Accéder directement au contenu

Dominique Leclet-Groux

83
Documents
Identifiants chercheurs

Présentation

[Ma page personnelle](https://mis.u-picardie.fr/~leclet "Page personnelle") [Le laboratoire MIS](https://mis.u-picardie.fr/ "Labo MIS") [Mon réseau ResearchGate](https://www.researchgate.net/profile/Dominique_Groux-Leclet "ResearchGate")

Publications

Le patrimoine in silico. Exemple de la cathédrale d’Amiens

El Mustapha Mouaddib , Guillaume Caron , Dominique Leclet-Groux , Fabio Morbidi
In Situ : Revue des patrimoines, 2019, 39
Article dans une revue hal-02479058v1

Integrating a Bayesian semantic similarity approach into CBR for knowledge reuse in Community Question Answering

Oumayma Chergui , Ahlame Begdouri , Dominique Leclet-Groux
Knowledge-Based Systems, 2019, ⟨10.1016/j.knosys.2019.104919⟩
Article dans une revue hal-02479027v1
Image document

A knowledge-based approach for keywords modeling into a semantic graph

Ahlame Begdouri , Oumayma Chergui , Dominique Leclet-Groux
International Journal of Information Science & Technology, 2018, Special Issue : E-Learning Systems and Applications, 2 (1), pp.12-24
Article dans une revue hal-01735027v1

Dynamic Selection Approach to Overcome the Demotivation of Learners in a Community Learning System

D. Groux-Leclet , A. Begdouri , R. Belmeskine
International Journal of Intelligent Systems and Applications, 2018, 10 (7), pp.27--38. ⟨10.5815/ijisa.2018.07.03⟩
Article dans une revue hal-03699146v1

Dynamic selection approach to overcome the demotivation of learners in a community learning

Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri , Rachid Belmeskine
International Journal of Intelligent Systems Technologies and Applications, 2018
Article dans une revue hal-01924183v1

A Classification of Educational Mobile Use for Learners and Teachers

Oumayma Chergui , Ahlame Begdouri , Dominique Leclet-Groux
International Journal of Information and Education Technology, 2017, IJIET (Ed.), ISSN:2010-3689, 7 (5), http://www.ijiet.org/show-87-1006-1.html. ⟨10.18178/ijiet.2017.7.5.889⟩
Article dans une revue hal-01312044v1

Keyword-based similarity using an automatically generated semantic graph in an online Community of Practice

Dominique Leclet-Groux , Oumayma Chergui , Ahlame Begdouri
Lecture Notes in Computer Science, 2017, In book: Emerging Technologies for Education, Book Series, Vol. 10108 (Février 2017), pp.526-532, ISSN: 0302-9743. ⟨10.1007/978-3-319-52836-6_56⟩
Article dans une revue hal-01397413v1

Resolution of difficulties approach for a Community of Practice members: design, implementation and experiment

Rachid Belmeskine , Ahlame Begdouri , Dominique Leclet-Groux
International Journal of Research in Education Methodology, IJREM13, 2013, 4(1), pp.409-422
Article dans une revue hal-01183492v1

Dispositif pédagogique pour un apprentissage de savoir-faire : dispositif pédagogique e-mallette MAETIC

Bénédicte Talon , Dominique Leclet
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 2009, 5 (1), pp.58-74
Article dans une revue hal-01183537v1

Environnements interactifs pour la formation professionnelle : une approche fondée sur l'utilisation de cas exemplaires

Dominique Leclet
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2004, 11, pp.1-42
Article dans une revue hal-01184075v1
Image document

Environnements interactifs pour la formation professionnelle : une approche fondée sur l'utilisation de cas exemplaires

Dominique Leclet
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2004, 11, 37 p
Article dans une revue hal-00696430v1

Training for strategic decision making in professional contexts

Dominique Leclet , Gérard Weidenfeld
International Journal of Computer Assisted Learning, IJCAL 1998, 1998, 14, Issue 2, pp.140-147
Article dans une revue hal-01184076v1

Case-based simulations

Gérard Weidenfeld , Dominique Leclet
International Journal Of Continuing Engineering Education and Life-long Learning, IJCEEL 1998, 1998, 9, Nos. 3/4, pp.222-236
Article dans une revue hal-01184077v1

Training for strategic decision making in professional contexts

Dominique Leclet , Gérard Weidenfeld
International Journal of Computer Assisted Learning, IJCAL 1998, 1998, 14, Issue 2, pp.140-147
Article dans une revue hal-01184066v1

