A Content Analysis of Self-Reported Sources of Stress and Motivation Among Preservice Teachers

Fernando Núñez-Regueiro , Geraldine Escriva-Boulley , Soufian Azouaghe , Nadia Leroy , Santiago Núñez-Regueiro
Journal of Teacher Education, 2023, ⟨10.1177/00224871231181374⟩
Article dans une revue hal-03713663v2
Image document

Antecedents of primary school teachers’ need-supportive and need-thwarting styles in physical education

Géraldine Escriva-Boulley , Leen Haerens , Damien Tessier , Philippe Sarrazin
European Physical Education Review, 2021, ⟨10.1177/1356336x211004627⟩
Article dans une revue hal-03228332v1

Need-supportive professional development in elementary school physical education: Effects of a cluster-randomized control trial on teachers’ motivating style and student physical activity.

Géraldine Escriva-Boulley , Damien Tessier , Nikos Ntoumanis , Philippe Sarrazin
Sport, Exercise, and Performance Psychology, 2018, 7 (2), pp.218-234
Article dans une revue hal-02025968v1