Accéder directement au contenu

Didier ROY

34
Documents

Domaines de recherche


Publications

Image document

Pilot study of an intervention based on an intelligent tutoring system (ITS) for instructing mathematical skills of students with ASD and/or ID

Cécile Mazon , Benjamin Clément , Didier Roy , Pierre-Yves Oudeyer , Hélène Sauzéon
Education and Information Technologies, 2022, ⟨10.1007/s10639-022-11129-x⟩
Article dans une revue hal-03676589v1
Image document

Identifying Functions and Behaviours of Social Robots for In-Class Learning Activities: Teachers’ Perspective

Jessy Ceha , Edith Law , Dana Kulić , Pierre-Yves Oudeyer , Didier Roy
International Journal of Social Robotics, 2021, ⟨10.1007/s12369-021-00820-7⟩
Article dans une revue hal-03465477v1
Image document

A computer science and robotics integration model for primary school: evaluation of a large-scale in-service K-4 teacher-training program

Laila El-Hamamsy , Frédérique Chessel-Lazzarotto , Barbara Bruno , Didier Roy , Tereza Cahlikova
Education and Information Technologies, 2020, ⟨10.1007/s10639-020-10355-5⟩
Article dans une revue hal-03142477v1
Image document

Apprentissage de la pensée informatique : de la formation des enseignant·e·s à la formation de tou·te·s les citoyen·ne·s

Corinne Atlan , Jean-Pierre Archambault , Olivier Banus , Frédéric Bardeau , Amélie Blandeau
Revue de l'EPI (Enseignement Public et Informatique), 2019
Article dans une revue hal-02145478v1
Image document

Multi-Armed Bandits for Intelligent Tutoring Systems

Benjamin Clément , Didier Roy , Pierre-Yves Oudeyer , Manuel Lopes
Journal of Educational Data Mining, 2015, 7 (2), pp.20--48
Article dans une revue hal-00913669v1
Image document

L’apport combiné de deux algorithmes d’IA à l’optimisation des parcours d’apprentissage dans le projet Adaptiv'Math

François Bouchet , Didier Roy
47ème colloque de la COPIRELEM, Jun 2021, Grenoble, France. pp.855-868
Communication dans un congrès hal-03625573v1
Image document

Les kits pédagogiques Thymio et ErgoJr. Étude de cas lors d’une journée de formation pour un public adulte et novice en robotique.

Thibault Desprez , Didier Roy , Pierre-Yves Oudeyer
EIAH'2019 - Atelier IHM pour l'éducation, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02120958v1
Image document

Apprentissage de la pensée informatique : de la formation des enseignant·e·s à la formation de tou·te·s les citoyen·ne·s

Corinne Atlan , Jean-Pierre Archambault , Olivier Banus , Frédéric Bardeau , Amélie Blandeau
EIAH Wokshop 2019 - Apprentissage de la pensée informatique de la maternelle à l’Université : retours d’expériences et passage à l’échelle, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02145480v1
Image document

Poppy Ergo Jr : un kit robotique au coeur du dispositif Poppy Éducation

Thibault Desprez , Stéphanie Noirpoudre , Théo Segonds , Damien Caselli , Didier Roy
Didapro 7 2018 - DidaSTIC Colloque de didactique de l’informatique, Feb 2018, Lausanne, Suisse. pp.1-6
Communication dans un congrès hal-01753111v2
Image document

Poppy Education : un dispositif robotique open source pour l'enseignement de l'informatique et de la robotique

Stéphanie Noirpoudre , Didier Roy , Thibault Desprez , Théo Segonds , Damien Caselli
EIAH 2017 - Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.8
Communication dans un congrès hal-01517941v2
Image document

IniRobot : a pedagogical kit to initiate children to concepts of robotics and computer science

Didier Roy , Gordana Gerber , Stéphane Magnenat , Fanny Riedo , Morgane Chevalier
RIE 2015, May 2015, Yverdon-Les-Bains, Switzerland
Communication dans un congrès hal-01144435v1
Image document

When sharing computer science with everyone also helps avoiding digital prejudices

Marie Duflot , Martin Quinson , Florent Masseglia , Didier Roy , Julien Vaubourg
SCRATCH, Aug 2015, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès hal-01154767v1
Image document

Online Optimization of Teaching Sequences with Multi-Armed Bandits

Benjamin Clément , Didier Roy , Pierre-Yves Oudeyer , Manuel Lopes
7th International Conference on Educational Data Mining, 2014, London, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01016428v1
Image document

Online Optimization and Personalization of Teaching Sequences

Benjamin Clément , Didier Roy , Manuel Lopes , Pierre-Yves Oudeyer
DI : Digital Intelligence - 1st International conference on digital cultures, 2014, Nantes, France
Communication dans un congrès hal-01061211v1
Image document

Developmental Learning for Intelligent Tutoring Systems

Benjamin Clément , Didier Roy , Pierre-Yves Oudeyer , Manuel Lopes
IEEE ICDL-Epirob - The Fourth Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics, 2014, Genoa, Italy
Communication dans un congrès hal-01061195v2
Image document

Optimisation des parcours d’apprentissage à l’aide des technologies numériques

Didier Roy
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. CNAM, Paris, 2015. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse tel-01252695v1