ESPACE L2: exploring spacing effects in explicit and implicit online learning of L2 English
Shona Whyte
,
Amanda Edmonds
,
Katerina Palasis
,
Emilie Gerbier
Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022 , 1, Research-publishing.net, pp.386-391, 2022,
⟨10.14705/rpnet.2022.61.1489⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03895277v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How Sleep Affects Relearning and Long-Term Retention: Age Matters
Emilie Gerbier
,
Stéphanie Mazza
,
Thomas C. Toppino
57th Annual Conference of the Psychonomic Society , Oct 2016, Boston, United States
Poster de conférence
hal-01494701v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sleep Enhances Retention and Relearning Speed of Textual Information
Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo
,
Emilie Gerbier
,
Fabien Mathy
International meeting of the LabEx CORTEX , Jun 2019, Lyon, France
Poster de conférence
hal-02487135v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Learning more efficiently by optimising the temporal distribution of repetitions over several days: Effects and pluridisciplinary accounts
Emilie Gerbier
Deuxième rencontre C@UCA , Jun 2018, Fréjus, France
Poster de conférence
hal-03638596v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The effect of distributed practice: Neuroscience, cognition, and education
Emilie Gerbier
,
Thomas C. Toppino
Article dans une revue
hal-01264462v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Level of initial training moderates the effects of distributing practice over multiple days with expanding, contracting, and uniform schedules: Evidence for study-phase retrieval
Thomas C. Toppino
,
Heather-Anne Phelan
,
Emilie Gerbier
Memory and Cognition , 2018, 46 (6), pp.969-978
Article dans une revue
hal-01953842v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Optimizing the methodology of human sleep and memory research
Dezső Németh
,
Emilie Gerbier
,
Jan Born
,
Timothy Rickard
,
Susanne Diekelmann
,
et al.
Article dans une revue
hal-04366695v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comment les intervalles temporels entre les répétitions d’une information en influencent-ils la mémorisation ? Revue théorique des effets de pratique distribuée
Emilie Gerbier
,
Olivier Koenig
Article dans une revue
hal-01264450v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Apprendre en dormant : effets d’une phase de sommeil entre l’apprentissage et la révision
Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo
,
Emilie Gerbier
58eme congrès annuel de la Société Française de Psychologie , Aug 2017, Nice, France
Poster de conférence
hal-02487073v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The Influence of Sleep on Relearning and Long-term Retention of Verbal Items
Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo
,
Emilie Gerbier
,
Fabien Mathy
21st conference of the European Society for Cognitive Psychology , Sep 2019, Tenerife, Spain
Poster de conférence
hal-02487151v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
EFFET DU TYPE D'AGENCEMENT TEMPOREL DES RÉPÉTITIONS D'UNE INFORMATION SUR LA RÉCUPÉRATION EXPLICITE
Emilie Gerbier
Psychologie. Université Lyon 2; Université de Lyon, 2011. Français.
⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-01494830v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Understanding the distributed practice effect and its relevance for the teaching and learning of L2 vocabulary
Amanda Edmonds
,
Emilie Gerbier
,
Katerina Palasis
,
Shona Whyte
Lexis. Journal in English Lexicology , 2021, 18
Article dans une revue
hal-03494511v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sleep Does not Help Relearning Declarative Memories in Older Adults
Emilie Gerbier
,
Guillaume T. Vallet
,
Thomas C. Toppino
,
Stéphanie Mazza
41st Annual Conference of the Cognitive Science Society , Jul 2019, Montreal, Canada
Communication dans un congrès
hal-02296233v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Apprendre en dormant : Effets du sommeil sur l’apprentissage incident de l’orthographe lexicale
Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo
,
Emilie Gerbier
,
Carlos Aguilar
,
Fabien Mathy
Deuxième Rencontre C@UCA , Jun 2018, Fréjus, France
Poster de conférence
hal-02487095v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Audio-visual synchronization in reading while listening to texts: Effects on visual behavior and verbal learning
Emilie Gerbier
,
Gérard Bailly
,
Marie-Line Bosse
Article dans une revue
hal-01575227v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Relearn Faster and Retain Longer: Along With Practice, Sleep Makes Perfect
Stéphanie Mazza
,
Emilie Gerbier
,
Marie-Paule Gustin
,
Olivier Koenig
,
Thomas C. Toppino
,
et al.
Article dans une revue
hal-01371175v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Apprendre en dormant : effet du sommeil sur l'apprentissage incident de l'orthographe lexicale
Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo
,
Emilie Gerbier
,
Fabien Mathy
59ème congrès de la Société Française de Psychologie , Sep 2018, Reims, France
Communication dans un congrès
hal-02487115v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Effet du sommeil sur la mémorisation explicite : Les personnes âgées ne réapprennent pas plus vite après avoir dormi
Emilie Gerbier
,
Stephanie Mazza
58ème congrès de la Société Française de Psychologie , Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-03638500v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The effect of audio-visual synchronization in reading while listening to texts: An eye-tracking study
Emilie Gerbier
,
Gérard Bailly
,
Marie-Line Bosse
ESCOP 2015 - 19th Meetings of the European Society for Cognitive Psychology , Sep 2015, Paphos, Cyprus
Communication dans un congrès
hal-01838760v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Using Karaoke to enhance reading while listening: impact on word memorization and eye movements
Emilie Gerbier
,
Gérard Bailly
,
Marie-Line Bosse
SLaTE 2015 - ISCA Workshop on Speech and Language Technology in Education , Sep 2015, Leipzig, Germany. pp.59-64
Communication dans un congrès
hal-01192870v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More