Nombre de documents

13

CV de François MOREAU


Article dans une revue12 documents

  • François Moreau, Marc Bourreau, Romain Lestage. E-Commerce and the Market Structure of the Recorded Music Industry. Applied Economics Letters, Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2017, 24 (9), pp.598-601. <hal-01406272>
  • François Moreau, Marc Bourreau, Maya Bacache-Beauvallet. Information Asymmetry and 360-Degree Contracts in the Recorded Music Industry. Revue d'économie industrielle , Éd. techniques et économiques ; De Boeck Université, 2016, 156 (4), pp.57-90. <hal-01406269>
  • Marc Bourreau, Sisley Maillard, François Moreau. Une analyse économique du phénomène de la Longue Traîne dans les industries culturelles. Revue Française d'Economie, Association Française d'Économie, 2015, 30 (2), pp.179-216. <hal-01344815>
  • Maya Bacache-Beauvallet, Marc Bourreau, François Moreau. Creation and Piracy: The Case of the Music Industry. European Journal of Law and Economics, Springer Verlag, 2015, 39 (2), pp.245-262. <hal-01344810>
  • Irène Bastard, Marc Bourreau, François Moreau. L’impact du piratage sur l’achat et le téléchargement légal : une comparaison de quatre filières culturelles. Revue Economique, Presses de Sciences Po, 2014, 65 (3), pp.573-600. <hal-01344819>
  • Godefroy Dang Nguyen, Sylvain Dejean, François Moreau. On the Complementarity between Online and Offline Music Consumption: The Case of Free Streaming. Journal of Cultural Economics, Springer Verlag, 2014, 38 (4), pp.315-330. <hal-01344836>
  • François Moreau. The Disruptive Nature of Digitization: The Case of the Recorded Music Industry. International Journal of Arts Management, HEC Montréal. Chair in Arts Management, 2013, 15 (2), pp.18-31. <hal-01344838>
  • Marc Bourreau, Michel Gensollen, François Moreau, Patrick Waelbroeck. Selling Less of More: The Impact of Digitization on Record Companies. Journal of Cultural Economics, Springer Verlag, 2013, 37 (3), pp.327-346. <hal-01345110>
  • Marc Lautier, François Moreau. Domestic investment and FDI in developing countries: the missing link. Journal of Economic Development, 2012, 37 (3), pp.1-23. <hal-01345422>
  • François Moreau, Stéphanie Peltier. Internet and the “Long Tail vs. Superstar effect” debate: Evidence from the French Book Market. Applied Economics Letters, Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2012, 19 (8), pp.711-715. <hal-01345412>
  • Irène Bastard, Marc Bourreau, Sisley Maillard, François Moreau. De la visibilité à l’audience : le cas des musiciens. Réseaux. communication technologie société, Lavoisier, 2012, 30 (175), pp.19-42. <hal-01345138>
  • Marc Bourreau, Michel Gensollen, François Moreau. The Impact of a Radical Innovation on Business Models: Incremental Adjustments or Big Bang?. Industry and Innovation, Taylor & Francis (Routledge), 2012, 19 (5), pp.415-435. <hal-01345406>

Rapport1 document

  • Joëlle Farchy, François Moreau. L’économie numérique de la distribution des œuvres et le financement de la création : Rapport pour le CSPLA. [Rapport de recherche] CSPLA. 2016. <hal-01302685>