Accéder directement au contenu

Dhouha El Amri

Maître de conférences en Science de Gestion, spécialité Marketing
22
Documents

Présentation

Publications

If You Please– Draw Me A New Hybrid Product!” The Struggle between Designers and Marketers

El Amri Dhouha
Présentation au 24ième World Marketing Congress de l’AMS, 2023 Canterbury, Grande-Bretagne, Juillet., AMS, Jul 2023, Canterbury, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-04326422v1

Designers’ Resistance to Hybrid Products

El Amri Dhouha
48ième Conférence Annuelle de l'AMS, Academy of Marketing Science, May 2023, La Nouvelle-Orléans, Louisiane, United States
Communication dans un congrès hal-04129765v1

From Hybridization to Modularity: The Affordance of Variable-Geometry Innovations Design

El Amri Dhouha
2021 AMS Virtual Annual Conference, Jun 2021, Virtual, United States
Communication dans un congrès hal-02932289v1

From Hybridization to Modularity: The Affordance of Variable-geometry Innovations Design

El Amri Dhouha
Présentation au 23ième AMS-World Marketing Congress, AMS, Jun 2021, Virtuel, United States
Communication dans un congrès hal-04326455v1

Consumer resistance to responsible energy behavior

El Amri Dhouha
Présentation au 22ième AMS-World Marketing Congress - 2019 Academy of Marketing Science, Jul 2019, Edinbourg, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-02932263v1

Why do consumers turn a deaf ear to calls for reducing home energy consumption?

El Amri Dhouha
Présentation aux premières Journées du Marketing et du Développement Durable, GIT AFM, Dec 2018, Troyes, France
Communication dans un congrès hal-02932245v1

Resistance to Nomad and Hybrid Innovations: Designers and Consumers’ perspectives

El Amri Dhouha
", Présentation au 7ième colloque Propedia, Territoires et mobilités (Technological and organizational nomadism, migrations, intelligence and territorial recompositions, Dec 2017, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02932231v1

Does new product combinations affordance make their categorization easy for us?

El Amri Dhouha
Présentation au 19ième AMS-World Marketing Congress - 2016 Academy of Marketing Science, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02932220v1

The Affordance of new connected hybrid products and their categorization by consumers

El Amri Dhouha
Présentation au 14ième colloque du Marketing Digital, Université Panthéon-Sorbonne, Sep 2015, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02932199v1

Catégorisation des nouveaux produits hybrides par les consommateurs : éclairage par la théorie de l’affordance

Abdelmajid Amine , Madeleine Besson , El Amri Dhouha
12ème séminaire M@rsouin, May 2014, Rennes - Le Bono, France
Communication dans un congrès hal-01137435v1

Evaluation and categorization of new hybrid products. An application to electronic devices

Madeleine Besson , El Amri Dhouha , Abdelmajid Amine
EMAC 2012 : 41st Annual Conference of European Marketing Academy, May 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès hal-01217316v1

La fidélité à une destination touristique à travers l’hésitation et la recherche de variété du touriste

El Amri Dhouha , Samira Zine-Danguir
Présentation au 26ième Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), session Poster., May 2010, Le Mans-Angers, France
Communication dans un congrès hal-02932142v1

Design affordance does matter: a spotlight on categorization and evaluation of hybrid innovations by consumers

El Amri Dhouha , Abdelmajid Amine , Madeleine Besson
Luigi Aldieri. Innovation - Research and Development for Human, Economic and Institutional Growth, IntechOpen, pp.1-13, 2024, Business, Management and Economics, 978-1-83768-996-5. ⟨10.5772/intechopen.112966⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04281561v1

Proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress

El Amri Dhouha
Patricia Rossi. ISBN: 9783319473314, Springer, 2017, Marketing at the Confluence Between Entertainment and Analytics, ⟨10.1007/978-3-319-47331-4⟩
Chapitre d'ouvrage hal-02932347v1