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David Roche, Professor of Film Studies, Université Toulouse Jean Jaurès


Article dans une revue19 documents

  • David Roche. Fault lines in Under the Skin (Glazer, 2013): An ethics and aesthetics of the ‘monstrous’. Horror Studies, Intellect, 2017, Horror Studies, 8 (1), pp.45-59. 〈https://www.intellectbooks.co.uk/journals/view-journal,id=151/〉. 〈hal-01526301〉
  • A. Trégouët, A. Delluc, A. Roche, C. Derbois, R. Olaso, et al.. Is there still room for additional common susceptibility alleles for venous thromboembolism?. Journal of Thrombosis and Haemostasis, Wiley, 2016, 14 (9), pp.1798-802. 〈hal-01479762〉
  • D-A Trégouët, A Delluc, A. Roche, C. Derbois, R. Olaso, et al.. Is there still room for additional common susceptibility alleles for venous thromboembolism ?. Journal of Thrombosis and Haemostasis, Wiley, 2016, 14 (9), pp.1798-1802 〈10.1111/jth.13392〉. 〈hal-01360833〉
  • David Roche. Exploiting Exploitation Cinema: An Introduction. Transatlantica. Revue d'études américaines/American Studies Journal, Association Française d’Études Américaines, 2016, Exploiting Exploitation Cinema, 15 (2), 〈http://transatlantica.revues.org/7846〉. 〈hal-01356997〉
  • David Roche. Exprimer l’intime dans “The Fountain” de Darren Aronofsky. CinémAction, Cinémaction ; Filméditions ; Corlet, 2015, De l‘intime dans le cinéma anglophone, 154, pp.113-23. 〈hal-01132184〉
  • David Roche. The Re-make as (Dis)avowal: The Ambivalent Stances of the Hollywood Blockbuster Horror Remakes of the 2000s. Représentations : la revue électronique du CEMRA, Centre d’Etudes sur les Modes de la Représentation Anglophone 2015, Bis repetita placent ? Remake et technologie dans le cinéma et les séries télévisées anglophones, pp.7-19. 〈http://representations.u-grenoble3.fr/spip.php?article37〉. 〈hal-01253866〉
  • David Roche. Choreographing Genre in Kill Bill Vol. 1 & 2 (Quentin Tarantino, 2003 & 2004). Miranda : Revue pluridisciplinaire sur le monde anglophone. Multidisciplinary peer-reviewed journal on the English-speaking world , Laboratoire CAS (Cultures anglo-saxonnes), 2015, Images on the Move: Circulations and Transfers in Film, 10, http://miranda.revues.org/6285. 〈hal-01132116〉
  • David Roche. Le noir chez David Cronenberg ou la persistance des obsessions. CinémAction, Cinémaction ; Filméditions ; Corlet, 2014, 151 (Panorama mondial du film noir), pp.39-47. 〈hal-01018723〉
  • David Roche. Revoir les Final Girls : Massacre à la tronçonneuse (Marcus Nispel, 2003) et Halloween (Rob Zombie, 2007). Interfaces, INFORMS, 2013, 34, pp.165-76. 〈hal-00908319〉
