- 18
- 1
François Bouchet
19
Documents
Identifiants chercheurs
- fbouchet
- ResearcherId : H-2053-2014
- 0000-0001-9436-1250
- Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=C9KW1BwAAAAJ
- IdRef : 15126709X
Présentation
Publications
- 19
- 9
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 19
- 1
- 1
- 1
|
Liens entre performance, assiduité et questions posées et votées en ligne dans le cadre d’une classe inverséeSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2020, 27 (2), ⟨10.23709/sticef.27.2.2⟩
Article dans une revue
hal-03330035v1
|
|
From Student Questions to Student Profiles in a Blended Learning EnvironmentJournal of Learning Analytics, 2019, 6 (1), pp.54-84. ⟨10.18608/jla.2019.61.4⟩
Article dans une revue
hal-02100131v1
|
|
Is Your Model "MADD"? A Novel Metric to Evaluate Algorithmic Fairness for Predictive Student Models16th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2023), Jul 2023, Bengaluru, India. ⟨10.5281/zenodo.8115786⟩
Communication dans un congrès
hal-04164059v1
|
|
Représentations sociales de l’analytique des apprentissages avec le numérique10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Marie Lefevre, Christine Michel, Jun 2021, Fribourg, Suisse. pp.354-359
Communication dans un congrès
hal-03290068v1
|
|
Towards Learning Analytics Metamodels in a Context of Publishing13th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU, Apr 2021, Prague (virtual), Czech Republic. pp.45-54, ⟨10.5220/0010402900450054⟩
Communication dans un congrès
hal-03331204v1
|
|
Learning Analytics Metamodel: Assessing the Benefits of the Publishing Chain's Approach13th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2021, Apr 2021, Virtual event, France. pp.97-114, ⟨10.1007/978-3-031-14756-2_6⟩
Communication dans un congrès
hal-03780874v1
|
|
Evaluating Teachers' Perceptions of Students' Questions OrganizationLearning Analytics & Knowledge Conference, Mar 2020, Frankfurt, Germany. pp.11-16, ⟨10.1145/3375462.3375509⟩
Communication dans un congrès
hal-02422186v1
|
|
Towards a modular and flexible Learning Analytics frameworkLearning Analytics and Knowledge 2020, SOLAR, Mar 2020, Frankfurt, Germany. pp.178-179
Communication dans un congrès
hal-03005330v1
|
|
Automatic Identification of Questions in MOOC Forums and Association with Self-Regulated LearningEducational Data Mining, Jul 2019, Montréal, Canada. pp.564-567
Communication dans un congrès
hal-02157335v1
|
|
Categorizing students' questions using an ensemble hybrid approachEducational Data Mining, Jul 2019, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-02157331v1
|
|
Towards Improving Students’ Forum Posts Categorization in MOOCs and Impact on Performance PredictionLearning @ Scale, Jun 2019, Chicago, United States. pp.47:1-47:4, ⟨10.1145/3330430.3333661⟩
Communication dans un congrès
hal-02157333v1
|
|
Comparaison de questions posées et votées en ligne dans le cadre d'une classe inverséeEnvironnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Jun 2019, Paris, France. pp.121-132
Communication dans un congrès
hal-02157330v1
|
|
Analyzing the relationships between learning analytics, educational data mining and AI for education14th international conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS):Workshop Learning Analytics, Jun 2018, Montreal, Canada. pp.10-19
Communication dans un congrès
hal-02015705v1
|
|
Profiling Students from Their Questions in a Blended Learning EnvironmentLAK '18 - 8th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, Mar 2018, Sydney, Australia. pp.102-110, ⟨10.1145/3170358.3170389⟩
Communication dans un congrès
hal-01714182v1
|
|
Analyse de l'hybridation entre les communautés LAK, EDM et AIEDPFIA 2018 : Journée IA pour l'éducation, Jul 2018, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02015848v1
|
|
MAGAM : un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAHEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.29-40
Communication dans un congrès
hal-01517137v1
|
|
Identifying relationships between students' questions type and their behavior10th International Conference on Educational Data Mining, IEDMS, Jun 2017, Wuhan, China
Communication dans un congrès
hal-01525285v1
|
|
Vers une adaptation des apprentissages générique et multi-aspectsORPHEE-RDV 2017 Atelier "Personnalisation et adaptation dans les environnements d'apprentissage : un regard interdisciplinaire sur les perspectives de recherche" -, Jan 2017, Font-Romeu, France. 4p
Communication dans un congrès
hal-01523750v1
|
|
MAGAM: A Multi-Aspect Generic Adaptation Model for Learning EnvironmentsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. pp.139-152, ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_11⟩
Communication dans un congrès
hal-01578380v1
|