Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

30 résultats

Of Disobedient Machines and Damsels in Distress: Technology and Gothic Feminism in Westworld”

Elizabeth Mullen
Colloque international “Technology, Women, and Gothic Horror On Screen”, University of Kent, May 2019, Canterbury, France
Communication dans un congrès hal-03005680v1

Distorting Dialogues in John Huston's Reflections in a Golden Eye (1967)

Elizabeth Mullen
14ème Congrès International de la SERCIA "Le cinéma parle : mots, voix et langue", Société des études et de la recherche sur le cinéma anglophone, Sep 2009, Nanterre, France
Communication dans un congrès hal-01260056v1

’You done took a wrong turn’: Seriality and the Recurrence of the Redneck in Film and Television, from Deliverance to Duck Dynasty

Elizabeth Mullen
22nd Annual Sercia Conference, “Cinema & Seriality”, Université de Paris 7, 8-10 September, 2016., Sep 2016, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03002856v1

Badmouthing Big Nurse: MAlevolent Matriarchy in One Flew Over the Cuckoo’s Nest (Forman, 1975)

Elizabeth Mullen
Journée d’étude, Représentations négatives de la femme au pouvoir : le côté obscur de la force, UBO, Mar 2017, Brest, France
Communication dans un congrès hal-03002954v1
Image document

Médiations Apocalyptiques : Imag(in)ing the Apocalypse

Hélène Machinal , Monica Michlin , Elizabeth Mullen , Arnaud Regnauld , Joanna Thornborrow
EBook. 2019
Ouvrages hal-03008890v1

Do you speak Kubrick? Orchestrating Transgression and Mastering Malaise in The Shining

Elizabeth Mullen
Image & Narrative, 2009, 10 (2)
Article dans une revue hal-01260020v1

Ordinary” Horror(s): Adapting Feminism, Facts and Fear in The Handmaid’s Tale (Atwood 1985, Miller 2017-)

Elizabeth Mullen
Symposium international “Adaptation and the Protean Politics of Margaret Atwood”, Université de Dijon, Feb 2019, Dijon, France
Communication dans un congrès hal-03005675v1

“Masculine Malaise in 1970s Cinema: Fun with Don and Jack”

Elizabeth Mullen
21st annula Sercia conference, Masculine/Feminine: Gender in English-Language Film and Television, Université d’Artois, Sep 2015, Arras, France
Communication dans un congrès hal-03000443v1

Adapting and Subverting Richard Slotkin’s Regeneration through Violence: The Ending of Deliverance (James Dickey, 1970, John Boorman, 1972)

Elizabeth Mullen
Armelle Parey et Shannon Wells-Lassagne (eds.). Adapting Endings from Book to Screen: Last Pages, Last Shots, Routledge, pp.63-71, 2019
Chapitre d'ouvrage hal-03007794v1

Midnight Cowboy de John Schlesinger (1969) : sur les traces de la masculinité américaine

Elizabeth Mullen
La trace de l'humain , CEIMA (Centre d'Etudes Interdisciplinaire du Monde Anglophone), Jun 2012, Brest, France
Communication dans un congrès hal-01260093v1

Diane de l’autre côté du miroir ? Iconoclasme artistique et représentation normative dans Fur: an Imaginary Portrait of Diane Arbus (Steven Shainberg, 2006)

Elizabeth Mullen
Journée d’Etudes « Genre, art et mémoire. Ce que les arts visuels font aux œuvres des créatrices », Université d’Angers, Jun 2016, Angers, France
Communication dans un congrès hal-03002859v1

None are immune: the spread of “Zombietainment” in 21st Century Film, Television and Beyond

Elizabeth Mullen
23rd Annual Sercia Conference, « “That’s Entertainment!”. Spectacle, Amusement, Audience and the Culture of Recreation in the Audiovisual Contexts of English-speaking countries », Università di Bologna, Sep 2017, Bologne, Italy
Communication dans un congrès hal-03002950v1

Blurred (Story) Lines: Feminism, Facts and Fear in The Handmaid’s Tale

Elizabeth Mullen
Association of Adaptation Studies Annual Conference, “Facts: True, Alternative, Evolving”, University of Amsterdam, Sep 2018, Amsterdam, Pays-Bas
Communication dans un congrès hal-03005441v1

What Would Mother Say? Spectres of Monstrous Maternity in Wise's The Haunting and Forman's One Flew Over the Cuckoo's Nest

Elizabeth Mullen
Biannual Conference of the International Gothic Association, "Monstrous Media/Spectral Subjects", International Gothic Association, Jul 2009, Lancaster, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01260076v1

Navigation en eaux troubles : la rivière comme passage/passeur dans Deliverance (Boorman 1972)

Elizabeth Mullen
'Passeurs' From Shore to Shore: An International Conference on Cultural Conveyors and Go-Betweens" , CLIMAS (EA 4196), Jun 2010, Bordeaux, France
Communication dans un congrès hal-01260089v1