  • David Roche. Tarantino's Round Flat Characters: A (Mainly) Verbal Study of Reservoir Dogs (1992).. Bulletin du Ciclaho, Publidix, 2012, 6, pp.411-31. 〈hal-00716154〉
  • David Roche. Resisting Bodies: Power Crisis / Meaning Crisis in the Zombie Film from 1932 to Today. Textes et Contextes, Université de Bourgogne, Centre Interlangues TIL, 2011, https://revuesshs.u-bourgogne.fr/textes&contextes/document.php?id=1355. 〈https://revuesshs.u-bourgogne.fr/textes&contextes/document.php?id=1355〉. 〈halshs-00682096〉
  • David Roche. "That's Real! That's What You Want!": Producing Fear in George A. Romero's Dawn of the Dead (1978) vs Zack Snyder's remake (2004). Horror Studies, Intellect, 2011, 2 (1), pp.75-87. 〈hal-00600978〉
  • David Roche. Comment Hollywood figure l'intériorité dans les films " hollywoodiens " de David Lynch, Lost Highway (1997), Mulholland Dr. (2001) et Inland Empire (2006). E-rea - Revue électronique d’études sur le monde anglophone, Laboratoire d’Études et de Recherche sur le Monde Anglophone, 2011, 9 (1), http://erea.revues.org/1872. 〈hal-00627897〉
  • David Roche. French Fries, French Foxes and Crazy Frenchmen in Quentin Tarantino's Pulp Fiction (1994) and Roger Avary's Killing Zoe (1994): Reading Hollywood “Frenchness” / French Readings. Bulletin du Ciclaho, Publidix, 2010, 5, pp.291-311. 〈hal-00467639〉
  • David Roche. Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992) and David Lynch's Aesthetics of Frustration. Textes et Contextes, Université de Bourgogne, Centre Interlangues TIL, 2010, http://revuesshs.u-bourgogne.fr/textes&contextes/document.php?id=1103. 〈hal-00586581〉
  • David Roche. (De)constructing "America": the Case of Emir Kusturica's Arizona Dream (1993). European journal of American studies, European Association for American Studies, 2010, http://ejas.revues.org/8653. 〈hal-00535850〉
  • David Roche. Reading the Body in Bret Easton Ellis's American Psycho (1991): Confusing Signs and Signifiers. Groupe de Recherches Anglo-Américaines de Tours, Groupe de recherches anglo-américaines de Tours, Université de Tours, 2009, 5 (1), pp.124-38. 〈halshs-00451731〉
  • David Roche. Books and Letters in Joe Wright's Pride & Prejudice (2005): Anticipating the Spectator's Response through the Thematization of Film Adaptation. Persuasions: the Jane Austen Journal On-Line, Jane Austen Society of North America, 2007, http://www.jasna.org/persuasions/on-line/vol27no2/roche.htm. 〈halshs-00451735〉
  • David Roche. David Cronenberg's Having to Make the Word Be Flesh. Post Script - Essays in Film and the Humanities, Gerald Duchovnay - Texas A&M University - Commerce, 2004, 23 (2), pp.72-87. 〈halshs-00451734〉

