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108 résultats
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Un Modèle Général et Multiéchelle de Textures VolumiquesJournées de l'Association francophone d'informatique graphique - AFIG 94, 1994, Toulouse, France
Communication dans un congrès
inria-00588874v1
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Semi-interactive morphogenesisShape Modeling International, Jun 2006, Matsushima, Japan. pp.35
Communication dans un congrès
inria-00537441v1
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Rendering Forest Scenes in Real-TimeEGSR04: 15th Eurographics Symposium on Rendering, Mark Ollila, Jun 2004, Norrköping, Sweden. pp.93--102
Communication dans un congrès
inria-00537458v1
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GigaVoxels, librairie et kit de développement sur GPU pour l'exploration temps-réel et visuellement réaliste d'immenses scènes détaillées à base de SVOAFIG 2012 - Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2012, Calais, France
Communication dans un congrès
hal-00766682v1
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A Survey of Non-linear Pre-filtering Methods for Efficient and Accurate Surface ShadingIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2012, 18 (2), pp.242-260. ⟨10.1109/TVCG.2011.81⟩
Article dans une revue
inria-00589940v1
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Building with Bricks: Cuda-based Gigavoxel RenderingIntel Visual Computing Research Conference, Dec 2009, Saarbrücken, Germany
Communication dans un congrès
hal-00650242v1
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Understanding and controlling contrast oscillations in stochastic texture algorithms using Spectrum of Variance[Research Report] LJK / Grenoble University - INRIA. 2016, pp.8
Rapport
hal-01349134v1
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Texture Sprites: Texture Elements Splatted on SurfacesSymposium on Interactive 3D Graphics and Games, ACM SIGGRAPH, 2005, Washington, United States
Communication dans un congrès
inria-00510158v1
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A Visibility-Aware Model for Pre-Filtering and Rendering Surfaces in Real-Time[Research Report] RR-7827, INRIA. 2011
Rapport
hal-00650209v2
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Réalité Enrichie par SynthèseRFIA'96 : 10ème congrès AFCET, Reconnaissance des Formes et Intelligence Artificielle, Jan 1996, Rennes, France. pp.923-931
Communication dans un congrès
inria-00588889v2
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Calcul des correcteurs de freinage de semi-remorques et homologation européenne[Rapport de recherche] 1987
Rapport
inria-00590453v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulation and renderingVRIPHYS 2017 - 13th Workshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, Apr 2017, Lyon, France. ⟨10.2312/vriphys20171078⟩
Communication dans un congrès
hal-03748553v2
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Gabor Noise Revisitedj•FIG 2018 - Journées Françaises d'Informatique Graphique, Nov 2018, Poitiers, France. pp.1-4
Communication dans un congrès
hal-01926451v1
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Le mouvement sous toutes ses couturesMaths Mouvement express, 2018, pp.1-6
Autre publication scientifique
hal-01915380v1
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Phenomenological Simulation of BrooksEurographics Workshop on Computer Animation and Simulation (EGCAS), Eurographics, Sep 2001, Manchester, United Kingdom. pp.53--64
Communication dans un congrès
inria-00537503v1
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Textures de dilatation pour la generation de plisjournées Francophones d'Informatique Graphique (AFIG), AFIG, Dec 2002, Lyon, France. pp.101--110
Communication dans un congrès
inria-00537491v1
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Modeling Animating and Rendering Complex Scenes using Volumetric TexturesIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 1998, 4 (1), pp.55 - 70. ⟨10.1109/2945.675652⟩
Article dans une revue
inria-00537523v1
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Featured-Based Vector Simulation of Water Waves[Research Report] RR-6855, INRIA. 2009, pp.22
Rapport
inria-00363339v4
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MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactiveMathémaTICE, 2008, 12, pp. 9
Article dans une revue
inria-00345941v1
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GigaVoxels: Ray-Guided Streaming for Efficient and Detailed Voxel RenderingACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (I3D), Feb 2009, Boston, United States. pp.15-22, ⟨10.1145/1507149.1507152⟩
Communication dans un congrès
inria-00345899v1
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Procedural Phasor NoiseACM Transactions on Graphics, 2019, 38 (4), pp.Article No. 57:1-13. ⟨10.1145/3306346.3322990⟩
Article dans une revue
hal-02118508v1
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Interactive simulation of plume and pyroclastic volcanic ejectionsProceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques, 2022, 5 (1), pp.1-15. ⟨10.1145/3522609⟩
Article dans une revue
hal-03639288v2
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Synthesizing Verdant Landscapes using Volumetric Textures[Research Report] RR-2846, INRIA. 1996
Rapport
inria-00073845v1
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Packing Square Tiles into One TextureEurographics (short papers), Aug 2004, Grenoble, France. pp.49--52
Communication dans un congrès
inria-00537457v1
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Multiscale Shaders for the Efficient Realistic Rendering of Pine-TreesGraphics Interface, Canadian Information Processing Society, May 2000, Montréal, Canada. pp.137--144
Communication dans un congrès
inria-00537508v1
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Advected TexturesACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation, Jul 2003, San diego, United States. pp.147-153
Communication dans un congrès
inria-00537472v1
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Interactive Animation of Ocean WavesACM-SIGGRAPH/EG Symposium on Computer Animation (SCA'02), Jul 2002, San Antonio, United States. pp.161 - 166, ⟨10.1145/545261.545288⟩
Communication dans un congrès
inria-00537490v1
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Computer-assisted Teaching in Class Situation: a High-school Math Lab on VectorsEdutainment, Apr 2006, Hangzhou, China. pp.281-290, ⟨10.1007/11736639_37⟩
Communication dans un congrès
inria-00537439v1
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Real-time Realistic Ocean Lighting using Seamless Transitions from Geometry to BRDFComputer Graphics Forum, 2010, 29 (2), pp.487-496. ⟨10.1111/j.1467-8659.2009.01618.x⟩
Article dans une revue
inria-00443630v3
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Real-time realistic illumination and shading of stratiform cloudsEurographics Workshop on Natural Phenomena, Eurographics, Sep 2006, Vienne, Austria
Communication dans un congrès
inria-00402100v1
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