Skip to Main content
Number of documents

16

Associate Professor, PhD in marketing


Journal articles4 documents

Conference papers9 documents

  • El Amri Dhouha. From Hybridization to Modularity: The Affordance of Variable-geometry Innovations Design. Présentation au 23ième AMS-World Marketing Congress - 2020 Academy of Marketing Science, Jul 2021, Brisbane, Australia. ⟨hal-02932289⟩
  • El Amri Dhouha. Consumer resistance to responsible energy behavior. Présentation au 22ième AMS-World Marketing Congress - 2019 Academy of Marketing Science, Jul 2019, Edinbourg, United Kingdom. ⟨hal-02932263⟩
  • El Amri Dhouha. Why do consumers turn a deaf ear to calls for reducing home energy consumption?. Présentation aux premières Journées du Marketing et du Développement Durable, GIT AFM, Dec 2018, Troyes, France. ⟨hal-02932245⟩
  • El Amri Dhouha. Resistance to Nomad and Hybrid Innovations: Designers and Consumers’ perspectives. ", Présentation au 7ième colloque Propedia, Territoires et mobilités (Technological and organizational nomadism, migrations, intelligence and territorial recompositions, Dec 2017, Paris, France. ⟨hal-02932231⟩
  • El Amri Dhouha. Does new product combinations affordance make their categorization easy for us?. Présentation au 19ième AMS-World Marketing Congress - 2016 Academy of Marketing Science, Jul 2016, Paris, France. ⟨hal-02932220⟩
  • El Amri Dhouha. The Affordance of new connected hybrid products and their categorization by consumers. Présentation au 14ième colloque du Marketing Digital, Université Panthéon-Sorbonne, Sep 2015, Paris, France. ⟨hal-02932199⟩
  • Abdelmajid Amine, Madeleine Besson, El Amri Dhouha. Catégorisation des nouveaux produits hybrides par les consommateurs : éclairage par la théorie de l’affordance. 12ème séminaire M@rsouin, May 2014, Rennes - Le Bono, France. ⟨hal-01137435⟩
  • Madeleine Besson, El Amri Dhouha, Abdelmajid Amine. Evaluation and categorization of new hybrid products. An application to electronic devices. EMAC 2012 : 41st Annual Conference of European Marketing Academy, May 2012, Lisbonne, Portugal. ⟨hal-01217316⟩
  • El Amri Dhouha, Samira Zine-Danguir. La fidélité à une destination touristique à travers l’hésitation et la recherche de variété du touriste. Présentation au 26ième Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), session Poster., May 2010, Le Mans-Angers, France. ⟨hal-02932142⟩

Book sections1 document

  • El Amri Dhouha. Proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress. Patricia Rossi. ISBN: 9783319473314, Springer, 2017, Marketing at the Confluence Between Entertainment and Analytics, ⟨10.1007/978-3-319-47331-4⟩. ⟨hal-02932347⟩

Other reports2 documents

  • El Amri Dhouha, Maksim Belitski. Discussing Make, buy, allay innovation decision: New insights. 2020. ⟨hal-02932284⟩
  • El Amri Dhouha. Catégorisation et adoption des nouveaux produits hybrides communicants. 2011. ⟨hal-02932180⟩