Efficient restitution of heritage buildings: a new way to exploit 3D point clouds slicing, An example with the Amiens Gothic Cathedral

Dominique Leclet-Groux , Jérémy Lentremy , Guillaume Caron , El Mustapha Mouaddib
Digital Heritage 2018, Oct 2018, San francisco, United States. pp.524-527
Communication dans un congrès hal-01924186v1

M-learning acceptance among scientific students in higher education: a survey study in Morocco

Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri , Oumayma Chergui , Mohamed Amine Barramo
International Conference on Pedagogical Approaches & E-Learning, Nov 2018, Fez, Morocco
Communication dans un congrès hal-01924199v1

Integrating Bayesian Networks and CBR in an online community of students

Dominique Leclet-Groux , Oumayma Chergui , Ahlame Begdouri
International Conference on pedAgogical aPproaches & E-Learning, Dec 2016, Fès, Morocco
Communication dans un congrès hal-01617634v1

CBR approach for knowledge reuse in a Community of Practice for university students

Dominique Leclet-Groux , Oumayma Chergui , Ahlame Begdouri
International Colloqium on Information Science and Technology, IEEE CIST'2016, Oct 2016, TANGIER, Morocco
Communication dans un congrès hal-01359976v1

An Elicitation Process for know-How Transfer of Teachers' Usual Practices by a Task/Method approach

Condamines T. , Dominique Leclet-Groux , Barramou H.
9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014, 2014, Graz, Austria. pp.556-557
Communication dans un congrès hal-01183405v1

Favoriser les interactions entre enseignants d’une Communauté de Pratique via des dispositifs mobiles : Expérience dans une FST au Maroc

Rachid Belmeskine , Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri
9ème Colloque Technologies de l’Information et de la Communication pour l’Enseignement, TICE 2014, 2014, Bézier, France. pp.93-107
Communication dans un congrès hal-01183486v1

Toward the adaptive and context-aware Serious Game design

Dominique Leclet-Groux , Guillaume Caron
14th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT'14, Jul 2014, Athènes, Greece. pp.242-243, ⟨10.1109/ICALT.2014.77⟩
Communication dans un congrès hal-01183411v1

Authoring System to Design Pedagogical Devices: the SAPRISTI System

Dominique Leclet-Groux , Ismail Djillal-Hassan
12th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, ITS 2014,Proceedings, 2014, Honolulu, Hawaii, USA, Unknown Region. pp.632-633, ⟨10.1007/978-3-319-07221-0_87⟩
Communication dans un congrès hal-01183410v1

Toward Maximizing Access Knowledge in Learning: Adaptation of Interactions in a CoP Support System

Rachid Belmeskine , Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri
Open Learning and Teaching in Educational Communities - 9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014,Proceedings, 2014, Graz, Austria. pp.550-551, ⟨10.1007/978-3-319-11200-8_64⟩
Communication dans un congrès hal-01183412v1

Similarity measure between teachers profiles in an online Community of Practice for knowledge sharing and professional training

Hanane Barramou , Thierry Condamines , Dominique Leclet-Groux , Rachid Ben Abbou
International Conference on Engineering Education and Research, ICEER 2013, 2013, Marrakesh, Morocco. pp.1-8
Communication dans un congrès hal-01183490v1

From Heritage Building Digitization To Computerized Education

Guillaume Caron , Dominique Leclet-Groux , Nathan Crombez , El Mustapha Mouaddib
6th International Congress on Science and Technology for the Safeguard of Cultural Heritage in the Mediterranean Basin, Oct 2013, Athens, Greece
Communication dans un congrès hal-01183491v1

Un système d’aide à la conception de dispositifs pédagogiques : le système SAPRISTI

Ismail Djillal-Hassan , Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri
6eme Conférence des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, EIAH 2013, 2013, Toulouse, France. pp.37-38
Communication dans un congrès hal-01183487v1

Architecture for the “Adaptation of Interactions” layer in the CCE-MAETIC (Community Computing Environment support of the MAETIC community of Practice)

Rachid Belmeskine , Dominique Leclet-Groux , Ahlame Begdouri
International Conference on Engineering Education and Research, ICEER 2013, 2013, Marrakesh, Morocco. pp.1-8
Communication dans un congrès hal-01183489v1

