Filtrer vos résultats
- 52
- 6
- 24
- 24
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 4
- 1
- 52
- 6
- 4
- 4
- 6
- 4
- 4
- 4
- 6
- 3
- 9
- 1
- 2
- 2
- 2
- 4
- 1
- 2
- 4
- 47
- 11
- 38
- 38
- 22
- 5
- 4
- 4
- 4
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 58
- 23
- 22
- 11
- 5
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
58 résultats
|
|
triés par
|
|
Towards developable products from a sketchEUROGRAPHICS Poster Proceedings, Apr 2017, Lyon, France
Poster de conférence
hal-01647123v1
|
||
|
Real-time sound synthesis for paper material based on geometric analysisACM SIGGRAPH/Eurographics Symposium on Computer Animation (SCA'16), Jul 2016, Zürich, Switzerland. pp.211-220
Communication dans un congrès
hal-01333238v3
|
||
|
Real-Time Continuous Self-Replicating Details for Shape DeformationComputers and Graphics, 2015, International Conference Shape Modeling International, 51, pp.67-73. ⟨10.1016/j.cag.2015.05.011⟩
Article dans une revue
hal-01152928v1
|
||
|
Active Geometry for Game CharactersMIG 2010 - 3rd International Conference on Motion in Games, Nov 2010, Zeist, Netherlands. pp.170-181, ⟨10.1007/978-3-642-16958-8_17⟩
Communication dans un congrès
hal-00516412v1
|
||
|
Soft Walks: Real-Time, Two-Ways Interaction between a Character and Loose GroundsEurographics (Short), May 2021, Vienna, Austria
Communication dans un congrès
hal-03200160v3
|
||
|
Interactive simulation of plume and pyroclastic volcanic ejectionsProceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques, 2022, 5 (1), pp.1-15. ⟨10.1145/3522609⟩
Article dans une revue
hal-03639288v2
|
||
|
Robust Pointset Denoising of Piecewise-Smooth Surfaces through Line ProcessesComputer Graphics Forum, 2023, 42 (2), pp.175-189. ⟨10.1111/cgf.14752⟩
Article dans une revue
hal-04027983v1
|
||
Animation rapide de personnages et animaux : Skinning à volume constant, ajouts de plis pour la simulation de vêtementsGTAS - Groupe de Travail en Animation et Simulation, Jun 2010, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00516415v1
|
|||
Animation interactive de papier froisséJournées du Groupe de Travail de Modélisation Géométrique, Apr 2015, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01146948v1
|
|||
|
Géométrie active pour l'animation et la modélisationMathématiques générales [math.GM]. Université de Grenoble, 2011. Français. ⟨NNT : 2011GRENM036⟩
Thèse
tel-00635079v1
|
||
|
Une approche implicite pour la modélisation de couches de vêtementsGTMG 2018 - Journées du Groupe de Travail en Modélisation Géométrique, Mar 2018, Aix-en-Provence, France. pp.1-8
Communication dans un congrès
hal-02118948v1
|
||
|
Sketching Folds: Developable Surfaces from Non-Planar SilhouettesACM Transactions on Graphics, 2015, 34 (5), pp.155:1--155:12. ⟨10.1145/2749458⟩
Article dans une revue
hal-01152904v1
|
||
|
Synthèse de son de papier adaptée au mouvement et à la géométrie de la surfaceJournée de l'AFIG, Nov 2015, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01240030v1
|
||
|
Growing Optimized Anisotropic Microstructures with Reaction/DiffusionJournées Françaises d’Informatique Graphique, Nov 2021, Sophia Antipolis, France
Communication dans un congrès
hal-03841181v1
|
||
|
Real-Time Locomotion on Soft Grounds With Dynamic FootprintsFrontiers in Virtual Reality, 2022, 3, ⟨10.3389/frvir.2022.801856⟩
Article dans une revue
hal-03630136v1
|
||
|
The effect of truncation on very small cardiac SPECT camerasystemsLBNL-60680, Lawrence Berkeley National Laboratory, California, USA. 2006
Rapport
hal-03929226v1
|
||
|
Folded Paper Geometry from 2D Pattern and 3D ContourEurographics 2011 (short paper), European Association for Computer Graphics, Apr 2011, Llandudno, United Kingdom. pp.21-24
Communication dans un congrès
inria-00567408v1
|
||
|
Floor Plan Reconstruction from Sparse Views: Combining Graph Neural Network with Constrained DiffusionICCV Workshop on Computer Vision Aided Architectural Design, Oct 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04216274v1
|
||
Déformation d’objet complexe par graphe d’interactionGTMG - Groupe de Travail en Modélisation Géométrique, Apr 2015, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01153787v1
|
|||
|
Modeling Symmetric Developable Surfaces from a Single PhotoJournées Françaises d’Informatique Graphique, Nov 2016, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01670545v1
|
||
Dendry: A Procedural Model for Dendritic PatternsThe ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, May 2019, Montreal, Canada. pp.1-9
Communication dans un congrès
hal-02150651v1
|
|||
|
My Corporis Fabrica Embryo: An ontology-based 3D spatio-temporal modeling of human embryo developmentJournal of Biomedical Semantics, 2015, 6, pp.36:1-15. ⟨10.1186/s13326-015-0034-0⟩
Article dans une revue
hal-01214229v1
|
||
|
Les surfaces gagnent du volumeQuadrature, 2014, 91
Article dans une revue
hal-01017885v1
|
||
|
Déformation interactive par skinning à volume constantGTMG - Groupe de travail en modélisation géométrique, Mar 2008, Mulhouse, France
Communication dans un congrès
hal-00516435v2
|
||
|
Local volume preservation for skinned charactersComputer Graphics Forum, 2008, 27 (7), pp.1919-1927. ⟨10.1111/j.1467-8659.2008.01340.x⟩
Article dans une revue
hal-00319640v1
|
||
|
Animation Wrinkling: Augmenting Coarse Cloth Simulations with Realistic-Looking WrinklesACM Transactions on Graphics, 2010, 29 (5), pp.157. ⟨10.1145/1882261.1866183⟩
Article dans une revue
hal-00516411v3
|
||
|
A Bloch-Torrey Equation for Diffusion in a Deforming MediaLBNL-61295, Lawrence Berkeley National Laboratory, California, USA. 2006
Rapport
hal-03929234v1
|
||
|
Reconstruction and Visualization of Fiber and Sheet Structure with Regularized Tensor Diffusion MRI in the Human HeartLBNL-61064, Lawrence Berkeley National Laboratory, California, USA. 2006
Rapport
hal-03929248v1
|
||
|
Animation Synthesis Triggered by Vocal MimicsMotion, Interaction and Games, Oct 2019, Newcastle, United Kingdom. ⟨10.1145/3359566.3360067⟩
Communication dans un congrès
hal-02307215v1
|
||
|
An Explicit Isometric Reduction of the Unit Sphere into an Arbitrarily Small BallFoundations of Computational Mathematics, 2018, 18 (4), pp.1015-1042. ⟨10.1007/s10208-017-9360-1⟩
Article dans une revue
hal-01647062v1
|
- 1
- 2