|
|
Individualism: valued differently by parents and teachers of primary, junior high and high school students
Florence Loose
Article dans une revue
istex
hal-01991681v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Gender Differences in the Developmental Trajectories of Gender Identity in North African French Adolescents.
Adam Hoffman
,
Florence Loose
,
Florence Dumas
,
Annique Smeding
,
Beth Kurtz-Costes
,
et al.
Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Oct 2016, Tampa, United States
Communication dans un congrès
hal-02118641v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Development of Gender Typicality and Felt Pressure in European French and North African French Adolescents
Adam Hoffman
,
Florence Dumas
,
Florence Loose
,
Annique Smeding
,
Beth Kurtz-Costes
,
et al.
Article dans une revue
hal-01991673v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Students' perceptions of parental and teacher academic involvement: Consequences on achievement goals
Isabelle Régner
,
Florence Loose
,
Florence Dumas
European Journal of Psychology of Education, 2009, 24 (2, SI), pp.263-277
Article dans une revue
hal-01440471v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Academic Motivation Among North African French Adolescents: The Longitudinal Effects of Ethnic Identity and Value of Education
Adam J. Hoffman
,
Florence Loose
,
Florence Dumas
,
Annique Smeding
,
Beth Kurtz-Costes
,
et al.
Society for Research in Child Development SRCD Biennial Meeting, 2017, Austin, Texas, United States
Communication dans un congrès
hal-01473522v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Conséquences du désengagement psychologique sur les performances, la motivation scolaire et l’estime de soi des élèves d’origine culturelle étrangère.
Isabelle Regner
,
Florence Loose
,
Marie Juanchich
6ème Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, 2006, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01474187v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
« C’est mauvais pour la santé, mais j’en bois quand même ! » Prédicteurs cognitifs et psychosociaux de la consommation de boissons énergisantes chez les étudiants
Florence Loose
,
Béatrice Siadou-Martin
Revue Française du Marketing, 2015, 254, pp.55 - 69
Article dans une revue
hal-01370235v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Les filles naissent dans les romans, les garçons dans les calculettes": Impact des stéréotypes de genre sur les performances scolaires
Florence Loose
Congrès National de la Recherche en IUT, Jun 2018, Aix-en-Provence, France
Communication dans un congrès
hal-02942391v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Préférences acculturatives des travailleurs sociaux dans le cadre de l’insertion professionnelle : Effets des attitudes personnelles et de la norme professionnelle descriptive sur leurs pratiques
Anne Taillandier-Schmitt
,
Christelle Maisonneuve
,
Michael Dambrun
,
Florence Loose
,
Esther Gras
,
et al.
Article dans une revue
hal-01991680v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
An integrative approach of academic grades and psychological disengagement among North African French adolescents.
Isabelle Regner
,
Florence Loose
European Conference on Educational Research, Sep 2006, Genéve, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-00296734v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Quel leadership pour les Sociétés Coopératives ? Les apports de la théorie du leadership transformationnel et transactionnel
Claude Fabre
,
Florence Loose
,
Maryline Bourdil
@GRH, 2020
Article dans une revue
hal-03131784v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le sens au travail - Enjeux de gestion et débats de société
Nathalie Commeiras
,
Claude Fabre
,
Florence Loose
,
Anne Loubès
,
Sylvie Rascol-Boutard
2022
Ouvrages
hal-03866964v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Approach goal orientations in North African French adolescents: The longitudinal effects of ethnic identity and valuing of school.
Adam Hoffman
,
Beth Kurtz-Costes
,
Florence Loose
,
Florence Dumas
,
Annique Smeding
,
et al.
Article dans une revue
hal-02096519v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Order of administration of math and verbal tests: An ecological intervention to reduce stereotype threat on girls’ math performance.
Annique Smeding
,
Florence Dumas
,
Florence Loose
,
Isabelle Regner
Article dans une revue
hal-01991677v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Faut-il être individualiste pour faire bonne impression aux recruteurs?
Florence Loose
6ème Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, Sep 2006, Grernoble, France
Communication dans un congrès
hal-00296730v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Individualism: valued differently by parents and teachers of primary, junior high and high school students.
