Filtrer vos résultats
- 89
- 29
- 68
- 26
- 6
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
- 117
- 41
- 1
- 4
- 3
- 9
- 4
- 11
- 2
- 11
- 5
- 6
- 10
- 17
- 9
- 6
- 2
- 5
- 1
- 8
- 4
- 1
- 78
- 40
- 90
- 17
- 11
- 10
- 9
- 6
- 6
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 118
- 42
- 18
- 13
- 13
- 12
- 10
- 10
- 9
- 9
- 8
- 7
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
118 résultats
Towards Qualitative Insights for Visualizing Student Engagement in Web-based Learning EnvironmentsWorkshop on Web Science and Technology for Education (WEBED 2016), in conjunction with the 25th International Conference Companion on World Wide Web (WWW 2016), Apr 2016, Montreal, Canada. pp.893-898, ⟨10.1145/2872518.2891076⟩
Communication dans un congrès
hal-01313398v1
|
|||
|
The Impact of Game Elements on Learner Motivation: Influence of Initial Motivation and Player ProfileIEEE Transactions on Learning Technologies, 2022, 15 (1), pp.42-54. ⟨10.1109/TLT.2022.3153239⟩
Article dans une revue
hal-03579428v2
|
||
|
Modèle de joueur pour la ludification adaptative d'une plateforme d'apprentissageEIAH 2015, Sébastien George, Gaëlle Molinari, Jun 2015, Agadir, Maroc. pp. 348-359
Communication dans un congrès
hal-01165489v1
|
||
|
The design of TaCS: Applying social tagging to enhance learningInternational Journal of Learning Technology (IJLT), 2012, 7 (3), pp.314-330
Article dans une revue
hal-00731092v1
|
||
|
Présence et incarnation dans les jeux sérieux : Une revue de la littératureIHM '23: 34th International Francophone Conference on Human-Computer Interaction, Apr 2023, TROYES, France. pp.1-12, ⟨10.1145/3583961.3583982⟩
Communication dans un congrès
hal-04014993v1
|
||
Les émotions dans l’apprentissage collaboratif à distance : quels outils pour les accompagner ?Colloque international sur les TIC en éducation : bilan, enjeux actuels et perspectives futures, May 2014, Montreal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01134625v1
|
|||
|
Adaptive gamification in education: A literature review of current trends and developmentsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.294-307, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_22⟩
Communication dans un congrès
hal-02185634v1
|
||
|
Using and Perceiving Emoji in Design Peer Feedback13th international conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL 2019), Jun 2019, Lyon, France. pp.296-303
Communication dans un congrès
hal-02053173v1
|
||
|
Plate-forme support à l'Interconnexion de Communautés de Pratique. Application au tutorat avec TE-CapInterface homme-machine [cs.HC]. INSA de Lyon, 2008. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00392690v1
|
||
|
Impact of Viewpoint on Social Presence and Collaborative Processes in a Collaborative Serious GameProceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education, Apr 2022, Prague, Czech Republic. pp.614-621, ⟨10.5220/0011046400003182⟩
Communication dans un congrès
hal-03607687v1
|
||
|
Un système pour conseiller le tuteur de situations d'apprentissage collaborativesRencontres Jeunes Chercheurs en EIAH (RJC-EIAH 2006), May 2006, Evry, France. p. 99-106
Communication dans un congrès
hal-00165370v1
|
||
|
Instrumentation d'une communauté de pratique virtuelle : illustration avec le portail TE-Cap2nd International Workshop On Learning and working in CoPs, Jun 2007, Lausanne, Suisse. p. 42-51
Communication dans un congrès
hal-00165374v1
|
||
|
Exploring the physicalization of motivational data in the acquisition of good sleep behaviors for adolescents32ème conférence internationale francophone sur l'interaction homme-machine, Apr 2021, Metz, France
Poster de conférence
hal-03218789v1
|
||
Toward Personalised Gamification for Learning Environments4th Workshop on Motivational and Affective Aspects in Technology Enhanced Learning (MATEL 2013) in conjonction with EC-TEL 2013, Sep 2013, Paphos, Cyprus
Communication dans un congrès
hal-00869210v1
|
|||
|
