|
|
Attitudes toward Product Placement: A Cross-Cultural Analysis in Tunisia, France, Italy, and Poland
Slim Khalbous
,
Donata Vianelli
,
Tomasz Domanski
,
Christian Dianoux
,
Meriem Maazoul
Article dans une revue
hal-01369730v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'influence de la publicite comparative sur la memorisation et les attitudes: Experimentation dans le contexte francais
C. Dianoux
,
J.-L. Herrmann
Article dans une revue
hal-02169882v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
Article dans une revue
istex
hal-02169889v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La complexité des marchés, une source d’innovation pour le marketing ?
Christian Dianoux
,
Béatrice Siadou-Martin
Article dans une revue
hal-03010734v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
A cross-european perspective on attitudes toward advertising in general and attitude toward an ad
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
,
Galjina Ognjanov
41th Annual Conference of European Marketing Academy, 2012, LISBONNE, Portugal
Communication dans un congrès
hal-03010831v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Comparative advertising’s novelty and persuasion outcomes: insights from France, United Kingdom and United States
Dan Petrovici
,
Christian Dianoux
,
John Ford
,
Jean-Luc Herrmann
,
Jerryl Whitelock
43rd annual conference EMAC 2014: Paradigm shifts & Interactions , EMAC, European Marketing Academy, Jun 2014, Valence Spain
Communication dans un congrès
hal-01376528v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Communication strategy and effects of nudity in advertising in Serbia
Galjina Ognjanov
,
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
Edited by Slowomir Smyczek and Mario Glowick. Consumer behavior and marketing strategies of companies in the European market, pp.101-118, 2010
Chapitre d'ouvrage
hal-03011025v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Testing the French Ad-evoked Nostalgia Scale in a Nomological Network
Altaf Merchant
,
John Ford
,
Dianoux Christian
,
Jean-Luc Herrmann
Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, 2015, DENVER, United States
Communication dans un congrès
hal-03010825v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La perception du vendeur connecté par le client. Une approche exploratoire à partir de la valeur de magasinage
Madiha Bendjaballah
,
Christian Dianoux
Colloque Marketing Digital, Sep 2020, PARIS, France
Communication dans un congrès
hal-02977370v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Advertising in Czech and French Magazines
Christian Dianoux
,
Jana Kettnerová
,
Zdenek Linhart
Ed. Jorma Larimo. Contemporary EuroMarketing: Entry and Operational Decision Making, pp.139-152, 2007, 13:978-0-7890-3540-0
Chapitre d'ouvrage
hal-03011101v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Vers une communication client/vendeur médiatisée par l'usage de l'instrument digital
Madiha Bendjaballah
,
Christian Dianoux
,
Sandrine Heitz-Spahn
8ème Journée de Recherche en Marketing du Grand Est, Mar 2022, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-03542762v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La question de la publicité comparative au Liban
Boulos Jean-Claude
,
Christian Dianoux
,
Jean-Claude Boulos
,
Jean-Luc Herrmann
,
Clark Khadige
Revue de la Faculté de Gestion et de Management , 2001, 13, pp.137-165
Article dans une revue
hal-03011126v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The Attitude toward advertising in general and Attitude toward specific ads: is it the same influence whatever the countries?
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
,
L. Vnouckova
12th Vaasa Conference on International Business, Aug 2013, Vaasa, Finland
Communication dans un congrès
hal-01375361v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Quand le client interagit avec un vendeur équipé d'un assistant de vente mobile : le rôle médiateur du jugement de chaleur humaine et compétence du vendeur perçue par le client
Madiha Bendjaballah
,
Christian Dianoux
,
Sandrine Heitz-Spahn
22ème Colloque du Marketing Digital, Université Paris Sorbonne, Sep 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04231717v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La mesure de la satisfaction a-t-elle toujours du sens quelle que soit l’activité ?
Nora Bezaz
,
Christian Dianoux
,
Géraldine Thévenot
Article dans une revue
hal-03515344v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Cognitive and affective reactions to nudity in advertising in Serbia
Galjina Ognjanov
,
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
,
Jelena Filipovich
Ekonomske teme, 2009, 4, pp.33-48
Article dans une revue
hal-03011043v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Can advertising influence the results of hedonic tests for food products?
