Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

20 résultats

ESPACE L2: exploring spacing effects in explicit and implicit online learning of L2 English

Shona Whyte , Amanda Edmonds , Katerina Palasis , Emilie Gerbier
Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022, 1, Research-publishing.net, pp.386-391, 2022, ⟨10.14705/rpnet.2022.61.1489⟩
Chapitre d'ouvrage hal-03895277v1

How Sleep Affects Relearning and Long-Term Retention: Age Matters

Emilie Gerbier , Stéphanie Mazza , Thomas C. Toppino
57th Annual Conference of the Psychonomic Society, Oct 2016, Boston, United States
Poster de conférence hal-01494701v1
Image document

Sleep Enhances Retention and Relearning Speed of Textual Information

Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo , Emilie Gerbier , Fabien Mathy
International meeting of the LabEx CORTEX, Jun 2019, Lyon, France
Poster de conférence hal-02487135v1

Learning more efficiently by optimising the temporal distribution of repetitions over several days: Effects and pluridisciplinary accounts

Emilie Gerbier
Deuxième rencontre C@UCA, Jun 2018, Fréjus, France
Poster de conférence hal-03638596v1

The effect of distributed practice: Neuroscience, cognition, and education

Emilie Gerbier , Thomas C. Toppino
Trends in Neuroscience and Education, 2015, 4, pp.49-59. ⟨10.1016/j.tine.2015.01.001⟩
Article dans une revue hal-01264462v1

Optimizing the methodology of human sleep and memory research

Dezső Németh , Emilie Gerbier , Jan Born , Timothy Rickard , Susanne Diekelmann , et al.
Nature Reviews Psychology, 2023, ⟨10.1038/s44159-023-00262-0⟩
Article dans une revue hal-04366695v1

Level of initial training moderates the effects of distributing practice over multiple days with expanding, contracting, and uniform schedules: Evidence for study-phase retrieval

Thomas C. Toppino , Heather-Anne Phelan , Emilie Gerbier
Memory and Cognition, 2018, 46 (6), pp.969-978
Article dans une revue hal-01953842v1

Comment les intervalles temporels entre les répétitions d’une information en influencent-ils la mémorisation ? Revue théorique des effets de pratique distribuée

Emilie Gerbier , Olivier Koenig
L'Année psychologique, 2015, 115 (03), pp.435-462. ⟨10.4074/S0003503315000159⟩
Article dans une revue hal-01264450v1

Apprendre en dormant : effets d’une phase de sommeil entre l’apprentissage et la révision

Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo , Emilie Gerbier
58eme congrès annuel de la Société Française de Psychologie, Aug 2017, Nice, France
Poster de conférence hal-02487073v1
Image document

The Influence of Sleep on Relearning and Long-term Retention of Verbal Items

Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo , Emilie Gerbier , Fabien Mathy
21st conference of the European Society for Cognitive Psychology, Sep 2019, Tenerife, Spain
Poster de conférence hal-02487151v1
Image document

EFFET DU TYPE D'AGENCEMENT TEMPOREL DES RÉPÉTITIONS D'UNE INFORMATION SUR LA RÉCUPÉRATION EXPLICITE

Emilie Gerbier
Psychologie. Université Lyon 2; Université de Lyon, 2011. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse tel-01494830v1

Understanding the distributed practice effect and its relevance for the teaching and learning of L2 vocabulary

Amanda Edmonds , Emilie Gerbier , Katerina Palasis , Shona Whyte
Lexis. Journal in English Lexicology, 2021, 18
Article dans une revue hal-03494511v1
Image document

Sleep Does not Help Relearning Declarative Memories in Older Adults

Emilie Gerbier , Guillaume T. Vallet , Thomas C. Toppino , Stéphanie Mazza
41st Annual Conference of the Cognitive Science Society, Jul 2019, Montreal, Canada
Communication dans un congrès hal-02296233v1
Image document

Apprendre en dormant : Effets du sommeil sur l’apprentissage incident de l’orthographe lexicale

Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo , Emilie Gerbier , Carlos Aguilar , Fabien Mathy
Deuxième Rencontre C@UCA, Jun 2018, Fréjus, France
Poster de conférence hal-02487095v1
Image document

Audio-visual synchronization in reading while listening to texts: Effects on visual behavior and verbal learning

Emilie Gerbier , Gérard Bailly , Marie-Line Bosse
Computer Speech and Language, 2018, 47 (january), pp.79-92. ⟨10.1016/j.csl.2017.07.003⟩
Article dans une revue hal-01575227v1

Relearn Faster and Retain Longer: Along With Practice, Sleep Makes Perfect

Stéphanie Mazza , Emilie Gerbier , Marie-Paule Gustin , Olivier Koenig , Thomas C. Toppino , et al.
Psychological Science, 2016, ⟨10.1177/0956797616659930⟩
Article dans une revue hal-01371175v1

Apprendre en dormant : effet du sommeil sur l'apprentissage incident de l'orthographe lexicale

Raphaëlle Rebillart-Sauvaigo , Emilie Gerbier , Fabien Mathy
59ème congrès de la Société Française de Psychologie, Sep 2018, Reims, France
Communication dans un congrès hal-02487115v1

Effet du sommeil sur la mémorisation explicite : Les personnes âgées ne réapprennent pas plus vite après avoir dormi

Emilie Gerbier , Stephanie Mazza
58ème congrès de la Société Française de Psychologie, Aug 2017, Nice, France
Communication dans un congrès hal-03638500v1

The effect of audio-visual synchronization in reading while listening to texts: An eye-tracking study

Emilie Gerbier , Gérard Bailly , Marie-Line Bosse
ESCOP 2015 - 19th Meetings of the European Society for Cognitive Psychology, Sep 2015, Paphos, Cyprus
Communication dans un congrès hal-01838760v1
Image document

Using Karaoke to enhance reading while listening: impact on word memorization and eye movements

Emilie Gerbier , Gérard Bailly , Marie-Line Bosse
SLaTE 2015 - ISCA Workshop on Speech and Language Technology in Education, Sep 2015, Leipzig, Germany. pp.59-64
Communication dans un congrès hal-01192870v1