- 5
- 2
Claudine Piau-Toffolon
7
Documents
Affiliations actuelles
- 117974
Identifiants chercheurs
- claudine-piau-toffolon
- 0000-0002-8911-6995
- IdRef : 223487236
Présentation
Claudine Piau-Toffolon holds a PHD in Computer Science from the University Paris-Dauphine. Her main domain of studies concerns software development processes. She became assistant professor at the University of Littoral in 1999. After working on several projects related to Technology Enhanced Learning, she joined the IEAH team of the LIUM Laboratory in Le Mans University in 2006. Her main research topics are TEL engineering and more particularly the study of learning design process and its instrumentation. Her work aims to study the development and implementation of methodological and technical tools for teachers, in various pedagogical situations, such as serious games or virtual reality-based games.
Titulaire d’un doctorat en informatique de l’université Paris-Dauphine obtenu en 1997 dans le domaine du génie logiciel, j’ai d’abord été recrutée sur un poste de Maître de Conférences à l’université du Littoral en 1999. Après une reconversion thématique dans les EIAH, j’ai muté en 2006 à Le Mans Université sur un poste au département informatique de l’IUT de Laval. Je suis depuis 2014, en poste au département informatique de la Faculté des Sciences. Mon domaine d’intérêt principal concerne l’ingénierie des EIAH et plus particulièrement la conception pédagogique.
Publications
- 7
- 3
- 3
- 2
- 1
- 7
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Projet en milieu universitaire: vers une gestion collaborative assistée par le webRevue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 2005, 2 (2), pp.28-33
Article dans une revue
hal-01434265v1
|
|
Use of Project-Based Learning and Living Personas to Train Future Designers of Interactive Applications28th International Conference on Systems Engineering, Wroclaw University of science and technology, Dec 2021, Wroclaw, Poland. pp.79-88, ⟨10.1007/978-3-030-92604-5_8⟩
Communication dans un congrès
hal-03706838v1
|
|
Living Persona Technique applied to HCI EducationThe IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) 2018, Apr 2018, Santa Cruz de Tenerife, Spain. pp.57-65
Communication dans un congrès
hal-01797523v1
|
|
Models transformation to implement a Project-Based Collaborative Learning (PBCL) scenario: Moodle case studyThe 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies - ICALT 08, 1st to 5th July 2008 Santander, Cantabria, Spain, Jul 2008, Santander, Spain
Communication dans un congrès
hal-01861671v1
|
Accompagner les projets en milieu universitaire Présentation d'une méthodologie d'encadrement de projets collaboratifs assistée par le Web4ème Colloque « Questions de pédagogies dans l'enseignement supérieur », Louvain-la-Neuve, du 24 au 26 janvier 2007, Jan 2007, Louvain la-Neuve, Belgique. pp.439-446
Communication dans un congrès
hal-01434114v1
|
|
From Classroom to E-learning Teaching : A European Partnership Experiment3Th European Conference on E-Learning (ECEL 04), Nov 2004, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01434513v1
|
|
Use of Project-Based Learning and Living Personas to Train Future Designers of Interactive ApplicationsBorzemski, Leszek; Selvaraj, Henry; Świątek, Jerzy. Advances in Systems Engineering: Proceedings of the 28th International Conference on Systems Engineering, ICSEng 2021, 364, Springer International Publishing, pp.79-88, 2021, Lecture Notes in Networks and Systems, 9783030926038. ⟨10.1007/978-3-030-92604-5_8⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03528667v1
|