Christian Dianoux
,
Dan Petrovici
,
Anne-Laure Minondo
Article dans une revue
hal-02169911v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'efficacité comparée de trois médias électroniques opt-in dans le cadre d'une campagne promotionnelle : quelles implications pour le manager?.
Christian Dianoux
,
Martine Fournier
,
Jean-Pierre Mouline
,
Gildas Adjovi
Article dans une revue
hal-01380660v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L’engagement des marques à l’égard de la crise sanitaire sur les médias sociaux
Nora Bezaz
,
Loic Comino
,
Christian Dianoux
,
Renaud Frazer
,
Jennifer Ramone-Louis
,
et al.
Grand Est Numérique, Sep 2021, METZ, France
Communication dans un congrès
hal-03343903v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Half or Full Page for Print Ads? The Case of a Well Known Brand in Three European Countries
Christian Dianoux
,
Zdenek Linhart
,
Jana Kettnerová
Ed. Jorma Larimo. Perspectives on Internationalization and International Management, pp.251-262, 2008
Chapitre d'ouvrage
hal-03011091v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
A Cross-Cultural Analysis of Direct vs. Indirect Comparative Advertising: The Role of Consumer Motivation and Perceived Manipulative Intent
Dan Petrovici
,
Christian Dianoux
,
John Ford
,
Jean-Luc Herrmann
,
Jeryl Whitelock
Communication dans un congrès
hal-01697939v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Comparative advertising: citing or not the leading brand and its price
Christian Dianoux
,
Jean‐luc Herrmann
,
Helen Zeitoun
Article dans une revue
hal-02169857v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'influence de la publicite comparative sur la memorisation et les attitudes: Experimentation dans le contexte francais
C. Dianoux
,
J.-L. Herrmann
Article dans une revue
hal-02169874v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Communication persuasive : illustrations dans le contexte digital
Christian Dianoux
,
Jean-Luc Herrmann
,
Mathieu Kacha
,
Lombard Gauthier
,
Nora Bezaz
,
et al.
Salon #GEN 2021 - Rdv business et Numérique du Grand Est - Centre des Congrès METZ, Sep 2021, Metz, France
Communication dans un congrès
hal-03398829v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'influence de la publicité comparative sur la mémorisation et les attitudes: Expérimentation dans le contexte français
C. Dianoux
,
J.-L. Herrmann
Article dans une revue
hal-02018931v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Nudge Marketing: an innovative way to encourage more responsible behavior? Which devices with what theoretical foundations?
Christian Dianoux
,
Sandrine Heitz-Spahn
,
Béatrice Siadou-Martin
,
Géraldine Thévenot
,
Hélène Yildiz
2nd ARTEM Organizational Creativity and Sustainability International Conference, 2017, NANCY, France
Communication dans un congrès
hal-03010759v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Dans quelle mesure les enquêtes de satisfaction en EHPAD sont-elles pertinentes?
Nora Bezaz
,
Christian Dianoux
,
Géraldine Thévenot
Première Rencontre Interdisciplinaire Handicap Et Consommation, Mar 2019, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02511395v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Speaker
Jean-Luc Herrmann
,
Christian Dianoux
,
Mathieu Kacha
,
Gautier Lombard
,
Madiha Bendjaballah
Salon #GEN 2020 - Rdv business et Numérique du Grand Est, Sep 2020, Metz Cedex 01, France
Communication dans un congrès
hal-03010100v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Eclairages sur la communication des entreprises lors de la crise de la COVID-19 : que dire et comment le dire ?
Christian Dianoux
,
Béatrice Siadou-Martin
Article dans une revue
hal-03014713v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La tablette/Smartphone un atout majeur de la relation client ?
Christian Dianoux
,
Jean-Pierre Mouline
,
Justine Colas
Colloque Scientifique International en Marketing, COSIM, 2ème édition, Dec 2017, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès
hal-02537658v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|