Behind Fanon's Masks: The Ethics of Collage in John Edgar Wideman's Fanon
Flora Valadié
Ethics of Storytelling: Historical Imagination in Contemporary Literature, Media, and Visual Arts , Jun 2015, Turku, Finland
Communication dans un congrès
hal-02064491v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Raggedy Row Houses, City of Words : Separation and Connection in John Edgar Wideman's Look for me and I'll be Gone
Flora Valadié
Thinking the City through Fragmentation and Reconfiguration: Aesthetic and Conceptual Challenges , Ifilnova Calls Universidade Nova de Lisboa, Jun 2022, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
hal-04419294v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Failing Private Till: John Edgar Wideman’s Writing to Save a Life: The Louis Till File
Flora Valadié
Article dans une revue
hal-02933743v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
«John Edgar Wideman : L'architectonique de la fiction », traduction suivie de « Langage tangage, masques et marges selon John Edgar Wideman »
Flora Valadié
L'Art du langage. Fragments anglo-américains. , IV, 2011
Chapitre d'ouvrage
halshs-01143998v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
TONI MORRISON'S SONG OF SOLOMON : TWO GENERATIONS LATER
Flora Valadié
"TONI MORRISON'S SONG OF SOLOMON : TWO GENERATIONS LATER" , Claudine Raynaud, Monica Michlin, Nelly Mok, Sep 2020, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-04419221v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A Bag of Bones for the Blood Bank": How Matter Matters in Song of Solomon
Flora Valadié
Toni Morrison's Song of Solomon: Two Generations Later , 2020
Proceedings/Recueil des communications
hal-04419260v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
‘Pretty White Word in a Black Mouth’ : les couleurs de la langue dans The Cattle Killing de John Edgar Wideman
Flora Valadié
Claudine Raynaud; Michel Feith. Troubled Legacies: Heritage/Inheritance in American Minority Literatures. , Cambridge Scholars Publishing, 2015, 978-1-4438-7624-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-01232436v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Arthur A. Schomburg : « Le Nègre exhume son passé », traduction suivie de « Archéologie du savoir et appropriation du passé : Arthur A. Schomburg, historien collectionneur »
Flora Valadié
La Renaissance de Harlem et l'art nègre , VI, 2013, Essais sur l'art
Chapitre d'ouvrage
halshs-01143990v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Arthur Miller, The Crucible, (1953)
Flora Valadié
An Introduction to Anglophone Theatre , 2015
Chapitre d'ouvrage
halshs-01143966v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
« 'A Person should Never Represent Anything that They Aren't Willing to Have Come True ' : la vérité par l'image dans Plowing the Dark de Richard Powers »
Flora Valadié
Théorie, littérature, épistémologie , 2012, 28, pp.69-80
Article dans une revue
halshs-01143984v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
La langue affrontée : voix intimes des domestiques dans The Cattle Killing de John Edgar Wideman
Flora Valadié
Textes & Contextes , 2017, Maîtres, domestiques et serviteurs : récits d’une intimité ambiguë dans le monde anglophone du XVIIIe siècle à nos jours, 12.2
Article dans une revue
hal-02064488v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Failing Private Till: John Edgar Wideman’s Writing to Save a Life: The Louis Till File
Flora Valadié
Article dans une revue
hal-03837843v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Serial Production, Serial Photography, and the Writing of History in Three Farmers on Their Way to a Dance.
Flora Valadié
Article dans une revue
halshs-01143948v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Race is the Child of Racism": Self-Engendering and Autofiction beyond the Color Line in Fatheralong and Between the World and Me
Flora Valadié
Cambridge Scholars Publishing. The Self as Other in Minority American Life Writing , 2019
Chapitre d'ouvrage
hal-02284308v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le Fanon des artistes
Sophie Large
,
Flora Valadié
Ouvrages
hal-03657787v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Tennessee Williams. The Glass Menagerie (1944)
Flora Valadié
An Introduction to Anglophone Theatre , 2015
Chapitre d'ouvrage
halshs-01143955v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
John Edgar Wideman, lecteur-archiviste de Frantz Fanon
Flora Valadié
Article dans une revue
hal-02064487v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Aux frontières de l'humain: esclavage et monstruosité
Flora Valadié
,
Cécile Gauthier
Revue d'études culturelles (Dijon) , 7, 2019, Aux frontières de l'humain: esclavage et monstruosité
N°spécial de revue/special issue
hal-02284280v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
«The Truth of the Historic Encounter»: Literalizing the Metaphor, or Presenting the Unrepresentable in The Underground Railroad by Colson Whitehead
Flora Valadié
Congrès de l'AFEA. Disciplines/Indiscipline. , AFEA, May 2019, NANTES, France
Communication dans un congrès
hal-02284324v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Intimité littéraire et contrainte carcérale dans Brothers and Keepers de John Edgar Wideman
Flora Valadié
EUD. L'intime à l'épreuve des contraintes , 2019
Chapitre d'ouvrage
hal-02284269v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
« L’institution particulière nord-américaine : quand l’esclave déshumanisé devient monstre destructeur »,in Cécile Gauthier et Flora Valadié, dirs., « Aux frontières de l’humain : Esclavage et monstruosité »,
Anne-Claire Faucquez
,
Flora Valadié
,
Cécile Gauthier
Revue d'études culturelles (Dijon) , 2019
Article dans une revue
hal-03881432v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More