Filtrer vos résultats
- 27
- 3
- 23
- 4
- 2
- 1
- 30
- 1
- 5
- 5
- 3
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 4
- 17
- 13
- 30
- 30
- 1
- 1
- 1
- 1
30 résultats
|
|
triés par
|
Of Disobedient Machines and Damsels in Distress: Technology and Gothic Feminism in Westworld”Colloque international “Technology, Women, and Gothic Horror On Screen”, University of Kent, May 2019, Canterbury, France
Communication dans un congrès
hal-03005680v1
|
|||
Distorting Dialogues in John Huston's Reflections in a Golden Eye (1967)14ème Congrès International de la SERCIA "Le cinéma parle : mots, voix et langue", Société des études et de la recherche sur le cinéma anglophone, Sep 2009, Nanterre, France
Communication dans un congrès
hal-01260056v1
|
|||
’You done took a wrong turn’: Seriality and the Recurrence of the Redneck in Film and Television, from Deliverance to Duck Dynasty22nd Annual Sercia Conference, “Cinema & Seriality”, Université de Paris 7, 8-10 September, 2016., Sep 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03002856v1
|
|||
Badmouthing Big Nurse: MAlevolent Matriarchy in One Flew Over the Cuckoo’s Nest (Forman, 1975)Journée d’étude, Représentations négatives de la femme au pouvoir : le côté obscur de la force, UBO, Mar 2017, Brest, France
Communication dans un congrès
hal-03002954v1
|
|||
|
Médiations Apocalyptiques : Imag(in)ing the ApocalypseEBook. 2019
Ouvrages
hal-03008890v1
|
||
Do you speak Kubrick? Orchestrating Transgression and Mastering Malaise in The ShiningImage & Narrative, 2009, 10 (2)
Article dans une revue
hal-01260020v1
|
|||
Ordinary” Horror(s): Adapting Feminism, Facts and Fear in The Handmaid’s Tale (Atwood 1985, Miller 2017-)Symposium international “Adaptation and the Protean Politics of Margaret Atwood”, Université de Dijon, Feb 2019, Dijon, France
Communication dans un congrès
hal-03005675v1
|
|||
“Masculine Malaise in 1970s Cinema: Fun with Don and Jack”21st annula Sercia conference, Masculine/Feminine: Gender in English-Language Film and Television, Université d’Artois, Sep 2015, Arras, France
Communication dans un congrès
hal-03000443v1
|
|||
Adapting and Subverting Richard Slotkin’s Regeneration through Violence: The Ending of Deliverance (James Dickey, 1970, John Boorman, 1972)Armelle Parey et Shannon Wells-Lassagne (eds.). Adapting Endings from Book to Screen: Last Pages, Last Shots, Routledge, pp.63-71, 2019
Chapitre d'ouvrage
hal-03007794v1
|
|||
Midnight Cowboy de John Schlesinger (1969) : sur les traces de la masculinité américaineLa trace de l'humain , CEIMA (Centre d'Etudes Interdisciplinaire du Monde Anglophone), Jun 2012, Brest, France
Communication dans un congrès
hal-01260093v1
|
|||
Diane de l’autre côté du miroir ? Iconoclasme artistique et représentation normative dans Fur: an Imaginary Portrait of Diane Arbus (Steven Shainberg, 2006)Journée d’Etudes « Genre, art et mémoire. Ce que les arts visuels font aux œuvres des créatrices », Université d’Angers, Jun 2016, Angers, France
Communication dans un congrès
hal-03002859v1
|
|||
None are immune: the spread of “Zombietainment” in 21st Century Film, Television and Beyond23rd Annual Sercia Conference, « “That’s Entertainment!”. Spectacle, Amusement, Audience and the Culture of Recreation in the Audiovisual Contexts of English-speaking countries », Università di Bologna, Sep 2017, Bologne, Italy
Communication dans un congrès
hal-03002950v1
|
|||
Blurred (Story) Lines: Feminism, Facts and Fear in The Handmaid’s TaleAssociation of Adaptation Studies Annual Conference, “Facts: True, Alternative, Evolving”, University of Amsterdam, Sep 2018, Amsterdam, Pays-Bas
Communication dans un congrès
hal-03005441v1
|
|||
What Would Mother Say? Spectres of Monstrous Maternity in Wise's The Haunting and Forman's One Flew Over the Cuckoo's NestBiannual Conference of the International Gothic Association, "Monstrous Media/Spectral Subjects", International Gothic Association, Jul 2009, Lancaster, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01260076v1
|
|||
Navigation en eaux troubles : la rivière comme passage/passeur dans Deliverance (Boorman 1972)'Passeurs' From Shore to Shore: An International Conference on Cultural Conveyors and Go-Betweens" , CLIMAS (EA 4196), Jun 2010, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-01260089v1
