Skip to Main content

Keywords

Researcher identifiers

  • IdHAL : christine-lambey-checchin
Number of documents

21

Christine LAMBEY-CHECCHIN


Journal articles10 documents

  • Christine Lambey-Checchin, Matthieu Lardeau. A la recherche d’un équilibre dans la gestion des tensions : comparaison de deux associations d’insertion sociale. Revue de l'Organisation Responsable, ESKA, 2019, 14 (2), pp.5-17. ⟨10.3917/ror.142.0005⟩. ⟨hal-02372339⟩
  • Joseph Kaswengi, Christine Lambey-Checchin. How logistics service quality and product quality matter in the retailer-customer relationship of food drive-throughs: The role of perceived convenience. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management , Emerald 2019. ⟨halshs-03018336⟩
  • Martha Orellano, Christine Lambey-Checchin, Khaled Medini, Gilles Neubert. Towards an integration of lifecycle thinking into PSS business models. Procedia CIRP, ELSEVIER, 2018, pp.291-296. ⟨10.1016/j.procir.2018.04.017⟩. ⟨hal-02312208⟩
  • Mbaye Fall Diallo, Christine Lambey-Checchin. Consumers’ Perceptions of Retail Business Ethics and Loyalty to the Retailer: The Moderating Role of Social Discount Practices. Journal of Business Ethics, Springer Verlag, 2017, 141 (3), pp.435-449. ⟨10.1007/s10551-015-2663-8⟩. ⟨hal-03185737⟩
  • Gilles Neubert, Christine Lambey-Checchin, Jean-Pierre Bosle. Proposition de valeur durable : quels freins à l’adoption d’une offre innovante produit/service ? : Le cas de la douchette dans le domaine hospitalier. Logistique et Management, 2017, 289-302 p. ⟨hal-02312086⟩
  • Gilles Neubert, Christine Lambey-Checchin, Jean-Pierre Bosle. Proposition de valeur durable : quels freins à l’adoption d’une offre innovante produit/service ? Le cas de la douchette dans le domaine hospitalier. Logistique & Management, Taylor & Francis, 2017, pp.1 - 14. ⟨10.1080/12507970.2017.1383862⟩. ⟨hal-01650826⟩
  • Mbaye Fall Diallo, Joseph Kaswengi, Christine Lambey-Checchin. Influence du prix sur le choix des marques discount. Revue Française de Gestion, Lavoisier, 2017, 43 (266), pp.111 - 125. ⟨10.3166/rfg.2017.00156⟩. ⟨hal-01650823⟩
  • Gilles Neubert, Christine Lambey-Checchin. The Sustainable value proposition of PSSs: the case of ECOBEL “Shower head”. Procedia CIRP, ELSEVIER, 2016, pp.12-17. ⟨10.1016/j.procir.2016.03.043⟩. ⟨hal-02312209⟩
  • Corinne Rochette, François Cassière, Samuel Lagrange, Christine Lambey-Checchin. Réinventer l’agence bancaire de demain. Revue Française de Gestion, Lavoisier, 2016, 42 (259), pp.101 - 119. ⟨10.3166/rfg.2016.00073⟩. ⟨hal-01734728⟩
  • Sonia Capelli, Bruno Ferreira, Christine Lambey-Checchin. Comment faire évoluer les prix en situation de crise ? Le cas d’une pénurie de carburant. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2013, 71 (3), p.77-92. ⟨halshs-01128798⟩

Conference papers9 documents

  • Christine Lambey-Checchin, Martha Orellano, Khaled Medini, Gilles Neubert. REPRESENTATIONS DE LA VALEUR DURABLE EN CONTEXTE D’ACHAT BTOBTOE : LE CAS DES VETEMENTS DE TRAVAIL (EPI). Journée du Marketing & Développement Durable (JMDD), labellisée AFM, Feb 2020, Strasbourg, France. ⟨halshs-03018337⟩
  • Christine Lambey-Checchin, Andrea Sanchez Romero. LES EFFETS DES VENTES PRIVÉES SUR LE PROCESSUS DE VALORISATION DES MARQUES DE LUXE : L’EFFET MODÉRATEUR DU MESSAGE PROMOTIONNEL. 7ème édition du Colloque Prix & Valeur, Journée labellisée AFM, Jun 2020, Tours - e-conference, France. ⟨halshs-03018342⟩
  • Martha Orellano, Khaled Medini, Christine Lambey-Checchin, Gilles Neubert. A system modelling approach to collaborative PSS design. 11th CIRP Conference on Industrial Product-Service Systems, May 2019, Hong Kong, China. ⟨10.1016/j.procir.2019.03.089⟩. ⟨hal-02460207⟩
  • Martha Orellano, Khaled Medini, Christine Lambey-Checchin, Maria-Franca Norese, Gilles Neubert. A Multi-criteria Approach to Collaborative Product-Service Systems Design. IFIP International Conference on Advances in Production Management Systems (APMS), Sep 2019, Austin, TX, United States. pp.481-492, ⟨10.1007/978-3-030-29996-5_56⟩. ⟨emse-02278782⟩
  • Martha Orellano, Christine Lambey-Checchin, Khaled Medini, Gilles Neubert. The demand-pull approach to business model innovation through product-service systems: A case study. IFIP International Conference on Advances in Production Management Systems (APMS), Aug 2018, Seoul, South Korea. pp.201-210, ⟨10.1007/978-3-319-99704-9_25⟩. ⟨emse-01885109⟩
  • Mbaye Fall Diallo, Joseph Kaswengi, Rhiad Lladhari, Christine Lambey-Checchin. Achat des produits équitables sous marques labellisées : comment la situation économique agit sur les effets des leviers marketing?. Congrès de l'AFM, May 2017, Tours, France. ⟨hal-01656345⟩
  • Mbaye Fall Diallo, Christine Lambey-Checchin. Effects of corporate social responsibility on loyalty: Evidence from retail stores. Colloque EAERCD Etienne THIL, Jul 2017, Dublin, Ireland. ⟨hal-01655830⟩
  • Mbaye Fall Diallo, Christine Lambey-Checchin. Relationships between CSR and customer loyalty: what lessons for retailers?. RIODD 2016, Jul 2016, Saint-Étienne, France. ⟨hal-01349979⟩
  • Christine Lambey-Checchin. Le mixed price bundling, une stratégie marketing alternative ? Le cas bancaire des « offres jeunes ». Congrès International de l'Association Française de Marketing, May 2013, La Rochelle, France. ⟨hal-01507451⟩

Directions of work or proceedings1 document

  • Martha Orellano, Christine Lambey-Checchin, Khaled Medini, Gilles Neubert. Towards an integration of lifecycle thinking into PSS business models. 10th CIRP Conference on Industrial Product-Service Systems, IPS2 2018, May 2018, Linköping, Sweden. 73, pp 291-296, 2018, 10th CIRP Conference on Industrial Product-Service Systems, IPS2 2018, 29-31 May 2018, Linköping, Sweden, ⟨10.1016/j.procir.2018.04.017⟩. ⟨emse-01954877⟩

Preprints, Working Papers, ...1 document

  • Sonia Capelli, Bruno Ferreira, Christine Lambey-Checchin. Comment faire évoluer les prix en situation de crise ? Le cas d'une pénurie de carburant. 2011. ⟨halshs-00704874⟩