Florence Loose
Social Psychology of Education, 2008, 11 (2), pp.117-131
Article dans une revue
hal-00296737v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Organisation coopérative, innovations managériales, bien-être au travail : la spirale vertueuse des sociétés coopératives
Claude Fabre
,
Florence Loose
,
Maryline Bourdil
2021
Autre publication scientifique
hal-03469889v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Les innovations organisationnelles dans les SCOP et SCIC : une chaine et des grappes d’innovations vertueuses, sources de bien-être au travail et de performance sociale et économique
Florence Loose
,
Claude Fabre
,
Maryline Bourdil
Innovation organisationnelle : l’innovation porteuse d’innovation ?, Mar 2020, Paris, France. pp.1251-1269, ⟨10.1007/s12134-015-0456-7⟩
Communication dans un congrès
hal-01991674v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Stéréotypes de genre et reproduction des inégalités hommes/femmes en sciences
Isabelle Regner
,
Annique Smeding
,
Florence Dumas
,
Florence Loose
,
Pascal Huguet
9ème Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, ADRIPS, 2012, Porto, Portugal
Communication dans un congrès
hal-01473523v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Blood pressure and psychological distress among North Africans in France: The role of perceived personal/group discrimination and gender
Florence Loose
,
Marie Tiboulet
,
Christelle Maisonneuve
,
Anne Taillandier-Schmitt
,
Michael Dambrun
Article dans une revue
hal-01650129v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
« L’informatique, c’est pas pour les filles ! » : Impacts du stéréotype de genre sur celles qui choisissent des études dans ce secteur
Florence Loose
,
Sophia Belghiti-Mahut
,
Lafont Anne-Laurence
32ème Congrès de l'AGRH, Oct 2021, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03469887v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Sens et bien-être au travail des dirigeants de SCOP : une étude exploratoire
Maryline Bourdil-Resch
,
Florence Loose
,
Claude Fabre
33ème Congrès de l'AGRH, Oct 2022, Brest, France
Communication dans un congrès
hal-03868377v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Préférences acculturatives des travailleurs sociaux dans le cadre de l’insertion professionnelle : Effets des opinions personnelles et de la norme professionnelle descriptive sur leurs pratiques
Anne Taillandier-Schmitt
,
Christelle Maisonneuve
,
Michael Dambrun
,
Florence Loose
,
Esther Gras
,
et al.
Article dans une revue
hal-01723322v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Relationship of sociocultural factors and academic self-esteem to school grades and school disengagement in North African French adolescents
Isabelle Regner
,
Florence Loose
Article dans une revue
hal-01991678v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
An integrative approach of academic grades and psychological disengagement among Arabic French adolescents
Isabelle Regner
,
Florence Loose
European Conference on Educational Research, 2006, Geneva, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-01474183v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Préférences acculturatives des travailleurs sociaux dans le cadre de l’insertion professionnelle : effets des opinions personnelles et de la norme professionnelle sur leurs pratiques
Anne Taillandier-Schmitt
,
Christelle Maisonneuve
,
Michael Dambrun
,
Florence Loose
,
Esther Gras
,
et al.
6ème colloque du Réseau International de l’Animation, Réseau International de l’Animation (RIA), Oct 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01724287v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'individualisme : une nouvelle norme sociale ?
Florence Loose
Colloque « 30 années de psychologie sociale avec Jean-Léon Beauvois »,, Jun 2007, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00296736v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Are Academic Discounting and Devaluing Double-Edged Swords? Their Relations to Global Self-Esteem, Achievement Goals, and Performance Among Stigmatized Students
Florence Loose
,
Isabelle Regner
,
Alexandre J. S. Morin
,
Florence Dumas
Article dans une revue
hal-01439704v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
ETRE HEUREUX AU TRAVAIL DANS DES ENTREPRISES PERFORMANTES ? Enseignements d’une recherche sur les sociétés coopératives (SCOP-SCIC)
Florence Loose
,
Claude Fabre
,
Maryline Bourdil
Université des Permanents CGSCOP et URSCOP, Aug 2021, Ecully, France
Communication dans un congrès
hal-03469888v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
A social side of academic achievement goals: The influence of ethnic and gender identities.
Isabelle Régner
,
Florence Loose
,
Annique Smeding
,
Florence Dumas
16th General Meeting of the European Association of Social Psychology, 2011, Stokholm, Sweden
Communication dans un congrès
hal-01474167v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|