Supporting the Interconnection of Communities of Practice: The example of TE-Cap 2International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, 2010, 5 (2), pp.37-57
Article dans une revue
hal-00652622v1
|
||
|
DDART, a Dynamic Dashboard for Collection, Analysis and Visualization of Activity and Reporting Traces9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), Graz, Austria, 16-19 September 2014, Sep 2014, Graz, Austria. pp.440-445, ⟨10.1007/978-3-319-11200-8_39⟩
Communication dans un congrès
hal-01130922v1
|
||
|
An Environment to Support Collaborative Learning by Modding8th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2013), Sep 2013, Paphos, Cyprus. pp.111-124
Communication dans un congrès
hal-00869190v1
|
||
|
Vers l'analyse de l'engagement de l'apprenant : une approche par la visualisation multi-échelle de traces hétérogènesDeuxième journée EIAH & IA, l'AFIA et l’ATIEF, Jun 2015, Rennes, France. pp.13-22
Communication dans un congrès
hal-01231811v1
|
||
|
LudiMoodle: Adaptive Gamification to Improve Learner MotivationERCIM News, 2020, pp.19-20
Article dans une revue
hal-03218980v1
|
||
|
Emotional Data Collection Using Self-Reporting Tools in Distance Learning Courses17th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2017), Jul 2017, Timisoara, Romania. pp.377-378, ⟨10.1109/ICALT.2017.94⟩
Communication dans un congrès
hal-01643134v1
|
||
|
MAGAM : un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAHEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.29-40
Communication dans un congrès
hal-01517137v1
|
||
KM and Web 2.0 Methods for Project-Based Learning. MEShaT: a Monitoring and Experience Sharing ToolIfenthaler D., Isaias P., Spector J.M., Kinshuk, Sampson D. Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age, Springer, pp.49-66, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-01354539v1
|
|||
Caractérisation des Situations d'Apprentissage Collectives et Instrumentées dans le supérieurColloque de la 8ème Biennale de l'éducation, Apr 2006, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-00165379v1
|
|||
|
Identifying Learner’s Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner’s Traces of Interaction5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), May 2013, Aachen, Germany. pp.339-350, ⟨10.5220/0004386903390350⟩
Communication dans un congrès
hal-01339159v1
|
||
|
Motivation for Learning: Adaptive Gamification for Web-based Learning Environments6th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2014), Apr 2014, Barcelona, Spain. pp.117-125
Communication dans un congrès
hal-01130791v1
|
||
|
Approche basée sur les traces d'interactions modélisées pour des agents socio-émotionnels dans les jeux vidéoWorkshop Affect, Compagnon Artificiel, Interaction (WACAI 2014), Gérard Bailly; Magalie Ochs; Alexandre Pauchet, Jun 2014, Rouen, France. p 30-35
Communication dans un congrès
hal-01134726v1
|
||
DDART: An awareness system to favor reflection during project-based learning4th Workshop on Awareness and Reflection in Technology-Enhanced Learning (ARTEL 2014) in conjunction with the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), Sep 2014, Graz, Austria. pp.81-83
Communication dans un congrès
hal-01134626v1
|
|||
|
Using Traces to Qualify Learner's Engagement in Game-Based Learning13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), Jul 2013, Beijing, China. pp.87-91
Communication dans un congrès
hal-00854614v1
|
||
|
An Architecture to Combine Activity Traces and Reporting Traces to Support Self-Regulation Processes13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), Jul 2013, Beijing, China. pp.432-436, ⟨10.1109/ICALT.2013.30⟩
Communication dans un congrès
hal-00854601v1
|
||
|
Dashboard for monitoring student engagement in mind mapping activities2017 IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), Jul 2017, Timisoara, Romania. pp.433-437, ⟨10.1109/ICALT.2017.100⟩
Communication dans un congrès
hal-01631926v1
|