- 5
- 2
- 2
Dora Loizidou
9
Documents
Présentation
Publications
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 2
Taking care of their positive online face? Reasons and strategy developmentVirtual exchange and 21st century teacher education: short papers from the 2019 EVALUATE conference, 1, Research-publishing.net, pp.71-84, 2020, ⟨10.14705/rpnet.2020.46.1134⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03812688v1
|
|
Interactional dimension of online asynchronous exchange in an asymmetric telecollaborationSake Jager, Malgorzata Kurek, and Breffni O'Rourke. New directions in telecollaborative research and practice: selected papers from the second conference on telecollaboration in higher education, Research-publishing.net, 2016, New directions in telecollaborative research and practice: selected papers from the second conference on telecollaboration in higher education, ⟨10.14705/rpnet.2016.telecollab2016.502⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01937004v1
|
Online Intercultural Dialogue: “Failed” Communication in a Telecollaboration ProjectKalbotyra, 2021, 74 (1), pp.198-220. ⟨10.15388/Kalbotyra.2021.74.11⟩
Article dans une revue
hal-03812692v1
|
|
|
Apprendre à apprendre : quels rôles pour des « espaces » d’apprentissage informel en ligne dans une formation institutionnalisée ?Méthodal, 2019, 3
Article dans une revue
hal-02523998v1
|
|
Aspects de la complémentation en FLE chez des apprenants hellénophonesSHS Web of Conferences, 2018, 6e Congrès Mondial de Linguistique Française, 46, pp.07004. ⟨10.1051/shsconf/20184607004⟩
Article dans une revue
hal-02524011v1
|
|
LMOOC AND SELF-REGULATED LEARNING IN UNIVERSITY EDUCATIONMOOCs, Language learning and mobility, design, integration, reuse, Apr 2021, Online conference, Italy
Communication dans un congrès
hal-03212341v1
|
|
Un corpus parallèle français-grec en ligne pour une aide à la rédaction d'une argumentationColloque VALS-ASLA 2020 : La linguistique appliquée à l’ère digitale, Université de Neuchâtel, Feb 2020, Neuchâtel, Suisse. pp.49-66
Communication dans un congrès
hal-03814493v1
|
|
Outils linguistiques en formation hybride : lesquels facilitent l'apprentissage ?L’enseignement du français à l’ère du numérique, Haute école pédagogique du canton de Vaud, Aug 2013, Lausanne, Suisse
Communication dans un congrès
hal-02523856v1
|
|
Place et rôle du socio-affectif dans les feedback évaluatifs lors d’une télécollaborationEPAL - Echanger Pour Apprendre en Ligne, Jun 2013, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-02002419v1
|