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Dhouha El Amri
Maître de conférences en Science de Gestion, spécialité Marketing
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Why do consumers turn a deaf ear to calls for reducing home energy consumption?Revue de l'Organisation Responsable, 2020, 15 (2)
Article dans une revue
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Perceived design affordance of new products: Scale development and validationJournal of Business Research, 2020, 121, ⟨10.1016/j.jbusres.2020.08.010⟩
Article dans une revue
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L’affordance des innovations hybrides à travers l’œil du designerGestion 2000, 2019, 36 (4), ⟨10.3917/g2000.364.0051⟩
Article dans une revue
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How do consumers categorize new hybrid products?Psychology & Marketing, 2019, 36 (5), ⟨10.1002/mar.21189⟩
Article dans une revue
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If You Please– Draw Me A New Hybrid Product!” The Struggle between Designers and MarketersPrésentation au 24ième World Marketing Congress de l’AMS, 2023 Canterbury, Grande-Bretagne, Juillet., AMS, Jul 2023, Canterbury, United Kingdom
Communication dans un congrès
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Designers’ Resistance to Hybrid Products48ième Conférence Annuelle de l'AMS, Academy of Marketing Science, May 2023, La Nouvelle-Orléans, Louisiane, United States
Communication dans un congrès
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From Hybridization to Modularity: The Affordance of Variable-Geometry Innovations Design2021 AMS Virtual Annual Conference, Jun 2021, Virtual, United States
Communication dans un congrès
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From Hybridization to Modularity: The Affordance of Variable-geometry Innovations DesignPrésentation au 23ième AMS-World Marketing Congress, AMS, Jun 2021, Virtuel, United States
Communication dans un congrès
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Consumer resistance to responsible energy behaviorPrésentation au 22ième AMS-World Marketing Congress - 2019 Academy of Marketing Science, Jul 2019, Edinbourg, United Kingdom
Communication dans un congrès
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Why do consumers turn a deaf ear to calls for reducing home energy consumption?Présentation aux premières Journées du Marketing et du Développement Durable, GIT AFM, Dec 2018, Troyes, France
Communication dans un congrès
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Resistance to Nomad and Hybrid Innovations: Designers and Consumers’ perspectives", Présentation au 7ième colloque Propedia, Territoires et mobilités (Technological and organizational nomadism, migrations, intelligence and territorial recompositions, Dec 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
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Does new product combinations affordance make their categorization easy for us?Présentation au 19ième AMS-World Marketing Congress - 2016 Academy of Marketing Science, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
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The Affordance of new connected hybrid products and their categorization by consumersPrésentation au 14ième colloque du Marketing Digital, Université Panthéon-Sorbonne, Sep 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
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Catégorisation des nouveaux produits hybrides par les consommateurs : éclairage par la théorie de l’affordance12ème séminaire M@rsouin, May 2014, Rennes - Le Bono, France
Communication dans un congrès
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Evaluation and categorization of new hybrid products. An application to electronic devicesEMAC 2012 : 41st Annual Conference of European Marketing Academy, May 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
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La fidélité à une destination touristique à travers l’hésitation et la recherche de variété du touristePrésentation au 26ième Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), session Poster., May 2010, Le Mans-Angers, France
Communication dans un congrès
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Design affordance does matter: a spotlight on categorization and evaluation of hybrid innovations by consumersLuigi Aldieri. Innovation - Research and Development for Human, Economic and Institutional Growth, IntechOpen, pp.1-13, 2024, Business, Management and Economics, 978-1-83768-996-5. ⟨10.5772/intechopen.112966⟩
Chapitre d'ouvrage
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Proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing CongressPatricia Rossi. ISBN: 9783319473314, Springer, 2017, Marketing at the Confluence Between Entertainment and Analytics, ⟨10.1007/978-3-319-47331-4⟩
Chapitre d'ouvrage
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Pourquoi crier au scandale à chaque fois qu’une personnalité utilise un jet privé ?2022
Autre publication scientifique
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Objets connectés : le design d'un produit doit indiquer son usage au consommateur2021
Autre publication scientifique
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Discussing Make, buy, allay innovation decision: New insights2020
Autre rapport, séminaire, workshop
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Catégorisation et adoption des nouveaux produits hybrides communicants2011
Autre rapport, séminaire, workshop
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