- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Chloé Mercier
14
Documents
Identifiants chercheurs
- chloe-mercier
- 0000-0002-5069-3138
Présentation
Currently a PhD student in Mnemosyne team (Inria, IMN, Bordeaux Neurocampus) in partnership with the LINE (Laboratory of Digital Innovation in Education, Université Côte d'Azur, Nice).
Participating in Inria's exploratory action "Artificial Intelligence Devoted to Education (AIDE)".
We want to explore to what extent approaches or methods from cognitive sciences, in relation to machine learning and knowledge representation, could help to better formalize the acquisition of transversal skills (eg. creativity, problem solving, computational thinking...) as studied in educational sciences. We are considering a specific task in which the child attempts to build a "vehicle" through the manipulation of modular robotic cubelets.
Publications
- 14
- 4
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 11
- 10
- 6
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
|
An Ontology to Formalize a Creative Problem Solving ActivityIEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 2022, pp.1-1. ⟨10.1109/tcds.2022.3210234⟩
Article dans une revue
hal-03791482v1
|
|
Learning with immersive technologies : a VR task to study collaborative learningIHM 2024 - 35e Conférence Internationale Francophone sur l'Interaction Humain-Machine, AFIHM; Sorbonne Université, Mar 2024, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04487309v1
|
|
Représenter l'apprentissage humain dans des problèmes ouvertsDataquitaine 2023 - IA, Recherche Opérationnelle & Data Science, Kedge Business School Bordeaux, Mar 2023, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-04028721v1
|
|
Ontology as manifold: towards symbolic and numerical artificial embeddingWorkshop on VSA and hyperdimensional computing - Winter 2022 session, Luleå University of Technology, Sweden and UC Berkeley, USA, Jan 2022, Virtual, Sweden
Communication dans un congrès
hal-03550354v1
|
|
Ontology as neuronal-space manifold: Towards symbolic and numerical artificial embeddingKRHCAI 2021 Workshop on Knowledge Representation for Hybrid & Compositional AI @ KR2021, Nov 2021, Hanoi, Vietnam
Communication dans un congrès
hal-03360307v3
|
|
Formalizing Problem Solving in Computational Thinking : an Ontology approachIEEE ICDL 2021 – International Conference on Development and Learning 2021, Aug 2021, Beijing, China
Communication dans un congrès
hal-03324136v1
|
|
Reinforcement Symbolic LearningICANN 2021 - 30th International Conference on Artificial Neural Networks, Sep 2021, Bratislava / Virtual, Slovakia
Communication dans un congrès
hal-03327706v1
|
|
Apprentissage par renforcement sur des connaissances symboliques structurées : modéliser la résolution créative de problèmesPoster de conférence hal-03678767v1 |
|
The role of cognitive processes in creative problem solving: a computational approach7th annual meeting of the Society for the Neuroscience of Creativity (SfNC 2022), May 2022, Virtual, United States
Poster de conférence
hal-03659409v1
|
|
Enseigner et apprendre à l'ère de l'intelligence artificielleCanopé, Livre blanc, 2023
Ouvrages
hal-04013223v2
|
|
Un MOOC pour initier a l'IA : « Intelligence Artificielle avec Intelligence »Canopé. Enseigner et apprendre à l’ère de l’intelligence artificielle, pp.96, 2023
Chapitre d'ouvrage
hal-04037791v1
|
|
Aha ! Le cri de la créativité2022
Autre publication scientifique
hal-03557770v2
|
|
Representation of belief in relation to randomnessRR-9493, Inria & Labri, Univ. Bordeaux. 2022, pp.20
Rapport
hal-03886219v1
|
|
Développement d'une ontologie pour l'analyse d'observables de l'apprenant dans le contexte d'une tâche avec des robots modulaires[Rapport de recherche] RR-9376, Inria. 2020, pp.48
Rapport
hal-03013685v2
|