Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice
Fahima Djelil
,
Adélaïde Albouy-Kissi
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Eric Sanchez
,
Jean-Marc Lavest
Journal of Interactive Learning Research , 2016, 27 (3), pp.265-284
Article dans une revue
hal-02438255v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analysing Peer Assessment Interactions and Their Temporal Dynamics Using a Graphlet-Based Method
Fahima Djelil
,
Laurent Brisson
,
Raphaël Charbey
,
Cecile Bothorel
,
Jean-Marie Gilliot
,
et al.
EC-TEL 2021: European Conference on Technology Enhanced Learning , Sep 2021, En ligne (Bozen-Bolzano), Italy. pp.82-95,
⟨10.1007/978-3-030-86436-1_7⟩
Communication dans un congrès
hal-03347644v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Proposition d'Indicateurs d' Écriture Collaborative et leur Évaluation
Fahima Djelil
,
Christian Hoffmann
,
Haddouche Anis M.
,
Mandran Nadine
,
Cédric d'Ham
Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain 2023 , Jun 2023, Brest, France
Communication dans un congrès
hal-04213363v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Conception et évaluation d’un micromonde de Programmation Orientée-Objet fondé sur un jeu de construction et d’animation 3D
Fahima Djelil
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Université Blaise Pascal - Clermont II, 2016. Français.
⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-01487039v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Towards a 3D Virtual Game for Learning Object-Oriented Programming Fundamentals and C++ Language Theoretical Considerations and Empirical Results
Fahima Djelil
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Adélaïde Albouy-Kissi
,
Eric Sanchez
,
Jean-Marc Lavest
International Conference on Computer Supported Education , May 2015, Lisboa, Portugal
Communication dans un congrès
hal-02455125v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Acquisition de connaissances de programmation en fonction des stratégies d’apprentissage : une étude empirique du micromonde PrOgO.
Fahima Djelil
,
Eric Sanchez
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Adélaïde Albouy-Kissi
EIAH 2017 , Jun 2017, Strasbourg, France. pp.41-52
Communication dans un congrès
hal-01657813v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Alice, Greenfoot et Prog&Play ou Comment Apprendre la Programmation Orientée-Objet par le Jeu
Fahima Djelil
,
Adélaïde Albouy-Kissi
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Eric Sanchez
,
Jean-Marc Lavest
Environnement Informatique pour l’Apprentissage Humain , Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès
hal-02083774v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Towards a 3D Virtual Game for Learning Object-Oriented Programming Fundamentals and C++ Language - Theoretical Considerations and Empirical Results
Fahima Djelil
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Adélaïde Albouy-Kissi
,
Eric Sanchez
,
Jean-Marc Lavest
Communication dans un congrès
hal-02083826v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A review of alignment based similarity measures for web usage mining
Vinh-Trung Luu
,
Germain Forestier
,
Jonathan Weber
,
Paul Bourgeois
,
Fahima Djelil
,
et al.
Article dans une revue
hal-02632870v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Game design and didactic transposition of knowledge. The case of progo, a game dedicated to learning object-oriented programming
Fahima Djelil
,
Eric Sanchez
Article dans une revue
hal-03709714v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Une approche didactique pour l'introduction de la Programmation Orientée-Objet en classe
Fahima Djelil
,
Maria Teresa Segarra Montesinos
,
Jean-Marie Gilliot
DIDAPRO-8 , Feb 2020, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-02471954v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Supporting Self-Regulation Learning Using a Bayesian Approach. Some Preliminary Insights
Fahima Djelil
,
Jean-Marie Gilliot
,
Serge Garlatti
,
Philippe Leray
International Joint Conference on Artificial Intelligence IJCAI-21, Workshop Artificial Intelligence for Education , Aug 2021, Montreal (virtual), Canada
Communication dans un congrès
hal-03325733v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analysing Student Engagement in an Online Course in the Context of Hybrid Learning Environment. An Empirical Study
Michael Wahiu
,
Fahima Djelil
,
Laurent Brisson
,
Jean-Marie Gilliot
,
Antoine Beugnard
CSEDU 2021 - 13th International Conference on Computer Supported Education , Apr 2021, On line, Czech Republic.
