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48 résultats

Bringing institutional theory to marketing: Taking stock and future research directions

Karim Ben Slimane , Damien Chaney , Ashlee Humphreys , Bernard Leca
Journal of Business Research, 2019, 105, pp.389-394. ⟨10.1016/j.jbusres.2019.06.042⟩
Article dans une revue hal-02534085v1

Crowdfunding and the redefinition of consumer power: a global perspective

Damien Chaney
2018 AMA Global Marketing SIG Conference, American Marketing Association, May 2018, Santorini, Greece
Communication dans un congrès hal-03003043v1

Spectacularization of tourism experiences through syncretism

Damien Chaney , A. Fuat Firat
25th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, Journal of Retailing and Consumer Services, Jul 2018, Madeira, Portugal
Communication dans un congrès hal-03001472v1

L’expérience patrimoniale dans un musée de marque : quelles conséquences sur la relation consommateur-marque

Rémi Mencarelli , Damien Chaney , Mathilde Pulh
34ème Congrès international de l’Association Française de Marketing, Association française de marketing, May 2018, Strasbourg, France
Communication dans un congrès hal-03003109v1
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How brands mobilize status, reputation, and legitimacy cues to signal their social standing: The case of luxury watchmaking

Déborah Philippe , Alain Debenedetti , Damien Chaney
Marketing Theory, In press, 22 (3), pp.333-358. ⟨10.1177/14705931221089327⟩
Article dans une revue hal-03657352v1

An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making

Maryline Schultz , Damien Chaney , Alain Debenedetti
Journal of retailing and consumer services, 2016, 32 (septembre), pp.218-226. ⟨10.1016/j.jretconser.2016.06.016⟩
Article dans une revue hal-01425364v1

The evoking power of servicescapes: Consumers' inferences of manipulative intent following service environment-driven evocations

Renaud Lunardo , Dominique Roux , Damien Chaney
Journal of Business Research, 2016, 69 (12), pp.6097-6105. ⟨10.1016/j.jbusres.2016.06.017⟩
Article dans une revue hal-02022176v1
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Consumption experience: past, present and future

Damien Chaney , Renaud Lunardo , Rémi Mencarelli
Qualitative Market Research: An International Journal, 2018, 21 (4), pp.402-420
Article dans une revue hal-01951670v1

Conquête ou fidélisation : la perception des stratégies relationnelles d’un festival de musiques actuelles par ses organisateurs et par son public

Damien Chaney
Décisions Marketing, 2011, 63, pp.49-59
Article dans une revue hal-02483492v1

Measuring exchange norms and its impact on satisfaction in a B2C context

Najoua Elommal , Riadh Manita , Damien Chaney
International Journal of Market Research, 2018, 61 (3), pp.302-319. ⟨10.1177/1470785318760202⟩
Article dans une revue hal-02047986v1

When volunteers are also consumers: Exploring volunteers’ co-consumption experience in leisure contexts

Alice Sohier , Romain Sohier , Damien Chaney
Journal of Business Research, 2023, 156, pp.113508. ⟨10.1016/j.jbusres.2022.113508⟩
Article dans une revue hal-04138956v1
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From feeling like home to being at home: The negative outcomes of attachment to commercial places

Alain Debenedetti , Damien Chaney
Journal of retailing and consumer services, 2024, 77, pp.103653. ⟨10.1016/j.jretconser.2023.103653⟩
Article dans une revue hal-04355633v1
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Maintaining legitimacy in contested mature markets through discursive strategies: the case of corporate environmentalism in the French automotive industry

Alain Debenedetti , Déborah Philippe , Damien Chaney , Ashlee Humphreys
Industrial Marketing Management, 2021, 92, pp.332-343
Article dans une revue hal-02493108v1

Rethinking consumer resistance through institutional entrepreneurship

Damien Chaney , Karim Ben Slimane
International Journal of Market Research, 2019, 61 (5), pp.468-477. ⟨10.1177/1470785319864234⟩
Article dans une revue hal-02541234v1

Customer Perceived Value: A Comprehensive Meta-analysis

Damien Chaney , R. Lunardo , R. Mencarelli , D. Grewal , M. Blut
Journal of Service Research, 2023, ⟨10.1177/10946705231222295⟩
Article dans une revue hal-04434023v1

