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108 résultats
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Understanding and controlling contrast oscillations in stochastic texture algorithms using Spectrum of Variance[Research Report] LJK / Grenoble University - INRIA. 2016, pp.8
Rapport
hal-01349134v1
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Building with Bricks: Cuda-based Gigavoxel RenderingIntel Visual Computing Research Conference, Dec 2009, Saarbrücken, Germany
Communication dans un congrès
hal-00650242v1
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Semi-interactive morphogenesisShape Modeling International, Jun 2006, Matsushima, Japan. pp.35
Communication dans un congrès
inria-00537441v1
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Rendering Forest Scenes in Real-TimeEGSR04: 15th Eurographics Symposium on Rendering, Mark Ollila, Jun 2004, Norrköping, Sweden. pp.93--102
Communication dans un congrès
inria-00537458v1
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A Survey of Non-linear Pre-filtering Methods for Efficient and Accurate Surface ShadingIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2012, 18 (2), pp.242-260. ⟨10.1109/TVCG.2011.81⟩
Article dans une revue
inria-00589940v1
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Texture Sprites: Texture Elements Splatted on SurfacesSymposium on Interactive 3D Graphics and Games, ACM SIGGRAPH, 2005, Washington, United States
Communication dans un congrès
inria-00510158v1
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A Visibility-Aware Model for Pre-Filtering and Rendering Surfaces in Real-Time[Research Report] RR-7827, INRIA. 2011
Rapport
hal-00650209v2
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Un Modèle Général et Multiéchelle de Textures VolumiquesJournées de l'Association francophone d'informatique graphique - AFIG 94, 1994, Toulouse, France
Communication dans un congrès
inria-00588874v1
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GigaVoxels, librairie et kit de développement sur GPU pour l'exploration temps-réel et visuellement réaliste d'immenses scènes détaillées à base de SVOAFIG 2012 - Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2012, Calais, France
Communication dans un congrès
hal-00766682v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulationACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2015, San Francisco, United States. 2015, ⟨10.1145/2699276.2721396⟩
Poster de conférence
hal-01135955v2
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Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity FieldIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2011, 17 (11), pp.1612-1623. ⟨10.1109/TVCG.2010.263⟩
Article dans une revue
inria-00536064v2
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Real-time Realistic Rendering and Lighting of ForestsComputer Graphics Forum, 2012, 31 (2pt1), pp.373-382. ⟨10.1111/j.1467-8659.2012.03016.x⟩
Article dans une revue
istex
hal-00650120v1
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Representing Appearance and Pre-filtering Subpixel Data in Sparse Voxel OctreesEGGH-HPG'12 - Eurographics conference on High Performance Graphics, Jun 2012, Paris, France. pp.125-134, ⟨10.2312/EGGH/HPG12/125-134⟩
Communication dans un congrès
hal-00704461v1
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Modeling Clouds ShapeEurographics (short papers), Aug 2004, Grenoble, France
Communication dans un congrès
inria-00537462v1
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Realistic Rendering of an Organ Surface in Real-Time for Laparoscopic Surgery SimulationThe Visual Computer, 2002, 18 (3), pp.135--149. ⟨10.1007/s003710100118⟩
Article dans une revue
inria-00537497v1
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Animation de coulées de lave6ème Journées du Groupe de Travail Animation et Simulation (GTAS), Oct 1998, Toulouse, France
Communication dans un congrès
inria-00537517v1
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Octree Textures on the GPUPharr Matt editors. Programming Techniques for High-performance Graphics and General-Purpose Computation, GPU Gems 2, Addison Wesley, p. 595-613, 2005, Chapitre 37
Chapitre d'ouvrage
inria-00402118v1
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MobiNet: a pedagogic platform for Computer Science, Maths and Physics (How to make students love Maths by programming video games)Eurographics - Education, Eurographics, 2004, Grenoble, France
Communication dans un congrès
inria-00510166v1
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Effets spéciauxTangente N°178, 2017
Autre publication scientifique
hal-01915403v1
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Featured-Based Vector Simulation of Water Waves[Research Report] RR-6855, INRIA. 2009, pp.22
Rapport
inria-00363339v4
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GigaVoxels: Ray-Guided Streaming for Efficient and Detailed Voxel RenderingACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (I3D), Feb 2009, Boston, United States. pp.15-22, ⟨10.1145/1507149.1507152⟩
Communication dans un congrès
inria-00345899v1
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MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactiveMathémaTICE, 2008, 12, pp. 9
Article dans une revue
inria-00345941v1
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Réalité Enrichie par SynthèseRFIA'96 : 10ème congrès AFCET, Reconnaissance des Formes et Intelligence Artificielle, Jan 1996, Rennes, France. pp.923-931
Communication dans un congrès
inria-00588889v2
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Le mouvement sous toutes ses couturesMaths Mouvement express, 2018, pp.1-6
Autre publication scientifique
hal-01915380v1
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Textures de dilatation pour la generation de plisjournées Francophones d'Informatique Graphique (AFIG), AFIG, Dec 2002, Lyon, France. pp.101--110
Communication dans un congrès
inria-00537491v1
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Gabor Noise Revisitedj•FIG 2018 - Journées Françaises d'Informatique Graphique, Nov 2018, Poitiers, France. pp.1-4
Communication dans un congrès
hal-01926451v1
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Calcul des correcteurs de freinage de semi-remorques et homologation européenne[Rapport de recherche] 1987
Rapport
inria-00590453v1
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Phenomenological Simulation of BrooksEurographics Workshop on Computer Animation and Simulation (EGCAS), Eurographics, Sep 2001, Manchester, United Kingdom. pp.53--64
Communication dans un congrès
inria-00537503v1
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Modeling Animating and Rendering Complex Scenes using Volumetric TexturesIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 1998, 4 (1), pp.55 - 70. ⟨10.1109/2945.675652⟩
Article dans une revue
inria-00537523v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulation and renderingVRIPHYS 2017 - 13th Workshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, Apr 2017, Lyon, France. ⟨10.2312/vriphys20171078⟩
Communication dans un congrès
hal-03748553v2
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