Communication dans un congrès3 documents

  • David Roche. Disease and Anti-Naturalism in Raymond Carver's “Fat” and “A Small, Good Thing” and David Lynch's Blue Velvet. Maladie : Représentations dans la littérature et dans les Arts Visuels, 2005, United States. 27-28, pp.159-73, 2007. 〈halshs-00451737〉
  • David Roche. The Death of the Subject in David Lynch's Lost Highway and Mulholland Drive. Poetics of the Subject, 2003, France. 2 (2), http://erea.revues.org/index432.html, 2004. 〈hal-00451742〉
  • David Roche. David Cronenberg : une mission utopique. Max Duperray, Gilles Menegaldo, Dominique Sipière. SAES, 2002, Metz, France. Publications de Provence, pp.163-84, 2006. 〈halshs-00451739〉

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)3 documents

  • David Roche. Making and Remaking Horror in the 1970s and 2000s: Why Don't They Do It Like They Used To?. University Press of Mississippi, pp.352, 2014. 〈hal-00908327〉
  • David Roche. Conversations with Russell Banks. University Press of Mississippi, pp.240, 2010. 〈hal-00451740〉
  • David Roche. L'Imagination malsaine. L'Harmattan, pp.367, 2008. 〈halshs-00451736〉

Chapitre d'ouvrage13 documents

  • David Roche. Lignes de Faille dans Under the Skin (Jonathan Glazer, 2013) : Une esthétique du « monstrueux ». Jean-François Chassay, Hélène Machinal, Myriam Marrache-Gouraud. Signatures du monstre, PU Rennes, pp.285-301, 2017. 〈hal-01580923〉
  • David Roche. Gibsons, Vinyl & First Editions: Gothic Fetishism in Only LoversLeft Alive. Ester Heboyan. Les variations Jarmusch, Artois Presses Université, pp.119-32, 2017, 〈http://apu.univ-artois.fr/Revues-et-collections/Lettres-et-civilisations-etrangeres/Serie-Cinemas/Les-Variations-Jarmusch〉. 〈hal-01578655〉
  • Benoit Mitaine, David Roche, Isabelle Schmitt-Pitiot. « Introduction : Adapter les théories de l’adaptation à la bande dessinée ». Bande dessinée et Adaptation (Littérature, cinéma, TV), Presses universitaires Blaise Pascal (PUBP), 2015, Littératures, 978-2-84516-682-0. 〈http://pubp.univ-bpclermont.fr/public/Accueil.php〉. 〈hal-01104338〉
  • David Roche. (In)stability of Point of View in When a Stranger Calls and Eyes of a Stranger. Wickham Clayton. Style and Form in the Hollywood Slasher, Palgrave Macmillan, 2015, 〈http://www.palgrave.com/fr/book/9781137496461#bibliographic〉. 〈hal-01252507〉
  • David Roche. Mad Narrators & Sadomasochistic Narration in The Blair Witch Project (Daniel Myrick & Eduardo Sánchez, 1999) & Paranormal Activity (Oren Peli, 2007). Nathalie Jaeck, Clara Mallier, Arnaud Schmitt, Romain Girard. Les narrateurs fous / Mad Narrators, Maison des Sciences de l'Homme d'Acquitaine, pp.319-34, 2014. 〈hal-01018748〉
  • David Roche. "More or Less American: Sergio Leone's Vision of America in 'Once Upon a Time in the West' (1968)". Gilles Menegaldo. Europe et Hollywood à l'écran : regards croisés / European and Hollywood CInema: Cultural Exchanges, Michel Houdiard, pp.358-74, 2012. 〈hal-00819023〉
  • David Roche. Bastard Remakes: Homage and Betrayal in "Dawn of the Dead" (Zack Snyder, 2004) and "Halloween" (Rob Zombie, 2007). Sébastien Lefait and Philippe Ortoli. In Praise of Cinematic Bastardy, Cambridge Scholars, pp.136-45, 2012. 〈hal-00708891〉
  • David Roche. Quentin Tarantino's Death Proof (2007): Subverting Gender through Genre or Vice Versa?. Maria del Mar Azcona and Celestino Deleyto. Generic Attractions: New essays on film genre criticism, Michel Houdiard, pp.337-53, 2010. 〈hal-00498763〉
  • David Roche. L'« Horreur viscérale » de David Cronenberg, ou l'horreur de l'« anti-nature ». Anne-Marie Paquet-Deyris. Les Cinémas de l'horreur : Les maléfiques. CinémAction 136, Editions Charles Corlet, pp.141-49, 2010, CinémAction. 〈hal-00515426〉
  • David Roche. The Blues of David Lynch. Raphaëlle Costa de Beauregard. Cinéma et couleur, Michel Houdiard, pp.447-59, 2009. 〈hal-00451391〉
  • David Roche. (De)constructing Lolita as ‘Sexual Object'. Lolita, roman de Vladimir Nabokov (1955) et film (1962) de Stanley Kubrick, Ellipses, pp.171-82, 2009. 〈halshs-00451730〉
  • David Roche. Raymond Carver : Where I'm Calling From. J. P. Pouvelle. Guide de la literature américaine, Ellipses, pp.355-8, 2008. 〈hal-00451744〉
  • David Roche. “Mise en Cadre” of the Social Drama in Joe Wright's Pride & Prejudice (2005). Laurent Bury et Dominique Sipière. Pride and Prejudice : Le roman de Jane Austen et le film de Joe Wright, Ellipses, pp.231-9, 2006. 〈hal-00451743〉

Direction d'ouvrage, Proceedings, Dossier5 documents

Pré-publication, Document de travail2 documents

  • G Chagny, Fabienne Comte, A. Roche. Adaptive estimation of the hazard rate with multiplicative censoring. MAP5 2016-24. 2016. 〈hal-01362694〉
  • David Roche. Comment Hollywood figure l'intériorité dans les films « hollywoodiens » de David Lynch, Lost Highway (1997), Mulholland Drive (2001) et Inland Empire (2006). en cours de publication. 2010. 〈hal-00504083〉