|
|
Intérêts et limites des outils numériques pour l’apprentissage de la production écrite
Xavier Aparicio
,
Denis Alamargot
,
Marie-France Morin
,
Jérémy Louis
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2019, 163, pp.769-774
Article dans une revue
hal-03261013v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Does handwriting on a tablet screen affect students’ graphomotor execution? A comparison between Grades Two and Nine
Denis Alamargot
,
Marie-France Morin
Article dans une revue
hal-02781309v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Les différentes approches définitionnelles d’un concept aux typologies afférentes : points de vue linguistique et psycholinguistique sur la notion de métadiscours
Antoine Tassin
,
Nathalie Spanghero-Gaillard
,
Denis Alamargot
La problématique de la notion de type en SHS, 2016, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02546590v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Individual differences in lexical and grammar spelling across primary school
Marie-France Morin
,
Denis Alamargot
,
Thierno M.O. Diallo
,
Michel Fayol
Article dans une revue
hal-01719942v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La production écrite et ses relations avec la mémoire.
Denis Alamargot
,
E. Lambert
,
L. Chanquoy
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2005, 17, pp.41-46
Article dans une revue
hal-00114653v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Learning to write effectively : Current trends in European research
Mark Torrance
,
Denis Alamargot
,
Montserrat Castello
,
Franck Ganier
,
Otto Kruse
,
et al.
Emerald, pp.425, 2012, 978-1-78052-928-8
Ouvrages
hal-01003371v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Mémoire de travail et production écrite : quelques modèles récents et bilan des premiers travaux
Lucile Chanquoy
,
Denis Alamargot
L'Année psychologique, 2002, 102, pp.363-398
Article dans une revue
hal-03261423v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Differences in Attitudes Toward Reading: A Survey of Pupils in Grades 5 to 8
Pascale Nootens
,
Marie-France Morin
,
Denis Alamargot
,
Carolina Gonçalves
,
Michèle Venet
,
et al.
Article dans une revue
hal-02779070v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Les enfants dyslexiques ont-ils des difficultés graphomotrices ?
Denis Alamargot
,
Marie-France Morin
,
Virginie Pontart
,
Maffre Laurie
,
Lisa Flouret
,
et al.
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2014, 128, pp.59-67
Article dans une revue
hal-03261020v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Les entraînements graphomoteurs : quelles pratiques, quels effets ?
Marie-France Morin
,
Denis Alamargot
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2019, 163, pp.730-738
Article dans une revue
hal-03261004v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L’expertise discursive universitaire : l’exhortation et l'interaction dans les articles scientifiques en sciences humaines et sociales
Antoine Tassin
,
Nathalie Spanghero-Gaillard
,
Denis Alamargot
L'écriture experte en questions, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-01164262v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Imagining handwriting movements in a usual or unusual position: effect of posture congruency on visual and kinesthetic motor imagery
Jessica Guilbert
,
Jonathan Fernandez
,
Michèle Molina
,
Marie-France Morin
,
Denis Alamargot
Article dans une revue
hal-03260942v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Handwriting Delay in Dyslexia: Children at the End of Primary School Still Make Numerous Short Pauses When Producing Letters
Denis Alamargot
,
Marie-France Morin
,
Erika Simard-Dupuis
Article dans une revue
hal-02778770v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Learning to write effectively : Current trends in European research
Mark Torrance
,
Denis Alamargot
,
Montserrat Castello
,
Franck Ganier
,
Otto Kruse
,
et al.
2012
Ouvrages
hal-03261437v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Online management of text production from pictures: a comparison between fifth graders and undergraduate students
Elise Drijbooms
,
Margriet Groen
,
Denis Alamargot
,
Ludo Verhoeven
Article dans une revue
hal-02778912v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Eye and Pen: A new device for studying reading during writing
Denis Alamargot
,
David Chesnet
,
Christophe Dansac
,
Christine Ros
Article dans une revue
hal-02780250v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le développement d’une expertise rédactionnelle avancée à l’université : l’adaptation au lectorat et le métadiscours
Antoine Tassin
,
Denis Alamargot
,
Nathalie Spanghero-Gaillard
L’écriture de haut niveau : de la conception du texte à sa réalisation, 2015, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-02546598v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Écriture numérique : Des usages sociaux aux formations
Anne-Marie Petitjean
,
Anne Cordier
,
Denis Alamargot
Le Français Aujourd'hui, 196, 2017
N°spécial de revue/special issue
hal-03349201v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Translation of Thought to Written Text While Composing
Michel Fayol
,
Denis Alamargot
,
Virginia Berninger
Ouvrages
hal-02793221v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Relations entre habiletés graphomotrices et performances orthographiques : bilan des travaux et illustration chez des élèves français de 4e année du primaire.
Denis Alamargot
,
Marie-France Morin
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2021, 170, pp.35-44
Article dans une revue
hal-03260996v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Through the models of writing
Denis Alamargot
,
Lucile Chanquoy
Ouvrages
hal-02786646v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Using eye and pen movements to trace the development of writing expertise: case studies of a 7th, 9th and 12th grader, graduate student, and professional writer
Denis Alamargot
,
Sylvie Plane
,
Éric Lambert
,
David Chesnet
Article dans une revue
istex
hal-02779976v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Successful written subject–verb agreement: an online analysis of the procedure used by students in Grades 3, 5 and 12
Denis Alamargot
,
Lisa Flouret
,
Denis Larocque
,
Gilles Caporossi
,
Virginie Pontart
,
et al.
Article dans une revue
hal-02779731v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Text composition by deaf and hearing middle-school students: The role of working memory
Denis Alamargot
,
Éric Lambert
,
Claire Thébault
,
Christophe Dansac
Article dans une revue
istex
hal-02780202v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Written documents in the workplace
Denis Alamargot
,
Patrice Terrier
,
Jean-Marie Cellier
Elsevier Science, 2007, Studies in Writing (Book 21), ISBN-13: 978-0080474878 ISBN-10: 008047487X ⟨10.1163/9789004253254⟩
Ouvrages
hal-01806645v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Learning different allographs through handwriting: The impact on letter knowledge and reading acquisition
Florence Bara
,
Marie-France Morin
,
Denis Alamargot
,
Marie-Line Bosse
Article dans une revue
hal-01419906v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La production écrite : approche de la psychologie cognitive
Jean Michel Passerault
,
Denis Alamargot
,
Christophe Dansac
,
Eric Lambert
Revue de Psychologie de l'Éducation, 1996, 1 (2), pp.173-192
Article dans une revue
hal-03261413v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Mise en place et développement des traitements rédactionnels : le rôle de la mémoire de travail. Le langage et l’homme
Lucile Chanquoy
,
Denis Alamargot
Le Langage et l'Homme, 2003, 38 (2), pp.171-190
Article dans une revue
hal-03261733v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Analyse linguistique de l’influence du lecteur cible dans les textes produits par des rédacteurs universitaires : le métadiscours et les niveaux linguistiques impliqués
Antoine Tassin
,
Nathalie Spanghero-Gaillard
,
Denis Alamargot
Séminaire du LERASS, 2014, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02546606v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Eye Tracking Data during Written Recall: Clues to Subject-Verb Agreement Processing during Translation.
Denis Alamargot
,
Christel Leuwers
,
Gilles Caporossi
,
Virginie Pontart
,
Kathleen. O’brien Ramirez
,
et al.
Past, Present, and Future Contributions of Cognitive Writing Research to Cognitive Psychology, Psychology Press, 2012, ⟨10.4324/9780203805312⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03338210v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|