Skip to Main content
Number of documents

6

Emilie Ginestet


Journal articles3 documents

  • Emilie Ginestet, Sylviane Valdois, Julien Diard, Marie-Line Bosse. Comprendre l’apprentissage orthographique et ses difficultés : apports et critiques des dernières modélisations computationnelles. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2020. ⟨hal-03093817⟩
  • Emilie Ginestet, Sylviane Valdois, Julien Diard, Marie-Line Bosse. Orthographic learning of novel words in adults: Effects of exposure and visual attention on eye movements. Journal of Cognitive Psychology, Taylor & Francis edition, 2020, 32 (8), pp.785-804. ⟨10.1080/20445911.2020.1823987⟩. ⟨hal-03087742⟩
  • Emilie Ginestet, Thierry Phénix, Julien Diard, Sylviane Valdois. Modeling the length effect for words in lexical decision: The role of visual attention. Vision Research, Elsevier, 2019. ⟨hal-02097508⟩

Poster communications2 documents

  • Emilie Ginestet, Sylviane Valdois, Julien Diard. Bayesian modeling of lexical knowledge acquisition in BRAID, a visual word recognition model. Conference of the Society of Scientific Studies of Reading (SSSR), Jul 2018, Brighton, United Kingdom. ⟨hal-02004280⟩
  • Emilie Ginestet, Thierry Phénix, Julien Diard, Sylviane Valdois. Modeling Word Length Effect in Lexical Decision: The Role of Visual Attention. Annual Meeting of the Psychonomic Society, Nov 2018, New-Orleans, United States. pp.80-81, 2018. ⟨hal-02004148⟩

Theses1 document

  • Emilie Carail. Modélisation bayésienne et étude expérimentale du rôle de l'attention visuelle dans l'acquisition des connaissances lexicales orthographiques. Psychologie. Université Grenoble Alpes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019GREAS032⟩. ⟨tel-02893469⟩