Nombre de documents

20

CV de Erica De Vries


Article dans une revue9 documents

  • Fernex Alain, Laurent Lima, Erica De Vries. Exploring time allocation for academic activities by university students in France. Higher Education, Springer Verlag, 2015, 69 (3), pp.399-420. <http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10734-014-9782-5>. <10.1007/s10734-014-9782-5 >. <hal-01174667>
  • Patricia Marzin, Erica De Vries. Students' design of a biometric procedure in upper secondary school. International Journal of Technology and Design Education, Springer Verlag, 2013, 23 (2), pp.361-376. <10.1007/s10798-011-9183-3>. <hal-00871561>
  • Erica De Vries, Cédric Masclet. A framework for the study of external representations in collaborative settings. International Journal of Human-Computer Studies, Elsevier, 2013, 7 (1), pp.46-58. <10.1016/j.ijhcs.2012.07.005>. <hal-00765044>
  • Cedric D'Ham, Erica De Vries, Isabelle Girault, Patricia Marzin. Exploiting distance technology to foster experimental design as a neglected learning objective in labwork in chemistry. Journal of Science Education and Technology, Springer Verlag, 2004, 13(4), pp.425-434. <hal-00190183>
  • Erica De Vries, Kristine Lund, Michael Baker. Computer-mediated epistemic dialogue: Explanation and argumentation as vehicles for understanding scientific notions. The Journal of the Learning Sciences, 2002, 11(1), pp.63—103. <hal-00103581>
  • Erica Vries (de). Les logiciels d'apprentissage : panoplie ou éventail ?. Revue Française de Pédagogie, INRP/ENS éditions, 2001, <http://www.upmf-grenoble.fr/sciedu/edevries/publicat.htm>. <edutice-00000038>
  • Michael Baker, Erica De Vries, Kristine Lund, Matthieu Quignard. Interactions épistémiques médiatisées par ordinateur pour l'apprentissage des sciences : bilan de recherches.. Sciences et Techniques Educatives, Hermes, 2001, 8, pp.21-32. <halshs-00376663>
  • Erica De Vries. Les logiciels d'apprentissage : panoplie ou éventail ?. Revue Française de Pédagogie, INRP/ENS éditions, 2001, 137, pp.105-116. <hal-00190384>
  • Erica De Vries, André Tricot. Évaluer l'utilisation d'hypermédias : intérêts et limites des variables de performance. Hypertextes et Hypermédias, 1998, pp.175-190. <http://perso.wanadoo.fr/andre.tricot/evalvariables.html>. <edutice-00000214>

Chapitre d'ouvrage2 documents

  • Michael Baker, Erica De Vries, Kristine Lund, Matthieu Quignard. Interactions épistémiques médiatisées par ordinateur pour la co-élaboration des notions scientifiques. C. Deaudelin et Thérèse Nault. Collaborer pour apprendre et faire apprendre, la place des outils technologiques, Presses Universitaires du Québec, pp.121-134, 2003, Education Recherche. <inria-00099840>
  • Erica De Vries, André Tricot. Évaluer l'utilisation d'hypermédias : intérêts et limites des variables de performance. A. Tricot ; J.-F. Rouet. Les hypermédias, approches cognitives et ergonomiques, Paris : Hermès., pp.175-190, 1998. <hal-00190374>

Communication dans un congrès9 documents

  • Olga Kasatkina, Erica De Vries, Cédric Masclet, Jean-François Boujut. Modulation of ambiguity, a cognitive function of representations during idea generation. 20th Internationale conference on engineering design ICED 15, Aug 2015, Milano, Italy. 8, pp.339, Innovation and Creativity. <hal-01205536>
  • Olga Kasatkina, Erica De Vries, Cédric Masclet, Jean-François Boujut. Fonctions cognitives des représentations mobilisées en séance de créativité. 14ème colloque national AIP-Primeca, Mar 2015, La Plagne, France. 14ème colloque national AIP-Primeca. <hal-01467936>
  • Erica De Vries, Cédric Masclet. Shared representations: dyadic and triadic perspectives in work and training. Gunnar Stevens. coop'10, May 2010, Aix en Provence, France. 7 (1), pp.253-263, 2010. <hal-00556114>
  • Patricia Marzin, Erica De Vries. How can we take into account student conceptions of the facial angle in a palaeontology laboratory work?. International Conference on learning science, 2008, UTRECHT, Netherlands. pp.567, 2008. <hal-00278460>
  • Michael Baker, Erica De Vries, Kristine Lund, Matthieu Quignard. Computer-mediated epistemic interactions for co-constructing scientific notions: Lessons learned from a five-year research programme.. P. Dillenbourg, A. Eurelings & K. Hakkarainen. European Perspectives on Computer-Supported Collaborative Learning 2001, 2001, Maastricht, Netherlands. Maastricht McLuhan Institute, pp.89-96, 2001. <halshs-00376670>
  • Erica De Vries, Jean-Philippe Pernin, Jean-Pierre Peyrin. Présentation. Cinquième colloque Hypermédias et apprentissages, Apr 2001, Grenoble, France. EPI ; INRP, pp.341-384, 2001, <ISBN-2-7342-0866-0 ; http://www.epi.asso.fr/association/dossiers/hyper5.htm>. <edutice-00000441>
  • Erica De Vries, Kristine Lund, Michael Baker. Explaining and arguing about science concepts in a computer-based environment for the Confrontation, Negotiation, and Construction of Text (ConNeCT). biannual Conference of the European Association of Research on Learning and Instruction (EARLI), 1999, Gotebörg, Sweden. <halshs-01497199>
  • Michael Baker, Erica De Vries, Kristine Lund. Designing computer-mediated epistemic interactions. Lajoie, Suzanne and Vivet, Martia. AIED'99: 9th International Conference on Artificial Intelligence in Education, 1999, Le Mans, France. IOS Press, pp.139-146, 1999. <halshs-00195364>
  • André Tricot, Mireille Bétrancourt, Aude Dufresne, Sylvie Merlet, Jean-François Rouet, et al.. Des hypermédias pour quoi faire ? l'apport des modèles de tâches à la conception d'hypermédias pour l'apprentissage. Bruillard, E., Baldner, J.-M., Baron, G.-L. 1996, Châtenay-Malabry, France. 1996. <edutice-00000542>