⟨10.5220/0010396901560162⟩
Communication dans un congrès
hal-03208393v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analyse d’une stratégie d’autorégulation : la recherche d’aide dans l’apprentissage de la programmation sur une plateforme d’apprentissage en ligne
Marine Roche
,
Fahima Djelil
,
Jérôme Eneau
,
Jean-Marie Gilliot
,
Geneviève Lameul
,
et al.
EIAH2023 : 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain , Jun 2023, Brest, France.
, Actes de la onzième Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH), 2023, https://eiah2023.sciencesconf.org/
Poster de conférence
hal-04130846v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Conception et évaluation d'un micromonde de Programmation Orientée-Objet fondé sur un jeu de construction et d'animation 3D
Fahima Djelil
Thèse
tel-01511201v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Towards a Learning Game Evaluation Methodology in a Training Context: a Literature Review
Fahima Djelil
,
Eric Sanchez
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Jean-Marc Lavest
,
Adélaïde Albouy-Kissi
8th European Conference on Games-Based Learning , Oct 2014, Berlin, Germany
Communication dans un congrès
hal-02455128v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Une approche didactique pour l'introduction de la Programmation Orientée-Objet en classe
Fahima Djelil
,
Maria Teresa Segarra Montesinos
,
Jean-Marie Gilliot
DIDAPRO 8 – DIDASTIC , Feb 2020, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-02529996v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Investigating Learners' Behaviours when interacting with a Programming Microworld An Empirical Study Based on Playing Analytics
Fahima Djelil
,
Pierre-Alain Muller
,
Eric Sanchez
Empowering Learners for Life in the Digital Age , Springer, 2019
Chapitre d'ouvrage
hal-02438218v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Proposal of Indicators for Measuring Collaborative Writing in a Digital Learning Environment
Anis Haddouche
,
Fahima Djelil
,
Christian Hoffmann
,
Nadine Mandran
,
Cédric d'Ham
15th International Conference on Computer Supported Education , Apr 2023, Prague, Czech Republic. pp.495-502,
⟨10.5220/0011757700003470⟩
Communication dans un congrès
hal-04094564v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Vers une Approche Éthique pour la Prédiction Automatique du Risque d'Échec Scolaire ⋆
Fahima Djelil
,
Jean-Marie Gilliot
Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain et Intelligence Artificielle (EIAH & IA) , Jun 2022, Saint-Étienne, France
Communication dans un congrès
hal-03784588v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’autorégulation des apprentissages dans une formation pour adulte. L’exemple de la demande d’aide
Marine Roche
,
Hugues Pentecouteau
,
Philippe Leray
,
Fahima Djelil
,
Eric Bertrand
,
et al.
Congrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF) , Sep 2022, Lausanne, Suisse
Communication dans un congrès
hal-03794749v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Investigating Learners’ Behaviours When Interacting with a Programming Microworld
Fahima Djelil
,
Pierre-Alain Muller
,
Eric Sanchez
Communication dans un congrès
hal-02370937v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Alice, Greenfoot et Prog&Play ou Comment Apprendre la Programmation Orientée-Objet par le Jeu
Fahima Djelil
,
Adélaïde Albouy-Kissi
,
Benjamin Albouy-Kissi
,
Eric Sanchez
,
Jean-Marc Lavest
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain , Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès
hal-02455131v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Towards a Skill-based Self-Regulated Learning Recommendation System
Amine Boulahmel
,
Fahima Djelil
,
Jean-Marie Gilliot
,
Grégory Smits
Doctoral Consortium of the 18th European Conference on Technology Enhanced Learning , Sep 2023, Aveiro, Portugal
Communication dans un congrès
hal-04285013v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Apport des NUIs pour les Applications de Réalité Virtuelle et Augmentée: État de l'Art
Fahima Djelil
,
Samir Otmane
,
Siju Wu
8èmes journées de l'Association Française de Réalité Virtuelle, Augmentée, Mixte et d'Intéraction 3D , Oct 2013, Laval, France
Communication dans un congrès
hal-02455134v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More