Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

77 résultats

L'influence de la publicité comparative sur la mémorisation et les attitudes: Expérimentation dans le contexte français

C. Dianoux , J.-L. Herrmann
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2001, 16 (2), pp.33-50. ⟨10.1177/076737010101600203⟩
Article dans une revue hal-02018931v1

Nudge Marketing: an innovative way to encourage more responsible behavior? Which devices with what theoretical foundations?

Christian Dianoux , Sandrine Heitz-Spahn , Béatrice Siadou-Martin , Géraldine Thévenot , Hélène Yildiz
2nd ARTEM Organizational Creativity and Sustainability International Conference, 2017, NANCY, France
Communication dans un congrès hal-03010759v1

Dans quelle mesure les enquêtes de satisfaction en EHPAD sont-elles pertinentes?

Nora Bezaz , Christian Dianoux , Géraldine Thévenot
Première Rencontre Interdisciplinaire Handicap Et Consommation, Mar 2019, Nancy, France
Communication dans un congrès hal-02511395v1

Speaker

Jean-Luc Herrmann , Christian Dianoux , Mathieu Kacha , Gautier Lombard , Madiha Bendjaballah
Salon #GEN 2020 - Rdv business et Numérique du Grand Est, Sep 2020, Metz Cedex 01, France
Communication dans un congrès hal-03010100v1

Eclairages sur la communication des entreprises lors de la crise de la COVID-19 : que dire et comment le dire ?

Christian Dianoux , Béatrice Siadou-Martin
Projectics / Proyéctica / Projectique, 2020, 3 (27), pp.9-20. ⟨10.3917/proj.027.0009⟩
Article dans une revue hal-03014713v1

La tablette/Smartphone un atout majeur de la relation client ?

Christian Dianoux , Jean-Pierre Mouline , Justine Colas
Colloque Scientifique International en Marketing, COSIM, 2ème édition, Dec 2017, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès hal-02537658v1

Ad formats in the Arab-Muslim context: what are the trends? The case of Saudi Arabia and Morocco

Christian Dianoux , H Elbardai , Z Linhart
12th Vaasa Conference on International Business, Aug 2013, Vaasa, Finland
Communication dans un congrès hal-01375358v1

La pubblicità comparativa in Europa : bilancio e prospettive

Christian Dianoux , Jean-Luc Herrmann
Micro & Macro Marketing, 2001, Aprile (1), pp.143-168. ⟨10.1431/2894⟩
Article dans une revue hal-03011124v1
Image document

Attitudes toward Product Placement: A Cross-Cultural Analysis in Tunisia, France, Italy, and Poland

Slim Khalbous , Donata Vianelli , Tomasz Domanski , Christian Dianoux , Meriem Maazoul
International Journal of Marketing Studies, 2013, 5 (2), pp.138-153. ⟨10.5539/ijms.v5n2p138⟩
Article dans une revue hal-01369730v1

L'influence de la publicite comparative sur la memorisation et les attitudes: Experimentation dans le contexte francais

C. Dianoux , J.-L. Herrmann
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2001, 16 (2), pp.33-50. ⟨10.1177/076737010101600203⟩
Article dans une revue hal-02169882v1

The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries

Christian Dianoux , Zdenek Linhart
International Marketing Review, 2010, 27 (5), pp.562-578. ⟨10.1108/02651331011076590⟩
Article dans une revue istex hal-02169889v1

La complexité des marchés, une source d’innovation pour le marketing ?

Christian Dianoux , Béatrice Siadou-Martin
Projectics / Proyéctica / Projectique, 2018, 21 (3), pp.5-7. ⟨10.3917/proj.021.0005⟩
Article dans une revue hal-03010734v1

A cross-european perspective on attitudes toward advertising in general and attitude toward an ad

Christian Dianoux , Zdenek Linhart , Galjina Ognjanov
41th Annual Conference of European Marketing Academy, 2012, LISBONNE, Portugal
Communication dans un congrès hal-03010831v1

Comparative advertising’s novelty and persuasion outcomes: insights from France, United Kingdom and United States

Dan Petrovici , Christian Dianoux , John Ford , Jean-Luc Herrmann , Jerryl Whitelock
43rd annual conference EMAC 2014: Paradigm shifts & Interactions , EMAC, European Marketing Academy, Jun 2014, Valence Spain
Communication dans un congrès hal-01376528v1

Communication strategy and effects of nudity in advertising in Serbia

Galjina Ognjanov , Christian Dianoux , Zdenek Linhart
Edited by Slowomir Smyczek and Mario Glowick. Consumer behavior and marketing strategies of companies in the European market, pp.101-118, 2010
Chapitre d'ouvrage hal-03011025v1

Testing the French Ad-evoked Nostalgia Scale in a Nomological Network

Altaf Merchant , John Ford , Dianoux Christian , Jean-Luc Herrmann
Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, 2015, DENVER, United States
Communication dans un congrès hal-03010825v1

Cognitive and affective reactions to nudity in advertising in Serbia

Galjina Ognjanov , Christian Dianoux , Zdenek Linhart , Jelena Filipovich
Ekonomske teme, 2009, 4, pp.33-48
Article dans une revue hal-03011043v1

Can advertising influence the results of hedonic tests for food products?

