Influence of the socio-cultural context on students’naïve knowledge : Example of Tanzanian students’understanding of volcanic and seismic processes and risks.
Florence Le Hébel
,
Valérie Fontanieu
European Science Education Research Association ESERA conference , Sep 2019, Bologna, Italy
Communication dans un congrès
hal-03935432v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Deformation Mechanism, Rheology and Tectonics
Florence Le Hebel
,
P. Rey
,
N. Thebaud
,
M. van Kranendonk
Metamorphism-deformation relationships in a mid-archean granite-greenstones terrane: The Example of The East Pilbara craton (Western Australia). , 2005, Switzerland. pp.00-00
Communication dans un congrès
halshs-00377656v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Characteristics of PISA science items according to performance gap of socio-economic-cultural groups
Mylène Duclos
,
Florence Le Hébel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
,
Valérie Fontanieu
,
et al.
Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA 2018) , Apr 2018, New York (NY), United States
Poster de conférence
hal-03946743v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
DEFORMATION CONTINENTALE ET HISTOIRE DES FLUIDES AU COURS D'UN CYCLE SUBDUCTION, EXHUMATION, EXTENSION. Exemple des Porphyroïdes sud-armoricains
Florence Le Hebel
Tectonique. Université de Rennes 1 [UR1], 2002. Français.
⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-01576132v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Evaluer la diversité pour aller vers l'équité : Analyse statistique et qualitative d'un questionnaire sur les attitudes à l'égard des sciences.
Pascale Montpied
,
Florence Le Hebel
Efficacité et Equité en Education , Nov 2008, Rennes, France
Communication dans un congrès
halshs-00377699v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Students’ Perspectives on Peer Assessment
Florence Le Hebel
,
Costas P. Constantinou
,
Alena Hošpesová
,
Regula Grob
,
Monika Holmeier
,
et al.
J. Dolin & R. Evans.
Transforming Assessment , 4,
, pp.143-173, 2018, 978-3-319-63248-3
Chapitre d'ouvrage
halshs-02016602v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Fluid history during deep burial and exhumation of oil-bearing volcanics, hercynian belt of southern brittany, France.
Florence Le Hébel
,
Serge Fourcade
,
Marie-Christine Boiron
,
Michel Cathelineau
,
Ramon Capdevila
,
et al.
Article dans une revue
hal-00270827v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Cultural context and students' understanding of scientific literacy
Florence Le Hébel
Education. ENS Lyon, 2021
HDR
tel-03935384v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Contribution of France (ICAR, Lyon) to WP4 (Design Assessment method) ASSIST-ME European Project (Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education)
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
M. Moulin
,
Andrée Tiberghien
,
J. Vince
[Research Report] ICAR UMR-5191. 2015
Rapport
halshs-01366856v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Which answering strategies do low achievers use to solve PISA science items?
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou & A. Constantinou. ESERA 2013 Selected Contributions. Insights from research in Science Teaching and learning , Springer, pp.237-252, 2016
Chapitre d'ouvrage
halshs-01364472v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Anticipation des enseignants sur les compétences et difficultés des élèves sur des questions d'évaluation de la culture scientifique
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
Huitièmes rencontres scientifiques de l'Association pour la Recherche en Didactique des Sciences et des Technologies (ARDiST) , Mar 2014, Marseille, France. pp.345-354
Communication dans un congrès
halshs-00981109v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
European geosciences Union 2005
Florence Le Hebel
,
Rey Patrice
Metamorphism-deformation relationships in a mid-archean granite-greenstones terrane: Deciphering between metamorphic core complex and diapiric models. The Example of The East Pilbara craton (Western Australia) , 2005, Austria. pp.00-00
Communication dans un congrès
halshs-00377649v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Importance of studying the individuals' contributions and the supplementary variables in SIA: profiles of learning attitudes on sciences related subjects in French adolescents attending school.
Pascale Montpied
,
Florence Le Hebel
,
Valérie Fontanieu
VI International Conference "Statistical Implicative Analysis" , Nov 2012, Caen, France. pp.365-394
Communication dans un congrès
halshs-00978883v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Peer-assessment: Relation between un/success in the task and un/ability to assess classmates’written work. In 11th biannual Conference of the European Science Education Research Association
M. Moulin
,
Andrée Tiberghien
,
Florence Le Hebel
ESERA Conference , 2015, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
halshs-01364595v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sources of difficulties in PISA science items.
Florence Le Hebel
,
Andrée Tiberghien
,
Pascale Montpied
ESERA conference 2013 , Sep 2013, Nicosie, Cyprus. pp.76-84
Communication dans un congrès
halshs-00981111v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Diversity in learning willingness of the 15 years old French students : Which practical information can bring Statistical Implicative Analysis concerning the curriculum and the teachingof sciences.
