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29 résultats
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triés par
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A Parallel-Oriented Language for Modeling Constraint-Based SolversWorkshop on Multi/Many-core computing for parallel Metaheuristics (McM’2015), 2015, Agadir, Morocco
Communication dans un congrès
hal-01248170v1
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Prediction of Parallel Speed-ups for Las Vegas Algorithms42nd International Conference on Parallel Processing, 2013, Lyon, France. pp.160-169, ⟨10.1109/ICPP.2013.25⟩
Communication dans un congrès
hal-00870979v1
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GHOST: A Combinatorial Optimization Solver for RTS-related ProblemsIEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games, 2016, ⟨10.1109/TCIAIG.2016.2573199⟩
Article dans une revue
hal-01152231v2
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Automatic Error Function Learning with Interpretable Compositional NetworksAnnals of Mathematics and Artificial Intelligence, 2023
Article dans une revue
hal-03931984v1
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Large-scale parallelism for constraint-based local search: the costas array case studyConstraints, 2015, 20 (1), pp.30-56. ⟨10.1007/s10601-014-9168-4⟩
Article dans une revue
hal-01084270v1
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TorchCraft: a Library for Machine Learning Research on Real-Time Strategy Games2018
Pré-publication, Document de travail
hal-01436134v1
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Complexity of Existential Positive First-Order LogicJournal of Logic and Computation, 2013, 23 (4), pp.753-760. ⟨10.1093/logcom/exr043⟩
Article dans une revue
hal-00870985v1
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Sur la complexité algorithmique des problèmes de satisfaction de contraintes disjonctifsJFPC 2008- Quatrièmes Journées Francophones de Programmation par Contraintes, LINA - Université de Nantes - Ecole des Mines de Nantes, Jun 2008, Nantes, France. pp.209-218
Communication dans un congrès
inria-00291615v1
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Constrained optimization under uncertainty for decision-making problems: Application to Real-Time Strategy gamesIEEE Congress on Evolutionary Computation, 2019, Wellington, New Zealand
Communication dans un congrès
hal-02108090v1
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Parallel local search for the Costas Array ProblemParallel Computing and Optimization, 2012, Shanghai, China
Communication dans un congrès
hal-00693275v1
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Constraint-Based Local Search for the Costas Array ProblemLearning and Intelligent OptimizatioN Conference (LION 6), 2012, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00760628v1
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Walling in Strategy Games via Constraint OptimizationTenth Annual AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, 2014, Raleigh, United States
Communication dans un congrès
hal-01084271v1
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Problèmes d'optimisation dans les jeux avec GHOSTApplications Pratiques de l'Intelligence Artificielle (APIA), 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01248172v1
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Toward a complexity classification of CSP through kernel widthComputer Science [cs]. Ecole Polytechnique X, 2009. English. ⟨NNT : ⟩
Thèse
pastel-00005564v1
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Learning QUBO Models for Quantum Annealing: A Constraint-based ApproachInternational Conference on Computational Science, Jul 2023, Prague, Czech Republic
Communication dans un congrès
hal-04064111v1
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L'IA des jeux informatisésHermès - Lavoisier, 31 (3), 2017, Revue d'intelligence artificielle RSTI série RIA, 9782746248168
Ouvrages
hal-01755121v1
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POSL: A Parallel-Oriented metaheuristic-based Solver LanguageRecent Developments of Metaheuristics, 62, Springer, pp.91-107, 2018, Operations Research/Computer Science Interfaces Series (ORCS), ⟨10.1007/978-3-319-58253-5_6⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01436119v1
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microPhantom: Playing microRTS under uncertainty and chaosIEEE Conference on Games 2020, Aug 2020, Osaka, Japan
Communication dans un congrès
hal-02870902v1
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Étude de stratégies parallèles de coopération avec POSLDouzièmes Journées Francophones de Programmation par Contraintes (JFPC), Jun 2016, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-01436130v1
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Robustness and Flexibility of GHOSTAAAI Artificial Intelligence in Adversarial Real-Time Games Workshop, Nov 2015, Santa Cruz, United States
Communication dans un congrès
hal-01175884v2
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StarCraft Bots and CompetitionsNewton Lee. Encyclopedia of Computer Graphics and Games, Springer International Publishing, pp.1-18, 2016, 978-3-319-08234-9. ⟨10.1007/978-3-319-08234-9_18-1⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01436110v1
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Performance analysis of parallel constraint-based local searchPrinciples and Practice of Parallel Programming, Feb 2012, New Orleans, United States. pp.337-338, ⟨10.1145/2145816.2145883⟩
Communication dans un congrès
hal-00693266v1
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Suplementary document for Studying parallel communication strategies with POSL2016
Pré-publication, Document de travail
hal-01345775v1
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Un langage orienté parallèle pour modéliser des solveurs de contraintesOnzièmes Journées Francophones de Programmation par Contraintes (JFPC), 2015, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-01248171v1
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Learning Interpretable Error Functions for Combinatorial Optimization Problem ModelingData Science Meets Optimisation (DSO 2021), an International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI-21) workshop, Aug 2021, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-03286225v1
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A Massively Parallel Combinatorial Optimization Algorithm for the Costas Array ProblemSūpā konpyūtingu nyūsu - Supercomputing News, 2015, 17 (1), pp.44-53
Article dans une revue
hal-01248169v1
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Estimating parallel runtimes for randomized algorithms in constraint solvingJournal of Heuristics, 2015, pp.1-36. ⟨10.1007/s10732-015-9292-3⟩
Article dans une revue
hal-01248168v1
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Interpretable Utility-based Models Applied to the FightingICE PlatformIEEE Conference on Games, Aug 2021, Copenhague, Denmark
Communication dans un congrès
hal-03276322v1
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A Survey of Real-Time Strategy Game AI Research and Competition in StarCraftIEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games, 2013, 5 (4), pp.1-19
Article dans une revue
hal-00871001v1
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