Accéder directement au contenu

Christophe Jouffrais

Christophe Jouffrais (DR CNRS) Directeur de Cherchons Pour Voir, Toulouse, FR Directeur de l'IPAL, IRL2955 (CNRS-NUS-A*STAR), Singapour
4
Documents
Affiliations actuelles
  • 441569
  • 398184
  • 220880
  • 1039637
  • 34499
Identifiants chercheurs
  • IdHAL christophe-jouffrais
  • ResearcherId : A-7317-2008
  • ORCID 0000-0002-0768-1019
  • Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=OVUHrMAAAAAJ&hl=fr
  • IdRef : 15912820X
  • ResearcherId : http://www.researcherid.com/rid/A-7317-2008
Contact

Domaines de recherche

Informatique Sciences cognitives Technologies Émergeantes [cs.ET] Interface homme-machine [cs.HC]

Publications

956108

Static and dynamic space: Verbal-gestural description of place and route in children

Katerina Fibigerova , Valérie Tartas , Christophe Jouffrais , Bernard Oriola
I5th Congress of the International for the Study of Child Language (IASCL 2021), International Association for the Study of Child Language (IASCL), Jul 2021, Philladelphia, United States
Communication dans un congrès hal-03511022v1

Global-Synthetic Nature of Gestures in Verbal Route Descriptions

Katerina Fibigerova , Valérie Tartas , Christophe Jouffrais , Bernard Oriola
7th Conference on Gesture and Speech in Interaction (GESPIN 2020), Sep 2020, Stockholm, Sweden
Communication dans un congrès hal-03511032v1

Des objets tangibles aux cartes interactives pour se déplacer et apprendre l’espace : deux exemples auprès d’un public déficient visuel

Quentin Chibaudel , Lachezar Dimitrov , Bernard Oriola , Christophe Jouffrais , Katerina Fibigerova
Joël Bisault. Objets pour apprendre, objets à apprendre : quelles pratiques enseignantes pour quels enjeux ? ISTE Ed., inPress
Chapitre d'ouvrage hal-03510819v1

Professional Report: From Tangible Objects to Interactive Maps for Moving Around and Learning an Area

Quentin Chibaudel , Lachezar Dimitrov , Bernard Oriola , Christophe Jouffrais , Katerina Fibigerova
Joël Bisault; Roselyne Le Bourgeois; Jean-François Thémines; Mickaël Le Mentec; Céline Chauvet-Chanoine. Objects to Learn About and Objects for Learning 2 : Which Teaching Practices for Which Issues?, 11 (chapter 5), Wiley, pp.95-110, 2022, Science, Society and New Technologies Series - Education Set, 978-1786307743. ⟨10.1002/9781119902461.ch5⟩
Chapitre d'ouvrage hal-03964105v1