Pascale Montpied
,
Florence Le Hebel
,
Valérie Fontanieu
Cinquième Colloque International "Implicative Statistic Analysis" , Nov 2010, Palermo, Italy. pp.257-272
Communication dans un congrès
halshs-00978874v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Quelles caractéristiques des tâches de Sciences discriminent la performance des élèves en fonction de leur niveau socio-économique et culturel ?
Duclos Mylène
,
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
,
Valérie Fontanieu
,
et al.
Conférence de l'Association de recherches en Didactique des Sciences et Techniques , 2017, Saint Malo, France
Communication dans un congrès
hal-02105066v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Compréhension et résolution de tâches de sciences par les élèves de 15 ans en France : Analyse des verbalisations selon le statut socio-économico culturel et le niveau scolaire en sciences
Mylène Duclos
,
Florence Le Hebel
,
Andrée Tiberghien
,
Pascale Montpied
,
Valérie Fontanieu
XIIe rencontres scientifiques de l'ARDIST , ARDIST, Nov 2022, Toulouse, France. pp.483-489
Communication dans un congrès
hal-03947024v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sources of difficulty in assessment: example of PISA science items
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
,
Valérie Fontanieu
International Journal of Science Education , 2017, 39 (4), pp.468-487
Article dans une revue
halshs-02007755v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Contribution d’une évaluation formative pour le développement du savoir dans la classe : le cas de l’évaluation par les pairs
Pascale Montpied
,
M. Moulin
,
Andrée Tiberghien
,
Florence Le Hebel
,
Benoit Urgelli
Association pour la Recherche en Didactique des Sciences et des Technologies , 2016, Lens, France
Communication dans un congrès
halshs-01364531v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Contribution of France (ICAR, Lyon) to WP5 (Trial implementation of Assessment) ASSIST-ME European Project (Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education)
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
M. Moulin
,
Andrée Tiberghien
,
J. Vince
[Research Report] ICAR UMR-5191. 2016
Rapport
halshs-01366465v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
ESERA 2009
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
Who are the girls who want to work in science? Results from the international survey ROSE (Relevance of Science Education) in France. , 2009, Turkey. pp.00-00
Communication dans un congrès
halshs-00377639v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Fluid history during deep burial and exhumation of an oil-bearing volcanics: Hercynian belt of southern Brittany, France
Florence Le Hebel
,
Serge Fourcade
,
Marie-Christine Boiron
,
M. Cathelineau
,
Ramon Capdevila
,
et al.
Article dans une revue
insu-00266770v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Quelles sont les compétences effectives mises en œuvre par les élèves dans l'évaluation de la culture scientifique dans le cadre de PISA?
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
Congrès international AREF 2010 , Sep 2010, Genève, Suisse. pp.424
Communication dans un congrès
halshs-00981117v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Tools and methods used to represent geological processes and geosites : Graphic and Animated Media as a Means to Popularize the Scientific Content and Value of Geoheritage
Ch. Lansigu
,
Valérie Bosse
,
Florence Le Hebel
Article dans une revue
halshs-00991661v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Origine Socio-économique des élèves et évaluation de la culture scientifique par PISA: Utilisation de L’ASI pour trouver des classes d’items d’intérêt pour analyser la problématique
Pascale Montpied
,
Duclos Mylène
,
Florence Le Hébel
,
Ira Noveck
,
Andrée Tiberghien
,
et al.
Actes du 9ème colloque d'Analyse Statistique Implicative , 2017, Besançon, France. pp.375-402
Communication dans un congrès
hal-02902606v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Which effective competencies do students use in PISA assessment of scientific literacy?
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
Catherine Bruguière, Andrée Tiberghien & Pierre Clément. Topics and trends in current science education: 9th ESERA Conference Selected Contributions , Springer, pp.273-289, 2014, 978-94-007-7281-6
Chapitre d'ouvrage
halshs-00953129v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Students' attitudes toward the environment: the results of the French secondary school students survey.
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Valérie Fontanieu
XIV IOSTE Symposium , Jun 2010, Bled, Slovenia. pp.681-692
Communication dans un congrès
halshs-00981116v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analyse de réponses d'élèves français à quelques questions de l'évaluation PISA sur la culture scientifique
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
Recherches en Didactiques , 2012, 14, pp.65-84
Article dans une revue
halshs-00978620v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Interpreting French students difficulties in PISA science evaluation
Florence Le Hebel
,
Pascale Montpied
,
Andrée Tiberghien
PISA Research Conference , Sep 2009, Kiel, Germany. pp.00-00
Communication dans un congrès
halshs-00377643v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More