Filtrer vos résultats
- 96
- 4
- 40
- 29
- 18
- 10
- 3
- 1
- 52
- 50
- 1
- 3
- 3
- 4
- 4
- 1
- 8
- 3
- 6
- 12
- 8
- 11
- 9
- 8
- 4
- 9
- 7
- 62
- 38
- 74
- 29
- 7
- 5
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 100
- 17
- 14
- 12
- 11
- 11
- 11
- 9
- 6
- 6
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
100 résultats
Connaissance de soi, estime de soi et motivation scolaire.Dans E. Bourgeois & B. Galand (Eds.). (Se) motiver à apprendre, PARIS : PUF, pp.27-33, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00296685v1
|
|||
Le rôle modulateur de l'explication de la réussite d'un modèle scolaire sur les performances en mathématiques.Septième Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française., Aug 2008, Iasi, Roumanie
Communication dans un congrès
hal-00296705v1
|
|||
Change and stability in self-views across cultures: Experimental evidence.In S. Guimond (Ed.). Social Comparison Processes and Levels of Analysis. Understanding Culture, Intergroup Relations and Cognition, Cambridge University Press., pp.318-344, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00296689v1
|
|||
Academic failure and psychological disengagement: Can belief in school meritocracy make a difference?Annual Convention of the Society for Personality and Social Psychology (SPSP 2022), Feb 2022, San Francisco, United States.
Poster de conférence
hal-03709322v1
|
|||
Dépassement vs. affirmation de soi et adéquation des filles et des garçons au système universitaire10e Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française (CIPSLF 2014), ADRIPS; LPS, Aug 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03180454v1
|
|||
|
Dealing with a Crisis: Does Covid-19 Promote Traditional Gender Roles?Psychologica Belgica, 2021, 61 (1), pp.212-223. ⟨10.5334/pb.1032⟩
Article dans une revue
hal-03400743v1
|
||
Ne plus apprendre pour se protéger.PsychoMédia, 2005, 6, pp.19-20
Article dans une revue
hal-00114990v1
|
|||
Le soi en psychologie sociale.Identité(s) : L'individu, le groupe, la société., Auxerre : Sciences Humaines Editions., 2004
Chapitre d'ouvrage
hal-00115943v1
|
|||
Minimiser les différences de performance entre filles et garçons en maths et en français : le rôle d'un modèle de réussite scolaire.Huitième Colloque International de Psychologie Sociale Appliquée, Aug 2007, Besancon, France
Communication dans un congrès
hal-00296692v1
|
|||
Prise de risque et genre : effet de la réputation masculine sur l'estime de soi de conduite.Huitième Colloque International de Psychologie Sociale Appliquée., Aug 2007, Besancon, France
Communication dans un congrès
hal-00296695v1
|
|||
|
School as a Zero-Sum Game between Boys and Girls: Gender Differences in PerceptionsInternational Review of Social Psychology, 2018, 31 (1), ⟨10.5334/irsp.158⟩
Article dans une revue
hal-03162303v1
|
||
Characteristics expected in fields of higher education and gender stereotypical traits related to academic success: A mirror effectSocial Psychology of Education, 2015, 18 (4), pp.719-733. ⟨10.1007/s11218-015-9312-z⟩
Article dans une revue
hal-03160396v1
|
|||
Identification and perception of target group informativeness as a way to protect self-esteem in an intergroup comparative context.6th European Social Cognition Network Meeting, 2004, lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
hal-00115442v1
|
|||
The individual as a group member : Stereotypes and prejudice in an intergroup context.Cahiers de Psychologie Cognitive - Current Psychology of Cognition, 2004, 22, pp.379-386
Article dans une revue
hal-00114619v1
|
|||
The self in experimental social psychology : Multiple theoretical approaches for a complex phenomenon.Cahiers de Psychologie Cognitive - Current Psychology of Cognition, 2004, 22, pp.105-116
Article dans une revue
hal-00114630v1
|
|||
Le soi en psychologie socialeCatherine Halpern. Identité(s) : l'individu, le groupe, la société, Éditions Sciences Humaines, pp.41-48, 2016, Ouvrages de synthèse, 9782361063283
Chapitre d'ouvrage
hal-03166230v1
|
|||
Boys, girls, and the school cultural environment: Teachers’ judgment and students’ valuesJournal of Social Psychology, 2016, 157 (5), pp.556 - 570. ⟨10.1080/00224545.2016.1243514⟩
Article dans une revue
hal-01649999v1
|
|||
|
The academic success of boys and girls as an identity issue in gender relations: When the most threatened is not the one expectedJournal of Social Psychology, 2022, 162 (3), pp.316-337. ⟨10.1080/00224545.2021.1902921⟩
Article dans une revue
hal-03400171v1
|
||
Minimiser les différences de performance entre filles et garçons en maths et en français : le rôle d'un modèle de réussite scolaire.Huitième Colloque International de Psychologie Sociale Appliquée., Aug 2007, Besançon, France
Communication dans un congrès
hal-00159426v1
|
|||
Social comparisons across cultures II : Change and stability in self-views across cultures - Experimental evidence.Social comparison and Social Psychology : Understanding cognition, intergroup relations and culture., Cambridge : Cambridge University Press., pp.318-344, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00116024v1
|
|||
Being Outperformed in an Intergroup Context: The Relationship Between Group Status and Self-protective Strategies.British Journal of Social Psychology, 2008, 0, pp.0
Article dans une revue
hal-00296682v1
|
|||
The variable impact of upward and downward social comparisons on self-esteem: When the level of analysis matters.In S. Guimond (Ed.). Social Comparison Processes and Levels of Analysis. Understanding Culture, Intergroup Relations and Cognition, Cambridge University Press., pp.127-150, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00296687v1
|
|||
Estime de soi et réussite scolaire.Dans A. van Zanten (Ed.). Dictionnaire de l'éducation, Paris: PUF, pp.283-288, 2008
Chapitre d'ouvrage
hal-00296690v1
|
|||
Le soi, les autres et la sociétéGrenoble: Presses Universitaires de Grenoble., 2008
Ouvrages
hal-00296691v1
|
|||
|
Links between psychological disengagement from school and different forms of self-esteem in the crucial period of early and mid-adolescenceSocial Psychology of Education, 2020, 23, pp.1539-1564. ⟨10.1007/s11218-020-09592-w⟩
Article dans une revue
hal-02978512v1
|
||
Impact du statut solo sur les performances et le bien être psychologique: rôle des stéréotypes de genre.Huitième Colloque Jeunes Chercheurs., Jun 2007, Aix en provence, France
Communication dans un congrès
hal-00296699v1
|
|||
From social class to self-efficacy: Internalization of low social status pupils’ school performanceSocial Psychology of Education, 2015, 18 (4), pp.769-784. ⟨10.1007/s11218-015-9308-8⟩
Article dans une revue
hal-03160466v1
|
|||
Une expérience de privation relative due au rejet social par les pairs peut-il prédire un désengagement scolaire et nuire à l’estime de soi des élèves ?14e Congrès International de Psychologie Sociale (CIPS 2022), ADRIPS; Laboratoire de Psychologie - EA4139; Université de Bordeaux, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-03863646v1
|
|||
Attentional capture by angry faces is conditional on group membership and social status21st Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCoP 2019), Sep 2019, Tenerife, Spain
Poster de conférence
hal-03002062v1
|
|||
The feminization of school hypothesis called into question among junior and high school studentsBritish Journal of Educational Psychology, 2016, 86 (3), pp.369 - 381. ⟨10.1111/bjep.12111⟩
Article dans une revue
istex
hal-01643417v1
|