A Serious Game for 3D Cultural Heritage

Dominique Leclet-Groux , Guillaume Caron , El Mustapha Mouaddib , Azziz Anghour
Digital Heritage International Congress, DH'2013, Oct 2013, Marseille, France. pp.409-412, ⟨10.1109/DigitalHeritage.2013.6743769⟩
Communication dans un congrès hal-01183488v1

Designing Pedagogical Devices, Assistance Tool for Teachers

Dominique Leclet , Marilyne Rosselle
Proceedings of the International Conference on Collaborative Learning & New Pedagogic Approaches in Engineering Education, 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2012, 2012, Marrakesh, Morocco. pp.334--340, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201069⟩
Communication dans un congrès hal-01183526v1

Community Computer Environment supports a COP, CBR approach to solve difficulties

Rachid Belmeskine , Ahlame Begdouri , Dominique Leclet
IEEE International Colloquium on Information Science and Technology, CIST 2012, 2012, Fez, Morocco. pp.64-68, ⟨10.1109/CIST.2012.6388064⟩
Communication dans un congrès hal-01183528v1

Environnement Informatique Communautaire support d'une CoP pour l'aide à la résolution de difficultés

Rachid Belmeskine , Dominique Leclet , Ahlame Begdouri
8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, TICE 2012, 2012, Lyon, France. pp.31-43
Communication dans un congrès hal-01183525v1

Using a Task/Method Paradigm for Knowledge Sharing and professional training in a Community of Practice

Hanane Barramou , Thierry Condamines , Dominique Leclet , Rachid Ben Abbou
Proceedings of the International Conference on Collaborative Learning & New Pedagogic Approaches in Engineering Education, 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2012, 2012, Marrakesh, Morocco. pp.534-539, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201099⟩
Communication dans un congrès hal-01183527v1

Designing Pedagogical Devices, Assistance Tool for Teachers

Dominique Leclet , Marilyne Rosselle
Proceedings of the International Conference on Collaborative Learning & New Pedagogic Approaches in Engineering Education, 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2012, 2012, Marrakesh, Morocco. pp.334--340, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201069⟩
Communication dans un congrès hal-02553987v1

Towards a computer aided pedagogical engineering - Aided production of pedagogical devices based on MAETIC method

Bénédicte Talon , Dominique Leclet
3rd International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2011, 2011, Noordwijkerhout, The, Netherlands. pp.159-164
Communication dans un congrès hal-01183529v1

How to Instrument a Community of Practice Dedicated to Project Based Pedagogy tutors: a Solution Based on Case Based Reasoning

Céline Quénu-Joiron , Dominique Leclet
The 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2010, 2010, Sousse, Tunisia. pp.344-348, ⟨10.1109/ICALT.2010.97⟩
Communication dans un congrès hal-01183530v1

Le Modèle de l'enseignant d'un Atelier de Génie Pédagogique pour la conception de dispositif pédagogique

Marilyne Rosselle , Dominique Leclet , Bénédicte Talon
7ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement,TICE 2010, 2010, Nancy-Metz, France. pp.5-8
Communication dans un congrès hal-01183531v1
Image document

Conception d'un Atelier de Génie Pédagogique support de la méthode de conception MAUI

Dominique Leclet , Bénédicte Talon
Journée Scientifique "Conception des EIAH à l'ère du web2.0 et à l'aube du web 3.0", Jul 2010, Amiens, France. pp.6-16
Communication dans un congrès hal-00502245v1

Permettre des activités déconnectées grâce à une clé USB

M. Rosselle , Bénédicte Talon , Dominique Leclet
5eme Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, EIAH 2009, 2009, Le Mans, France. pp.37-44
Communication dans un congrès hal-01183534v1

An on-line Laboratory Teaching Device in a context of Project-Based Pedagogy

Djama Mohamed Hassan , Dominique Leclet
IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009, Riga, Latvia, Letonnie, Unknown Region. pp.128-130, ⟨10.1109/ICALT.2009.101⟩
Communication dans un congrès hal-01183532v1

Learning Software Testing using a Collaborative Activities Oriented Platform

Bénédicte Talon , Dominique Leclet , Arnaud Lewandowki , Grégory Bourguin
IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009, Riga, Latvia, Letonnie, Unknown Region. pp.443-445, ⟨10.1109/ICALT.2009.61⟩
Communication dans un congrès hal-01183533v1

