Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

31 résultats

Rethinking Contemporary British Women’s Writing

Emilie Walezak
Bloomsbury, 2021, 9781350171367
Ouvrages hal-04540276v1

“Repeating Patterns in A. S. Byatt’s Possession: the Example of Live Stones”

Emilie Walezak
eds. Armelle Parey; Isabelle Roblin. A. S. Byatt, Before and After Possession: Recent Critical Approaches, Presses Universitaires de Nancy, pp.81-95, 2017
Chapitre d'ouvrage hal-01992221v1
Image document

Introduction

Armelle Parey , Isabelle Roblin , Emilie Walezak
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 2021, Spring, pp.15-21
Article dans une revue hal-04147153v1

“The Passion de Jeanette Winterson : de l’idéal à l’abjection”

Emilie Walezak
eds. Jocelyn Dupont; Emilie Walezak. A Myriad of Literary Impressions. L’intertextualité dans le roman anglophone contemporain, Presses Universitaires de Perpignan, pp.79-91, 2010
Chapitre d'ouvrage hal-01992348v1

“Katherine Mansfield’s Short Stories: an Introduction”

Emilie Walezak
La clé des langues, 2012
Article dans une revue hal-01992368v1
Image document

Women and Myths in A. S. Byatt’s Anthology, Medusa’s Ankles

Emilie Walezak
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 2021, 76, pp.41-55
Article dans une revue hal-04149998v1

“A. S. Byatt, Science and the Mind/Body Dilemma”

Emilie Walezak
Journal of Literature and Science, 2018, Volume 11 (issue 1, 10th Anniversary Issue), pp.106-119
Article dans une revue hal-01992160v1

“Rewriting the Restoration. Satire, Authority and the Carnivalesque in Rose Tremain’s Restoration and Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry”

Emilie Walezak
eds. Estelle Epinoux; Nathalie Martinière. The Status of Rewriting in 20th-21st century Art, Film and Literature in English: Aesthetic Choice or Political Act?, Michel Houdiard Editeur, pp.49-61, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-01992225v1

A.S. Byatt

Armelle Parey , Emilie Walezak , Isabelle Roblin
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 76, pp.240, 2021
N°spécial de revue/special issue hal-03835689v1

“Le retour du refoulé dans “Crocodile Tears” d’A. S. Byatt”

Emilie Walezak
Cycnos, 2012, Volume 28 (numéro 1)
Article dans une revue hal-01992364v1

“Landscape and Identity: Utopian/Dystopian Cumbria in Sarah Hall’s The Carhullan Army”

Emilie Walezak
Critique: Studies in Contemporary Fiction, 2018
Article dans une revue hal-01992168v1

“The “I” and the Voice: Interpreting the Narrator’s Anonymity in Ernest Hemingway’s “The Light of the World””

Emilie Walezak
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 2007, n° 49, pp.137-147
Article dans une revue hal-01992216v1

A Myriad of Literary Impressions. L’intertextualité dans le roman anglophone contemporain

Emilie Walezak , Jocelyn Dupont
Presses Universitaires de Perpignan, 2010
Ouvrages hal-01992127v1
Image document

A. S. Byatt's Short Fiction: a Bibliography

Armelle Parey , Isabelle Roblin , Emilie Walezak
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 2021, 76, pp.221-233
Article dans une revue hal-04147176v1

Au nom du Père : les réécritures contemporaines de la Passion

Emilie Walezak , Maxime Decout
Classiques Garnier, 240 p., 2017, Collection « Rencontres »
Ouvrages hal-01992100v1

“The Significance of Cumbria in Sarah Hall’s First Novel, Haweswater”

Emilie Walezak
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2018, n° 55
Article dans une revue hal-01992183v1

“Black Magic in A. S. Byatt’s The Little Black Book of Stories: Painting the Body Sublime”

Emilie Walezak
Polysèmes, 2015, n° 14, pp.179-191
Article dans une revue hal-01992197v1

““Pretend Places” in Rose Tremain’s Novels: Displacement and the Demise of Symbolic Authority”

Emilie Walezak
ed. Florence Labaune-Demeule. Authority and Displacement in the English-Speaking World, Cambridge Scholars Publishing, pp.59-72, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-01992227v1

“A. S. Byatt. Assises Internationales du Roman 2010” (Interview)

Emilie Walezak
La clé des langues, 2010
Article dans une revue hal-01992373v1

“The Fictional Avatars of Mrs W: the Influence of the Adoptive Mother and the Birth of Jeanette Winterson as a Writer”

Emilie Walezak
Prague Journal of English Studies, 2018, Volume 7 (Number 1), pp.123-141
Article dans une revue hal-01992153v1

“Hybridity and the Expression of Subjectivity in Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry”

Emilie Walezak
Rives Cahiers de l'Arc Atlantique, 2011, n° 6, pp.269-278
Article dans une revue hal-01992210v1

“Gulliver Revisited: The Horizon of Travel Writing in Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry”

Emilie Walezak
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2011, n° 40, pp.67-75
Article dans une revue hal-01992214v1

“Female Ageing and the Fantastic in A. S. Byatt’s Short Stories”

Emilie Walezak
eds. Geneviève Lheureux; Muriel Cassel-Picot. The Seventh Age of Man: Paradoxes and Contradictions, Cambridge Scholars Publishing, pp.129-144, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-01992218v1

“They lived happily ever after, or did they? The Rewriting of Grimm’s The Twelve Dancing Princesses in Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry”

Emilie Walezak
ed. Georges Letissier. Rewriting/Reprising. Plural Intertextualities, Cambridge Scholars Publishing, pp.65-73, 2009
Chapitre d'ouvrage hal-01992357v1

“Les dernières lettres ou le début d’une histoire dans le roman d’A. S. Byatt Possession”

Emilie Walezak
ed. Sylvie Crinquand. Dernières lettres, Editions Universitaires de Dijon, pp.105-110, 2008, Coll. « Kaléidoscopes »
Chapitre d'ouvrage hal-01992360v1

Rose Tremain. A Critical Introduction. Palgrave Macmillan.

Emilie Walezak
2017
Ouvrages hal-01959881v1

“The Confluence of Naturalism and Postmodernism in Rose Tremain’s The Swimming Pool Season: a Post-War Feminist Approach to Realism”

Emilie Walezak
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2017, n° 52
Article dans une revue hal-01992187v1

“Satire Revised in the Light of Thatcherism in Rose Tremain’s Restoration”

Emilie Walezak
Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2016, n° 51
Article dans une revue hal-01992192v1

“Passion et carnaval : le numéro de clowns dans Nights at the Circus d’Angela Carter”

Emilie Walezak
eds. Emilie Walezak; Maxime Decout. Au nom du père. Les réécritures contemporaines de la Passion, Classiques Garnier, pp.69-88, 2017, Collection « Rencontres »
Chapitre d'ouvrage hal-01992222v1

La réalité dans l’objectif

Gilles Peress , Emilie Walezak
Quotidien Le Monde, Rubrique "Idées", 2017
Article dans une revue hal-01992390v1