Fanny Ollivier
14
Documents
Publications
Prevention of school failureS.Gaymard. Psychology and Risk Prevention: Current Research., Nova Main Inc, inPress
Chapitre d'ouvrage
hal-04110081v1
|
Working memory task choice in future studies focusing on arithmetic, finger counting and working memoryExecutive Functions in Language Development and Arithmetical Learning: Behavioral and Neuropsychological Insights - International Group for Understanding Arithmetic, Numerical cognition And language, Oct 2022, online, Germany
Communication dans un congrès
hal-03806626v1
|
|
La motricité manuelle au service des premiers apprentissages en mathématiques, un facteur décisif pour tous ?Les journées de l'APMEP, Mar 2022, Saint Brieuc (webinaire), France
Communication dans un congrès
hal-03681457v1
|
|
Non-spontaneous finger use: a way to improve calculation in young children regardless of working memory and manual motor imitation skillsMathematical Cognition and Learning Society Conference, Jun 2022, Antwerpen, Belgium
Communication dans un congrès
hal-03972938v1
|
|
La motricité manuelle au service des premiers apprentissages en mathématiques, un facteur décisif pour tous ?Colloque SFERE Provence, Apprentissages, stratégies et politiques éducatives, Mar 2021, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03404547v1
|
|
Manual motor skills at the service of early learning in mathematics, a decisive factor for everyone?Journée SFERE ( Structure Fédérative d’Études et de Recherches en Éducation ) Provence, AMPIRIC; Aix-Marseille université, Mar 2021, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-04134469v1
|
|
Relations entre motricité fine, représentation mentale des doigts, utilisation des doigts en calcul et performance additive : construction d'une échelle implicative13e Colloque International du Réseau Interuniversitaire de PSYchologie du DEVeloppement et de l’Education (RIPSYDEVE). 8-9 Octobre 2020 – Nancy – Université de Lorraine, Oct 2020, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-03169415v1
|
|
On implicative relationships between fine motor skills, mental representation of fingers, finger use and calculationThe Mathematical Cognition and Learning Society - Dublin 2020, Jun 2020, Dublin - online, Ireland
Communication dans un congrès
hal-03127447v1
|
|
Executive functioning in adolescents and adults with Silver-Russell syndromePLoS ONE, 2023, 18 (1), pp.e0279745. ⟨10.1371/journal.pone.0279745⟩
Article dans une revue
hal-04351188v1
|
|
Numeracy and COVID-19: examining interrelationships between numeracy, health numeracy and behaviourRoyal Society Open Science, 2022, 9 (3), pp.201303. ⟨10.1098/rsos.201303⟩
Article dans une revue
hal-03838402v1
|
|
Evaluation des bénéfices d’un dispositif d’entraînement à l’usage des doigts en mathématiquesCanadian Journal of School Psychology, 2022, pp.082957352210819. ⟨10.1177/08295735221081960⟩
Article dans une revue
hal-03681334v1
|
|
A teacher-implemented intervention program to promote finger use in numerical tasksEuropean Journal of Psychology of Education, 2019, ⟨10.1007/s10212-019-00441-9⟩
Article dans une revue
hal-02416512v1
|
|
Des doigts au calcul : une analyse implicative des relations entre habiletés manuelles, mémoire de travail et calcul additif simplePsychologie. Université Rennes 2, 2021. Français. ⟨NNT : 2021REN20038⟩
Thèse
tel-03620221v1
|
Utiliser ses doigts pour calculer : une ressource pour tous les collégiens présentant une déficience intellectuelle ?61ème congrès de la Société Française de Psychologie, Dec 2021, Tours, France
Poster de conférence
hal-03485127v1
|