A fruitful Meeting of a Pedagogical Method and a Collaborative Platform

Bénédicte Talon , Dominique Leclet , Grégory Bourguin , Arnaud Lewandowki
Learning in the Synergy of Multiple Disciplines, 4th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2009, 2009, Nice, France. pp.405-417, ⟨10.1007/978-3-642-04636-0_39⟩
Communication dans un congrès hal-01183535v1

Creating a Global Integrated Environment to support Software Engineering Teaching

Grégory Bourguin , Arnaud Lewandowski , Bénédicte Talon , Dominique Leclet
International Conference on E-Learning, E-Business, Enterprise Information Systems, E-Government, EEE 2009, 2009, Las Vegas, Nevada, USA, Unknown Region. pp.16-22
Communication dans un congrès hal-01183540v1

Using USB keys to promote mobile learning

M. Rosselle , Dominique Leclet , Bénédicte Talon
4th International Conference on Interactive Mobile and Computer Aided Learning, IMCL 2009, 2009, Amman, Jordan
Communication dans un congrès hal-01183541v1

A Layer Model to Deploy a Project-Based Pedagogy

Bénédicte Talon , Dominique Leclet
The International Conference on Frontiers in Education: Computer Science & Computer Engineering, 2009, Las Vegas, Nevada, USA, Unknown Region. pp.306-316
Communication dans un congrès hal-01183539v1

Binding the gap between professional context and university: E-suitcase MAETIC for a Real World Experience

Dominique Leclet , B. Talon
Internationale Conference on Interactive Computer aided Learning 2008, ICL 2008, 2008, Villach, Austria. pp.1-9
Communication dans un congrès hal-01183978v1

MAUI Experiment:a Method for Designing E-Learning Devices in Project Management Training

Dominique Leclet , Talon B.
Internationale World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, ED MEDIA 2008, 2008, Vienna, Austria. Paper ID 28639, 1927-1934
Communication dans un congrès hal-01183982v1

Towards Mobility: a Learning Device with a vocal channel

B. Talon , Dominique Leclet
Internationale World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, ED MEDIA 2008, 2008, Vienna, Austria. pp.1955--1963
Communication dans un congrès hal-01183981v1

Utilisation de clés USB pour favoriser l'apprentissage mobile

Marilyne Rosselle , Dominique Leclet , B. Talon
10ème conférence internationale sur les environnements mobiles et apprentissage pervasif, Workshop EMAP 2008, 2008, Paris, France. pp.1-8
Communication dans un congrès hal-01183979v1

Sharing an ontology in Education: Lessons learnt from the OURAL project

Monique Grandbastien , Faiçal Azouaou , Cyrille Desmoulins , Richard Faerber , Dominique Leclet
7th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2007), 2007, Unknown, pp.694-698
Communication dans un congrès hal-00962001v1

Apprentissage par projet : expÈrimentations et pratiques

Dominique Leclet , C. Quénu-Joiron
4ème Colloque International Questions de Pédagogie dans l'enseignement supérieur, QPES 2007, 2007, Louvain-la-neuve, Belgique, Région indéterminée. pp.375-384
Communication dans un congrès hal-01183983v1
Image document

Expérimentation d'un dispositif pédagogique pour un apprentissage de savoir-faire selon une pédagogie de groupe par projets

Dominique Leclet , Bénédicte Talon
Jun 2007
Communication dans un congrès hal-00161537v1

Conception ethno-participative d'environnements d'apprentissages instrumentés - De la pratique à la théorie

Dominique Leclet
4ème Colloque International Questions de Pédagogie dans l'enseignement supérieur, QPES 2007, 2007, Louvain-la-neuve, Belgique, Région indéterminée. pp.356-366
Communication dans un congrès hal-01183985v1
Image document

Améliorer un dispositif pédagogique par l'intégration de nouveaux canaux de communication

Dominique Leclet , Eric Leprêtre , Yvan Peter , Céline Quénu-Joiron , Bénédicte Talon
EIAH 2007, 2007, Lausanne, Swaziland. pp.347-358
Communication dans un congrès hal-00190044v1

ExpÈrimentation d'outils d'aide ‡ la conception pÈdagogique : le projet VANUPIETS (VAlorisation de NetUniversitÈ pour des PolycopiÈs Interactifs dans l'EnseignemenT SupÈrieur)

C. Quénu-Joiron , Dominique Leclet , Philippe Trigano
4ème Colloque International Questions de Pédagogie dans l'enseignement supérieur, QPES 2007, 2007, Louvain-la-neuve, Belgique, Région indéterminée. pp.367-374
Communication dans un congrès hal-01183984v1
Image document