A Research Agenda for the Sustainability of the Tourism Industry: A Childism Perspective on Overtourism

H. Séraphin , Damien Chaney
Journal of Cleaner Production, 2023, 414, ⟨10.1016/j.jclepro.2023.137556⟩
Article dans une revue hal-04435520v1

Dress, transformation, and conformity in the heavy rock subculture

Damien Chaney , Christina Goulding
Journal of Business Research, 2016, 69 (1), pp.155-165
Article dans une revue hal-02047950v1

Megamarketing expanded by neo-institutional theory

Damien Chaney , Karim Ben Slimane , Ashlee Humphreys
Journal of Strategic Marketing, 2015, 24 (6), pp.470-483
Article dans une revue hal-02047952v1

Rock festivals as marketplace icons

Damien Chaney
Consumption, Markets and Culture, 2019, pp.1-8. ⟨10.1080/10253866.2019.1571490⟩
Article dans une revue hal-02534096v1

A principal–agent perspective on consumer co-production: Crowdfunding and the redefinition of consumer power

Damien Chaney
9th International Research Meeting in Business and Management, IPAG Business School Université de Nice Sophia Antipolis, Jul 2018, Nice, France. pp.74-84, ⟨10.1016/j.techfore.2018.06.013⟩
Communication dans un congrès hal-03002972v1

How to maintain brand legitimacy in contested mature markets

Alain Debenedetti , Déborah Philippe , Damien Chaney , Ashlee Humphreys
17èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Université de Rouen Normandie, Nov 2018, Rouen, France. pp.100-109
Communication dans un congrès hal-03000920v1

A measure of revenue management orientation and its mediating role in the relationship between market orientation and performance

Noureddine Selmi , Damien Chaney
Journal of Business Research, 2018, 89, pp.99-109. ⟨10.1016/j.jbusres.2018.04.008⟩
Article dans une revue hal-02047971v1

Financer l’éphémère : les facteurs clés de succès d’une campagne de crowdfunding pour les festivals

Damien Chaney , Bruno Pecchioli
Revue Française de Gestion, 2021, 46 (288), pp.107-127. ⟨10.3166/rfg.2020.00435⟩
Article dans une revue hal-02972689v1
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The consequences of the heritage experience in brand museums on the consumer–brand relationship

Mathilde Pulh , Rémi Mencarelli , Damien Chaney
European Journal of Marketing, 2019, 53 (10), pp.2193-2212. ⟨10.1108/EJM-03-2017-0233⟩
Article dans une revue halshs-02142424v1

Musique enregistrée et stratégies d’artistes

Damien Chaney
Décisions Marketing, 2009, 55, pp.65-67. ⟨10.7193/DM.055.65.67⟩
Article dans une revue halshs-02913436v1

Food packaging and the color red: How negative cognitive associations influence feelings of guilt

Renaud Lunardo , Camille Saintives , Damien Chaney
Journal of Business Research, 2021, 134, pp.589-600. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.05.052⟩
Article dans une revue hal-04455590v1

Towards marketing of functionality: insights from Michelin and Hilti

Karim Ben Slimane , Damien Chaney
Journal of Strategic Marketing, 2014, 23 (3), pp.224-237. ⟨10.1080/0965254X.2014.920903⟩
Article dans une revue hal-02541256v1

Introducing customer blind spots: a cognitive approach on noncustomers

Karim Ben Slimane , Damien Chaney , Ababacar Mbengue
Journal of Strategic Marketing, 2014, 22 (2), pp.135-148. ⟨10.1080/0965254X.2013.876067⟩
Article dans une revue hal-02541258v1
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Consumers' brand heritage experience: between acceptance and resistance

Rémi Mencarelli , Damien Chaney , Mathilde Pulh
Journal of Marketing Management, 2020, 36 (1-2), pp.30-50. ⟨10.1080/0267257X.2019.1692057⟩
Article dans une revue hal-02380341v1

Store support for local producers as a driver of legitimacy and purchase intentions: A moderated mediation model

Philippe Odou , Marie Schill , Damien Chaney , Corentin Roznowicz
Journal of Cleaner Production, 2023, 394, pp.136361. ⟨10.1016/j.jclepro.2023.136361⟩
Article dans une revue hal-04004066v1