Nombre de documents

20

CV de Frédéric Lavigne


Article dans une revue16 documents

  • Frédéric Lavigne, Dominique Longrée, Damon Mayaffre, Sylvie Mellet. Semantic integration by pattern priming: experiment and cortical network model. Cognitive Neurodynamics, Springer Verlag, 2016, <10.1007/s11571-016-9410-4>. <hal-01365139>
  • Frédéric Lavigne, Lucile Chanquoy, Laurent Dumercy, Françoise Vitu. Early dynamics of the semantic priming shift.. Advances in Cognitive Psychology, Vizja Press & IT, 2013, 9 (1), pp.1-14. <hal-00860504>
  • Frédéric Lavigne, Laurent Dumercy, Lucile Chanquoy, Brunissende Mercier, Françoise Vitu-Thibault. Dynamics of the semantic priming shift: Behavioral experiments and cortical network model.. Cognitive Neurodynamics, Springer Verlag, 2012, 6, pp.467-483. <hal-00758197>
  • Frédéric Lavigne, Laurent Dumercy. Determinants of Multiple Semantic Priming: A Meta-Analysis and Spike Frequency Adaptive Model of a Cortical Network. Journal of Cognitive Neuroscience, Massachusetts Institute of Technology Press (MIT Press), 2011, pp.1447-1474. <hal-01358846>
  • Nicolas Brunel, Frédéric Lavigne. Semantic Priming in a Cortical Network Model. Journal of Cognitive Neuroscience, Massachusetts Institute of Technology Press (MIT Press), 2009, pp.2300-2319. <hal-01358847>
  • Didier Courbet, Frédéric Lavigne, Marc Vanhuele. EFFETS PERSUASIFS DE L'E-PUBLICITÉ PERÇUE « SANS CONSCIENCE » EN VISION PÉRIPHÉRIQUE. IMPLICATIONS POUR LES RECHERCHES SUR LA RÉCEPTION DES MÉDIAS. Questions de communication, Presses Universitaires de Nancy - Editions Universitaires de Lorraine, 2008, pp.197-219. <sic_00373142>
  • Didier Courbet, Marc Vanhuele, Frédéric Lavigne. Les effets persuasifs de l'e-publicité perçue 'sans conscience' en vision périphérique. Implications pour les recherches sur la perception des médias. Questions de communication, Presses Universitaires de Nancy - Editions Universitaires de Lorraine, 2008, pp.197-219. <hal-01358848>
  • Frédéric Lavigne, Nelly Darmon. Dopaminergic Neuromodulation of Semantic Priming in a Cortical Network Model. Neuropsychologia, Elsevier, 2008, pp.3074-3087. <hal-01358849>
  • Marc Vanhuele, Didier Courbet, Sylvain Denis, Frédéric Lavigne, Amélie Borde. The Effectiveness of non-focal exposure to web banner ads. Finanza Marketing e Produzione, 2005, XXIII (3). <sic_00078369>
  • Emmanuelle Lebarbenchon, Laurent Cambon, Frédéric Lavigne. Désirabilité et utilité sociale de 308 adjectifs de personnalité et de 297 professions. Annee Psychologique, Centre Henri Pieron/Armand Colin, 2005, pp.317-355. <hal-01358850>
  • Frédéric Lavigne. AutoIncursive Memory Networks for Anticipation toward Learned Goals. International Journal of Computing Anticipatory Systems, 2004, pp.196-214. <hal-01358852>
  • Françoise Vitu, Denis Lancelin, Zoï Kapoula, Frédéric Lavigne. Eye movements in reading isolated words: Evidence for strong biases towards the center of the screen. Vision Research, Elsevier, 2004, pp.321-338. <hal-01358851>
  • Frédéric Lavigne, Sylvain Denis. Neural Network Modeling of Learning of Contextual Constraints on Adaptive Anticipations. International Journal of Computing Anticipatory Systems, 2002, pp.253-268. <hal-01358853>
  • Frédéric Lavigne, Sylvain Denis. Attentionnal and semantic anticipations in recurrent neural networks. International Journal of Computing Anticipatory Systems, 2001, pp.74-95. <hal-01358854>
  • Frédéric Lavigne, Gery D Ydewalle, Françoise Vitu. The influence of semantic context on initial eye landing sites in words. Acta Psychologica, Elsevier, 2000, pp.191-214. <hal-01358855>
  • Frédéric Lavigne, Pascal Lavigne. Anticipatory semantic processes. International Journal of Computing Anticipatory Systems, 2000, pp.3-31. <hal-01358856>

Pré-publication, Document de travail1 document

  • Pascal Chossat, Maciej Krupa, Frédéric Lavigne. Latching dynamics in neural networks with synaptic depression. 2016. <hal-01402179>

Communication dans un congrès3 documents

  • Mélanie Ducoffe, Damon Mayaffre, Frédéric Precioso, Frédéric Lavigne, Laurent Vanni, et al.. Machine Learning under the light of Phraseology expertise: use case of presidential speeches, De Gaulle -Hollande (1958-2016). Damon Mayaffre; Céline Poudat; Laurent Vanni; Véronique Magri; Peter Follette. JADT 2016 - Statistical Analysis of Textual Data, Jun 2016, Nice, France. Presses de FacImprimeur, JADT - Statistical Analysis of Textual Data, Volume 1, pp.157-168, 2016, JADT 2016 - Statistical Analysis of Textual Data. <https://jadt2016.sciencesconf.org/>. <hal-01343209v2>
  • Arnaud Rey, Frédéric Lavigne, Fabien Mathy, Joël Fagot. Beyond transitional probabilities: learning XOR in non-human primates. Fifth Implicit Learning Seminar, Jun 2016, Lancaster, United Kingdom. 2016, <http://www.lancaster.ac.uk/implicit-learning-seminar/>. <hal-01372017>
  • Didier Courbet, Marie-Pierre Fourquet-Courbet, Marc Vanhuele, Frédéric Lavigne. Effets " non conscients " et réception de l'e-publicité. Résultats expérimentaux et implications pour les recherches sur les médias. Axe Epistémologie des SIC : émergences, opportunités, affirmations - Effets " non conscients " et réception de l'e-publicité. Résultats expérimentaux et implications pour les recherches sur les médias ", Jun 2008, Compiègne, France. http://www.sfsic.org/congres_2008/spip.php?article95, 2008. <hal-00661934>