La construction collaborative d'Ontoural et son utilisation sur différents terrains

Monique Grandbastien , Faiçal Azouaou , Cyrille Desmoulins , Richard Faerber , Dominique Leclet
3ième conférence en Environnement Informatique pour l'Apprentissage Humain - EIAH 2007, Jun 2007, Lausane, Suisse
Communication dans un congrès hal-00161646v1

Supporting the design of E-learn-services: from the Analysis of Teaching Practices to the Design of a French Ontology

Dominique Leclet , C. Quénu-Joiron , Hélène Trouillet
World Internationale Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, E-LEARN 2006, 2006, Hawai, USA, Unknown Region. pp.2885-2893
Communication dans un congrès hal-01183987v1

Supporting the design of E-learn-services : from the Analysis of Teaching Practices to the Design of a French Ontology

C. Quénu , D. Leclet , Hélène Trouillet
Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, E-Learn 2006, Oct 2006, Honolulu, Hawaï, United States. pp.2885-2893
Communication dans un congrès halshs-00266970v1

Méthode d'apprentissage de savoir-faire en mode projet instrumentée par les TIC : le projet MAETIC

Dominique Leclet , C. Quénu-Joiron , Bénédicte Talon
Colloque Internationales des Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignement d'ingénieurs et dans l'industrie, TICE 2006, 2006, Toulouse, France. pp.1-6
Communication dans un congrès hal-01183988v1
Image document

Learning Know-How through a Method using Technologies of Information and Communication and Project-Based Learning: the MAETIC Project

Bénédicte Talon , Dominique Leclet , Céline Quénu-Joiron
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, E-LEARN 2006, Oct 2006, Hawai, United States. pp.949-955 / 23825
Communication dans un congrès hal-01183986v1
Image document

An «ethno-participative» Methodology for Designing E-Learning Environments: Experiment in Project Management Training

Dominique Leclet , Bénédicte Talon , Céline Quénu-Joiron
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, E-LEARN 2006, Oct 2006, Hawai, United States. pp.1295-1301
Communication dans un congrès hal-01183989v1

Progetto : une méthode de conception de gabarits, de scénarios pour activités pédagogiques collectives distantes à base de projets

Pascal Lando , Anne Lapujade , Dominique Leclet
Conférence Internationale des Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, EIAH 2005, 2005, Montpellier, France. pp.15-16
Communication dans un congrès hal-01184049v1

Analysing the manners and the teaching practices in the conception and the making up of scenario of on-line educational resources : a case study

Dominique Leclet , Hélène Trouillet , Céline Quénu-Joiron
Conférence Internationale Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2005, 2005, Porto, Portugal. pp.118-126
Communication dans un congrès hal-01184050v1

Étude des pratiques apprenantes à distance : expérience en Picardie

Dominique Leclet , Hélène Trouillet
5e Congrès International d’Actualité de la Recherche en Education et Formation, AECSE 2004, 2004, Paris, France. pp.1-12
Communication dans un congrès hal-01184051v1

Vers une méthode de conception de cours pour l'enseignement à distance. Une méthode basée sur le parcours personnalisé de l'apprenant

Emmanuelle Cravoisier , Dominique Leclet
Colloque international Agents Logiciels Coopération Apprentissage Activité humaine, ALCAA 2003, 2003, Bayonne, France. pp.59-67
Communication dans un congrès hal-01184055v1

Towards a Course Design Method Based on the Learner Personalised Course for Distance Learning

Emmanuelle Cravoisier , Dominique Leclet
International Conference on Open and Online Learning, ICOOL 2003, 2003, Ile Maurice, Unknown Region. pp.1-8
Communication dans un congrès hal-01184057v1

Inciting discussions between physicans about clinical cases: The Diacom forul and its pairing module

Joiron C. , Dominique Leclet
International Conference on Open and Online Learning, ICOOL 2003, 2003, Ile Maurice, Région indéterminée. pp.9-17
Communication dans un congrès hal-01184056v1

Distance students’ practices : a French experience

Hélène Trouillet , Dominique Leclet
Europpean Conference Educational Research,ECER 2003, 2003, Hamburg, Allemagne, Unknown Region. pp.1-13
Communication dans un congrès hal-01184052v1

Vers une méthode de conception d'activités pédagogiques collectives distantes. Un domaine d'expérimentation : la programmation C++