Christian Dianoux , Dan Petrovici , Anne-Laure Minondo
International Journal of Advertising, 2015, 32 (4), pp.617-632. ⟨10.2501/IJA-32-4-617-632⟩
Article dans une revue hal-02169911v1

L'efficacité comparée de trois médias électroniques opt-in dans le cadre d'une campagne promotionnelle : quelles implications pour le manager?.

Christian Dianoux , Martine Fournier , Jean-Pierre Mouline , Gildas Adjovi
Revue management & avenir, 2012, 58, pp.189 - 208. ⟨10.3917/mav.058.0189⟩
Article dans une revue hal-01380660v1

L’engagement des marques à l’égard de la crise sanitaire sur les médias sociaux

Nora Bezaz , Loic Comino , Christian Dianoux , Renaud Frazer , Jennifer Ramone-Louis , et al.
Grand Est Numérique, Sep 2021, METZ, France
Communication dans un congrès hal-03343903v1

Half or Full Page for Print Ads? The Case of a Well Known Brand in Three European Countries

Christian Dianoux , Zdenek Linhart , Jana Kettnerová
Ed. Jorma Larimo. Perspectives on Internationalization and International Management, pp.251-262, 2008
Chapitre d'ouvrage hal-03011091v1

A Cross-Cultural Analysis of Direct vs. Indirect Comparative Advertising: The Role of Consumer Motivation and Perceived Manipulative Intent

Dan Petrovici , Christian Dianoux , John Ford , Jean-Luc Herrmann , Jeryl Whitelock
18th Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, Jul 2015, Bari, Italy. pp.495-496, ⟨10.1007/978-3-319-29877-1_100⟩
Communication dans un congrès hal-01697939v1

Comparative advertising: citing or not the leading brand and its price

Christian Dianoux , Jean‐luc Herrmann , Helen Zeitoun
Journal of Consumer Marketing, 2013, 30 (4), pp.345-354. ⟨10.1108/JCM-02-2013-0454⟩
Article dans une revue hal-02169857v1

L'influence de la publicite comparative sur la memorisation et les attitudes: Experimentation dans le contexte francais

C. Dianoux , J.-L. Herrmann
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2001, 16 (2), pp.33-50. ⟨10.1177/076737010101600203⟩
Article dans une revue hal-02169874v1

Communication persuasive : illustrations dans le contexte digital

Christian Dianoux , Jean-Luc Herrmann , Mathieu Kacha , Lombard Gauthier , Nora Bezaz , et al.
Salon #GEN 2021 - Rdv business et Numérique du Grand Est - Centre des Congrès METZ, Sep 2021, Metz, France
Communication dans un congrès hal-03398829v1
Image document

La perception du vendeur connecté par le client. Une approche exploratoire à partir de la valeur de magasinage

Madiha Bendjaballah , Christian Dianoux
Colloque Marketing Digital, Sep 2020, PARIS, France
Communication dans un congrès hal-02977370v1

Advertising in Czech and French Magazines

Christian Dianoux , Jana Kettnerová , Zdenek Linhart
Ed. Jorma Larimo. Contemporary EuroMarketing: Entry and Operational Decision Making, pp.139-152, 2007, 13:978-0-7890-3540-0
Chapitre d'ouvrage hal-03011101v1
Image document

Vers une communication client/vendeur médiatisée par l'usage de l'instrument digital

Madiha Bendjaballah , Christian Dianoux , Sandrine Heitz-Spahn
8ème Journée de Recherche en Marketing du Grand Est, Mar 2022, Nancy, France
Communication dans un congrès hal-03542762v1

La question de la publicité comparative au Liban

Boulos Jean-Claude , Christian Dianoux , Jean-Claude Boulos , Jean-Luc Herrmann , Clark Khadige
Revue de la Faculté de Gestion et de Management , 2001, 13, pp.137-165
Article dans une revue hal-03011126v1

The Attitude toward advertising in general and Attitude toward specific ads: is it the same influence whatever the countries?

Christian Dianoux , Zdenek Linhart , L. Vnouckova
12th Vaasa Conference on International Business, Aug 2013, Vaasa, Finland
Communication dans un congrès hal-01375361v1