Esteban Loiseau
15
Documents
Publications
|
Abstraction des fonctionnalités d'une plateforme de formation pour la mise en œuvre de langages de scénarisationSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2017, 24, ⟨10.23709/sticef.24.1.3⟩
Article dans une revue
hal-01714525v1
|
A Pattern-matching based Approach for Problem Solving in Model Transformations13th International Conference on Software Technologies (ICSOFT'18), Jul 2018, Porto, Portugal. pp.113-123, ⟨10.5220/0006847901130123⟩
Communication dans un congrès
hal-01885381v1
|
|
|
A Model-Driven Engineering Process to Support the Adaptive Generation of Learning Game ScenariosCSEDU, INSTICC, Mar 2018, Funchal, Madeira, Portugal. pp.67-77
Communication dans un congrès
hal-01740062v1
|
A Meta-Modeling Approach for Capturing Recurrent Uses of Moodle Tools into Pedagogical ActivitiesCSEDU, May 2015, Lisbon, Portugal. ⟨10.1007/978-3-319-29585-5_8⟩
Communication dans un congrès
hal-01714489v1
|
|
|
Abstraction par méta-modélisation du métier de conception des plate-formes de formation7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.324-335
Communication dans un congrès
hal-01405961v1
|
Turning recurrent uses of e-learning tools into reusable pedagogical activities : a Meta-Modeling approach applied to a Moodle case-studyCSEDU - 7th International Conference on Computer Supported Education, 2015, Lisbonne, Portugal. pp.64-76, ⟨10.5220/0005434000640076⟩
Communication dans un congrès
hal-01433215v1
|
|
Model Weaving and Pedagogy - Mapping Abstraction Levels in Instructional Design Languages9th International Conference on Software Paradigm Trends (ICSOFT-PT 2014), 2014, Vienna, Austria. pp.81--86
Communication dans un congrès
hal-01433250v1
|
|
Abstraction of Learning Management Systems Instructional Design Semantics: A Meta-modeling Approach Applied to the Moodle Case-Study9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014, Sep 2014, Graz, Austria. pp.249-262, ⟨10.1007/978-3-319-11200-8_19⟩
Communication dans un congrès
hal-01433262v1
|
|
A Meta-Modeling Approach for Extending the Instructional Design Semantics of Learning Management Systems9th International Conference on Software Paradigm Trends (ICSOFT-PT 2014), 2014, Vienna, Austria. pp.72--80
Communication dans un congrès
hal-01433249v1
|
|
Un langage de scénarisation pédagogique multi-niveauxJournée des Doctorants de l'ED STIM, 2014, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-01433255v1
|
|
Abstraction et tissage de modèles pour la spécification de langage de scénarisation pédagogique5ème Rencontres Jeunes Cherchers en EIAH, 2014, La Rochelle, France. pp.129--130
Communication dans un congrès
hal-01433254v1
|
|
Specification of learning management system-centered graphical instructional design languages - A DSM experimentation about the Moodle platformInternational Conference on Software Paradigm Trends (ICSOFT-PT 2013), 2013, Reykjavik, Iceland. pp.504--511
Communication dans un congrès
hal-01433265v1
|
|
Spécification de langages de scénarisation graphiques centrés sur les plateformes de formation à distanceConférence nationale sur les EIAH, Association des Technologies de l’Information pour l’Éducation et la Formation, May 2013, Toulouse, France. pp.167-177
Communication dans un congrès
hal-01433266v1
|
|
A meta-modeling approach for capturing recurrent uses of Moodle tools into pedagogical activitiesLecture notes in Communications in Computer and Information Science (CCIS), 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-02248696v1
|
A meta-modeling approach for capturing recurrent uses of Moodle tools into pedagogical activities.Lecture notes in Communications in Computer and Information Science (CCIS), Springer Nature Switzerland, pp.132-151, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-04019574v1
|