|
|||
Beyond Gilead: North American Women and Patriarchal Politics in The Handmaid’s Tale (Hulu, 2016-)Journée d’études « Les femmes dans les Amériques », UBS, Nov 2018, Lorient, France
Communication dans un congrès
hal-03005440v1
|
|||
A “Dubious American Fable”: Rugged Individualism, Masculine Malaise and Grotesque Institutional Matriarchy in One Flew Over the Cuckoo’s Nest (Ken Kesey, 1962, Milós Forman, 1975)Congrès annuel AFEA (Association Française des Etudes Américaines) « Disciplines/Indisciplines », Université de Nantes, May 2019, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-03005681v1
|
|||
Rewriting the Book on Regeneration Through Violence: Dickey’s Deliverance and John Boorman’s Sense of an EndingColloque International “Last Pages, Last Shots”, Université de Caen, Oct 2017, Caen, France
Communication dans un congrès
hal-03002952v1
|
|||
|
L'Homo americanus à la dérive : Délivrance et le brouillage des codesÉclipses - Revue de Cinéma, 2014, John Boorman, le mythe et le monde, 55, pp.66-79
Article dans une revue
hal-01259997v1
|
||
Apocalypse mâle : grotesque et malaise masculine dans le cinema des années 1970Journée d’études sur le grotesque, Université de Lille 3, Mar 2018, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-03019354v1
|
|||
Stranger than Stranger Things: The Symbiosis of 1970s Film, 21st Century Television and the American Grotesque24th Annual Sercia conference, “Symbiotic Cinema: Confluences Between Film and Other Media”, Linnæus University, Sep 2018, Växjö, Sweden
Communication dans un congrès
hal-03005443v1
|
|||
“Not all Handmaids”: Fraught Representations of Race in The Handmaid’s Tale (Hulu, 2017-)Colloque “Genre & écrans : L’intersectionnalité dans les séries télévisées et le cinéma anglophones », Université Le Havre Normandie, Mar 2020, Le Havre, France
Communication dans un congrès
hal-03005749v1
|
|||
“Diane Through the Looking Glass or “`Pelt of Perversion?’ Contextualizing Normativity in Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (Steven Shainberg, 2006)”Congrès AFEA (Association Française des Etudes Américaines) : Mouvement, enracinement, fixité, Université de La Rochelle, May 2015, La Rochelle, France
Communication dans un congrès
hal-03000439v1
|
|||
“Not Much of a Rind on You: (De)Constructing Genre and Gender in Westworld (Joy and Nolan, 2016-)TV/Series, 2018, Posthumains en series, 14
Article dans une revue
hal-03007839v1
|
|||
Licensed to Kill? Arming and Disarming Female Killers in Action Film and Parody in Mad Max: Fury Road (Miller 2015) and Spy (Feig 2015)Journée d’études “Women Who Kill in English-Speaking Cinema and TV Series of the Postfeminist Era” Université de Toulouse Jean Jaures, Oct 2016, toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-03002858v1
|
|||
Midnight Cowboy (Schelsinger, 1969) : kitsch et dégénérescence du rêve américainColloque International, « Kitsch et idéologies », UBO, Nov 2016, Brest, France
Communication dans un congrès
hal-03002860v1
|
|||
“Griffiths’ Grotesque Bodies: Miscegenation and White Masculine Malaise in The Birth of a Nation”In the Shadow of The Birth of a Nation: A Centennial Assessment of Griffith’s Film, University College London, Jun 2015, Londres, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03000442v1
|
|||
What we have here is a failure to communicate': Boorman's Deliverance and the Gothic-GrotesqueGilles Menegaldo. Gothic N.E.W.S. Volume 2 : Studies in Classic and Contemporary Gothic Cinema , 2, Houdiard, pp.102-113, 2012, Collection Cinéma, 9782356920515
Chapitre d'ouvrage
hal-01260008v1
|
|||
|
Synaesthetic Specters: Haunting Hill House on the Silver ScreenImage & Narrative, 2009, 10 (1), pp.119-132
Article dans une revue
hal-01259483v1
|
||
Palimpsestuous relationships and textually transmitted dis-ease : Remaking The Body Snatchers (1956, 1978, 1993 and 2007)Bis Repetita Placent? (2) Remakes, genre and gender in film and TV series, Donna Andréolle (Université du Havre, membre de GUEST-Normandie) et Claire Maniez (Université Grenoble 3, CEMRA), Oct 2014, Le Havre, France
Communication dans un congrès
hal-01260040v1
|