Anne Lapujade , Dominique Leclet
colloque international Agents Logiciels Coopération Apprentissage Activité humaine, ALCAA 2003, 2003, Bayonne, France. pp.68-79
Communication dans un congrès hal-01184053v1

Design and Implantation of Distant Collective Educational Activities An Application Domain : the Learning of Programming

Anne Lapujade , Dominique Leclet
International Conference on Open and Online Learning, ICOOL 2003, 2003, Ile Maurice, Région indéterminée. pp.18-26
Communication dans un congrès hal-01184054v1

DIACOM: a collective learning forum for continuing Medical Education

Joiron C. , Dominique Leclet
International congress on Medical Infromatics Europe, MIE 2002, 2002, Budapest, Hongrie, Unknown Region. pp.793-797
Communication dans un congrès hal-01184058v1

Architecture of a learning system for between-Peers Distance Continuing Medical Education : the diacom forum

Joiron C. , Dominique Leclet
3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2002, 2002, Kazan, Russie, Unknown Region. pp.161-164
Communication dans un congrès hal-01184060v1
Image document

Apprentissage de la prise en charge de la douleur chez l'enfant : le forum DIACOM et ses modèles sous jacents

Céline Joiron , Dominique Leclet
Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, Nov 2002, Villeurbanne, France. pp.315-320
Communication dans un congrès edutice-00000670v1

Design of a distance learning environment, DIACOM: an Interactive forum based on collaborative learning for Continuing medical Education

Joiron C. , Dominique Leclet
Educational Multimédia, Hypermedia and Telecommunications, ED-MEDIA 2002, 2002, Denver, Colorado, USA, Unknown Region. pp.876-881
Communication dans un congrès hal-01184059v1

Partage de cas pour la formation médicale : modélisation et expérimentation du forum DIACOM

Joiron C. , Dominique Leclet
Conférence Environnements Interactif d’Apprentissage avec Ordinateur, EIAO 2001, 2001, Paris, France. pp.149-154
Communication dans un congrès hal-01184061v1

A forum dedicated to case based discussions for continuing medical education

Joiron C. , Dominique Leclet
10th World Congress on Medical Informatics, MEDINFO 2001, 2001, Londres, Royaume Uni, Unknown Region. pp.1086
Communication dans un congrès hal-01184062v1

A case base model for a case based forum : experimentation on pediatric pain management

Joiron C. , Dominique Leclet
International conference on Artificial Intelligence in Education, AI-ED 2001, 2001, San Antonio, Texas, USA, Unknown Region. pp.111-121
Communication dans un congrès hal-01184063v1

Web Information Retrieval for Design Distance Hypermedia Courses

Angélique Boitel , Dominique Leclet
International Conference on Adaptative Hypermedia and Adaptative Web-based systems, AHA 2000, 2000, Trento, Italie, Unknown Region. pp.272-275
Communication dans un congrès hal-01184064v1

Confrontation d’expériences médicales : le Forum DIACOM (Discussions Interactives à bAse de Cas pour la fOrmation Médicale

Joiron C. , Dominique Leclet
colloque Technologies de l’Information et de la Communication dans les Enseignement d’ingénieurs et dans l’industrie, TICE 2000, 2000, Troyes, France. pp.1-3
Communication dans un congrès hal-01184065v1

Mobile Learning, entre acceptabilité et usages

Dominique Leclet-Groux
de Christian Depower (Auteur), Papa Youga Dieng (Auteur), Stéphanie Gasse (Auteur), Jean-François Maynier (Auteur), Jacques Wallet (Auteur) Repenser la formation continue des enseignants en Francophonie. L'initiative Ifadem, Editions des archives contemporaines (20 juillet 2016), pp.165-179, 2016, Broché - 240 pages, 978-2813002204
Chapitre d'ouvrage hal-01359870v1

Partage d'expériences en apprentissage humain médié par un environnement informatique

Céline Quénu-Joiron , Dominique Leclet
Egyed-Zsigmond, E. and Guin, N. and Mille, A. Réutilisation de l'expérience, modèles et applications, Réutilisation de l'expérience : modèles et applications, HERMES SCIENCE PUBLICATIONS / LAVOISIER, pp.0-211, 2009
Chapitre d'ouvrage hal-01183536v1

La méthode pédagogique MAETIC

Dominique Leclet , B. Talon
IVL Edition. Réutilisation de l'expérience, modèles et applications, 1, In Libro Veritas, ISBN : 978-2-35209-161-5, pp.1-61, 2008
Chapitre d'ouvrage hal-01183980v1