Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

26 résultats

Towards a new typology of sport events considering the polycentric approach context

Karina Mukanova , Michel Desbordes , Christopher Hautbois
10th International Sport Business Symposium 2020, Aug 2020, Tokyo, Japan
Communication dans un congrès hal-04311688v1

Management du sport 3.0 : spectacle, fan experience, digital

Michel Desbordes , Christopher Hautbois
Economica, 463 p., 2020, 978-2-7178-7138-8
Ouvrages hal-04326355v1

Sport marketing management and communication

Gilles Erb , Christopher Hautbois
Managing the Business of Sport, Routledge, pp.296-318, 2018, 9781138291386. ⟨10.4324/9781315265476-15⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04338239v1

Public strategies for local development : the effectiveness of an outdoor activities model. Case study of equestrian activities in the Basse-Normandie region of France

Christopher Hautbois , Christophe Durand
Managing Leisure, 2004, 9 (4), pp.212-226. ⟨10.1080/1360671042000317270⟩
Article dans une revue hal-02120266v1

Influence of competitive intensity on stadium attendance. An analysis of the French football Ligue 1 over the period 2009-2019 through a visualization system

Christopher Hautbois , Frédéric Vernier , Nicolas Scelles
Soccer and Society, 2021, 23 (2), pp.201-223. ⟨10.1080/14660970.2021.1920407⟩
Article dans une revue hal-04448483v1

Les territoires et leurs clubs sportifs professionnels : comment concilier, pour le décideur public, marque sportive et marque territoriale ?

Christopher Hautbois , Christophe Durand
Politiques et Management public, 2016, 32 (4), pp.347-366
Article dans une revue hal-02117377v1

Editorial: Psychological dimensions of running and other endurance sports, among unexplored socio-cultural groups

Patxi León-Guereño , Ewa Malchrowicz-Mośko , Christopher Hautbois , Alfonso Valero-Valenzuela
Frontiers in Psychology, 2023, 14, ⟨10.3389/fpsyg.2023.1118144⟩
Article dans une revue hal-04312432v1

La légitimation de l’intervention publique dans le secteur des événements sportifs : une analyse du rôle des pratiques de responsabilité sociale

Djaballah Mathieu , Christopher Hautbois , Michel Desbordes
Revue Européenne de Management du sport, 2011, 33, pp.5-27
Article dans une revue hal-04448529v1

Management du sport 3.0 : spectacle, fan experience, digital

Michel Desbordes , Christopher Hautbois
Economica. , 2020
Ouvrages hal-04342939v1

The global sport economy

Michel Desbordes , Pascal Aymar , Christopher Hautbois
Routledge. Routledge, 2019, 9780367729004
Ouvrages hal-04342916v1
Image document

The social impact of participative sporting events: a cluster analysis of marathon participants based on perceived benefits

Christopher Hautbois , Mathieu Djaballah , Michel Desbordes
Sport in Society, 2019, 23 (2), pp.335-353. ⟨10.1080/17430437.2019.1673371⟩
Article dans une revue hal-03550843v1
Image document

The expected social impact of the Winter Olympic Games and the attitudes of non-host residents toward bidding: The Beijing 2022 bid case study

Christopher Hautbois , Michel Desbordes , Dongfeng Liu
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2017, 18 (4), ⟨10.1108/IJSMS-11-2017-099⟩
Article dans une revue hal-03550834v1

The Global Sport Economy

Michel Desbordes , Pascal Aymar , Christopher Hautbois
Routledge, 338 p., 2019, ⟨10.4324/9780429055034⟩
Ouvrages hal-04321663v1
Image document

Stadiums vs fan zones. The influence of attending place on UEFA Euro 2016’s host cities’ image

Christopher Hautbois , Mathieu Djaballah , Michel Desbordes
Soccer and Society, 2020, 21 (5), pp.572-583. ⟨10.1080/14660970.2019.1694006⟩
Article dans une revue hal-03550829v1

Management et marketing des stations de montagne

Armelle Solelhac , Christopher Hautbois
Presses universitaires du sport : Territorial Editions, 188 p., 2019, 978-2-8186-1594-2
Ouvrages hal-04321462v1

Le rôle du sport dans la construction des marques territoriales

Christopher Hautbois
Marketing du sport : Une vision internationale, De Boeck Supérieur, 37-50 (Chapitre 3), 2018, ⟨10.3917/dbu.desbo.2018.01.0037⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04343265v1
Image document

Sustainability in Sport: Sport, Part of the Problem … and of the Solution

Christopher Hautbois , Michel Desbordes
Sustainability, 2023, 15, ⟨10.3390/su151511820⟩
Article dans une revue hal-04252259v1

Stratégies de communication des collectivités locales : les événements sportifs peuvent-ils changer l’image d’un territoire ? Le cas de la Seine-Saint-Denis

Christopher Hautbois , Michel Desbordes
Politiques et Management public, 2011, 28 (4), pp.467-488
Article dans une revue hal-04448538v1

APS et mesure de l'injection économique initiale : le cas du tourisme sportif – Application au Centre régional de nautisme de Granville

Christopher Hautbois
Revue Européenne de Management du sport, 2003, 9, pp.73-108
Article dans une revue hal-04448574v1

La perception des acteurs comme indicateur de performance de l’action publique : le cas de l’intervention publique locale en faveur des activités équestres en Basse-Normandie

Christopher Hautbois , Christophe Durand
Movement & Sport Sciences - Science & Motricité, 2006, 58, pp.105-115. ⟨10.3917/sm.058.0105⟩
Article dans une revue hal-02120264v1

An analysis of the territories potential for the outdoor activities development: case study of France

Christopher Hautbois , Pascal Mao , Marc Langenbach
Society & Leisure, 2010, 32 (2), pp.299-314
Article dans une revue halshs-00695240v1

Improving territorial image through sport-based communication by local government bodies: a case study of the French Seine-Saint-Denis department

Christopher Hautbois , Michel Desbordes , David Pierce
International Journal of Sport Communication, 2010, 4 (3), pp.336-354
Article dans une revue hal-04448549v1

Management global du sport: marketing, gouvernance, industrie et distribution

Pascal Aymar , Michel Desbordes , Christopher Hautbois
Amphora, 429 p., 2019, 978-275-760-384-0
Ouvrages hal-04321428v1

The Influence of Medium-Scale Host Cities' Image On Mega-Sporting Events: The UEFA Euro 2016

Christopher Hautbois , Dongfeng Liu , Mathieu Djaballah
Event Management, 2023, 27 (1), pp.91-106. ⟨10.3727/152599522X16419948694973⟩
Article dans une revue hal-04312408v1

The role of sport in destination branding strategies

Christopher Hautbois
International Sport Marketing : Issues and Practice, Routledge, 14 p. (Chapter 3), 2019, 9780429055089. ⟨10.4324/9780429055089-4⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04338340v1

Développement des sports de nature et de montagne en France : diagnostic comparé des ressources territoriales

Pascal Mao , Christopher Hautbois , Marc Langenbach
Géographie, Économie, Société, 2009, 11 (4), pp.301-313
Article dans une revue halshs-00695237v1