Beyond Gilead: North American Women and Patriarchal Politics in The Handmaid’s Tale (Hulu, 2016-)

Elizabeth Mullen
Journée d’études « Les femmes dans les Amériques », UBS, Nov 2018, Lorient, France
Communication dans un congrès hal-03005440v1

A “Dubious American Fable”: Rugged Individualism, Masculine Malaise and Grotesque Institutional Matriarchy in One Flew Over the Cuckoo’s Nest (Ken Kesey, 1962, Milós Forman, 1975)

Elizabeth Mullen
Congrès annuel AFEA (Association Française des Etudes Américaines) « Disciplines/Indisciplines », Université de Nantes, May 2019, Nantes, France
Communication dans un congrès hal-03005681v1

Rewriting the Book on Regeneration Through Violence: Dickey’s Deliverance and John Boorman’s Sense of an Ending

Elizabeth Mullen
Colloque International “Last Pages, Last Shots”, Université de Caen, Oct 2017, Caen, France
Communication dans un congrès hal-03002952v1
Image document

L'Homo americanus à la dérive : Délivrance et le brouillage des codes

Elizabeth Mullen
Éclipses - Revue de Cinéma, 2014, John Boorman, le mythe et le monde, 55, pp.66-79
Article dans une revue hal-01259997v1

Apocalypse mâle : grotesque et malaise masculine dans le cinema des années 1970

Elizabeth Mullen
Journée d’études sur le grotesque, Université de Lille 3, Mar 2018, Lille, France
Communication dans un congrès hal-03019354v1

Stranger than Stranger Things: The Symbiosis of 1970s Film, 21st Century Television and the American Grotesque

Elizabeth Mullen
24th Annual Sercia conference, “Symbiotic Cinema: Confluences Between Film and Other Media”, Linnæus University, Sep 2018, Växjö, Sweden
Communication dans un congrès hal-03005443v1

“Not all Handmaids”: Fraught Representations of Race in The Handmaid’s Tale (Hulu, 2017-)

Elizabeth Mullen
Colloque “Genre & écrans : L’intersectionnalité dans les séries télévisées et le cinéma anglophones », Université Le Havre Normandie, Mar 2020, Le Havre, France
Communication dans un congrès hal-03005749v1

“Diane Through the Looking Glass or “`Pelt of Perversion?’ Contextualizing Normativity in Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (Steven Shainberg, 2006)”

Elizabeth Mullen
Congrès AFEA (Association Française des Etudes Américaines) : Mouvement, enracinement, fixité, Université de La Rochelle, May 2015, La Rochelle, France
Communication dans un congrès hal-03000439v1

“Not Much of a Rind on You: (De)Constructing Genre and Gender in Westworld (Joy and Nolan, 2016-)

Elizabeth Mullen
TV/Series, 2018, Posthumains en series, 14
Article dans une revue hal-03007839v1

Licensed to Kill? Arming and Disarming Female Killers in Action Film and Parody in Mad Max: Fury Road (Miller 2015) and Spy (Feig 2015)

Elizabeth Mullen
Journée d’études “Women Who Kill in English-Speaking Cinema and TV Series of the Postfeminist Era” Université de Toulouse Jean Jaures, Oct 2016, toulouse, France
Communication dans un congrès hal-03002858v1

Midnight Cowboy (Schelsinger, 1969) : kitsch et dégénérescence du rêve américain

Elizabeth Mullen
Colloque International, « Kitsch et idéologies », UBO, Nov 2016, Brest, France
Communication dans un congrès hal-03002860v1

“Griffiths’ Grotesque Bodies: Miscegenation and White Masculine Malaise in The Birth of a Nation”

Elizabeth Mullen
In the Shadow of The Birth of a Nation: A Centennial Assessment of Griffith’s Film, University College London, Jun 2015, Londres, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-03000442v1

What we have here is a failure to communicate': Boorman's Deliverance and the Gothic-Grotesque

Elizabeth Mullen
Gilles Menegaldo. Gothic N.E.W.S. Volume 2 : Studies in Classic and Contemporary Gothic Cinema , 2, Houdiard, pp.102-113, 2012, Collection Cinéma, 9782356920515
Chapitre d'ouvrage hal-01260008v1
Image document

Synaesthetic Specters: Haunting Hill House on the Silver Screen

Elizabeth Mullen
Image & Narrative, 2009, 10 (1), pp.119-132
Article dans une revue hal-01259483v1

Palimpsestuous relationships and textually transmitted dis-ease : Remaking The Body Snatchers (1956, 1978, 1993 and 2007)

Elizabeth Mullen
Bis Repetita Placent? (2) Remakes, genre and gender in film and TV series, Donna Andréolle (Université du Havre, membre de GUEST-Normandie) et Claire Maniez (Université Grenoble 3, CEMRA), Oct 2014, Le Havre, France
Communication dans un congrès hal-01260040v1