Skip to Main content

Keywords

Researcher identifiers

Number of documents

18

CV de Clive Enos Hamilton


Journal articles4 documents

  • Clive E. Hamilton, Lindsey Paek. From blended to e-learning : Evaluating our teaching strategies. ASp - La revue du GERAS, revue.org (en ligne) / Bordeaux : GERAS (imprimé), 2020, 78, pp.47-64. ⟨10.4000/asp.6611⟩. ⟨hal-03100301⟩
  • Natalie Kübler, Clive E. Hamilton. L’exploitation des corpus numériques dans les formations d’anglais scientifique en ligne : une étude de cas. LIDIL - Revue de linguistique et de didactique des langues, UGA Editions, 2018, ⟨10.4000/lidil.5155⟩. ⟨hal-03100279⟩
  • Clive E. Hamilton, Shirley Carter-Thomas. Competing influences: the impact of mode and language on verb type and density in French and English scientific discourse. Chimera: Romance Corpora and Linguistic Studies, Universidad Autónoma de Madrid, 2017, 4 (1), pp.13 - 34. ⟨hal-01570889⟩
  • Clive E. Hamilton. The Contribution of Systemic Functional Grammar to the Error Analysis Framework. Tesol International Journal, English Language Education Publishing, 2015, 10 (1). ⟨halshs-03100716⟩

Directions of work or proceedings2 documents

  • Shirley Carter-Thomas, Clive E. Hamilton. Science, systemic functional linguistics and language change : a festschrift for David Banks. Shirley Carter-Thomas; Clive E. Hamilton. Cambridge Scholars Publishing, pp.248, 2019, 978-1-5275-3908-2. ⟨hal-02400570⟩
  • Clive E. Hamilton, Shirley Carter-Thomas. Spoken and written modes of scientific discourse : some distinctions between English and French. ESFLC 2017 : 27th European Systemic Functional Linguistics Conference, Jun 2017, Salamanca, Spain. Proceedings of the ESFLC 2017 Conference, 2017. ⟨hal-01820393⟩

Conference papers11 documents

  • Clive E. Hamilton. Beyond the lexico-grammatical gates of academic discourse: the case of stance and standing. Colloque. Les genres en anglais de spécialité : définitions, méthodologies d’analyse et retombées pédagogiques, Margaux Coutherut; Gwen Le Cor, Feb 2020, Paris, France. ⟨halshs-03100504⟩
  • Clive E. Hamilton. Exploiter les corpus d’écrits universitaires : le poids de la discipline et le niveau d’expertise. Du recueil de données à l'analyse des corpus en didactique de l’anglais : éthique, procédure, outils, moyens, 2ème journée d'étude de l'ARDAA (Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition), Jan 2020, Nancy, France. ⟨hal-03100916⟩
  • Clive E. Hamilton. Distance auctoriale dans la rédaction des étudiants en L1 et L2.. AFLA - Traiter, explorer et analyser les corpus : quels apports pour la société ?, Julien Longhi; Grégory Miras, Feb 2020, Cergy, France. ⟨halshs-03100470⟩
  • Clive E. Hamilton, Shirley Carter-Thomas. Do English and French do it differently? Comparing mode and genre in scientific discourse. ESFLC 2017 : 27th European Systemic Functional Linguistics Conference, Jun 2017, Salamanque, Spain. ⟨hal-02374165⟩
  • Clive E. Hamilton, Natalie Kübler. An experiment with three genre-specific corpora for teaching EAP to French speakers.. BAAL Corpus SIG symposium: Using Corpora in EAP., Mar 2017, Durham, United Kingdom. ⟨halshs-03100562⟩
  • Clive E. Hamilton. Functional and thematic ngrams in specialized corpora: the case of academic English, French and Spanish.. 9e colloque international de linguistique de corpus : phraséologie en corpus de spécialité, May 2017, Paris, France. ⟨halshs-03100606⟩
  • Clive E. Hamilton, Natalie Kübler. Deux dispositifs d’enseignements hybrides basés sur corpus : résultats et défis.. Entre présence et distance. Accompagner et découvrir des pratiques pédagogiques en langues à l’université, Nov 2017, Paris, France. ⟨halshs-03100590⟩
  • Clive E. Hamilton. Exploring the misuse, underuse and overuse of lexical sequences in English L2 student essays. Repenser le figement : enjeux et perspectives en phraséodidactique des langues, Nov 2016, Paris, France. ⟨halshs-03100630⟩
  • Clive E. Hamilton, Shirley Carter-Thomas. Changing the viewpoint of error analysis : from local to textual. Colloque WRAB III (Writing Research Across Borders), Feb 2014, Paris, France. ⟨hal-01465430⟩
  • Clive E. Hamilton. Can Systemic Functional Grammar’s metafunctions contribute to Error Analysis?. 25th European Systemic Functional Linguistics Conference, Jul 2014, Paris, France. ⟨halshs-03100645⟩
  • Clive E. Hamilton. Changing the viewpoint of error analysis: a systemic functional perspective. 34e colloque du Groupe d’Etude et de Recherche en Anglais de Spécialité, Mar 2013, Cachan, France. ⟨halshs-03100659⟩

Theses1 document

  • Clive E. Hamilton. Cartographie des erreurs en anglais L2 : vers une typologie intégrant système et texte. Linguistique. Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3, 2015. Français. ⟨tel-01378302⟩